"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, November 20, 2012

Tasik Shah Alam dan Uptown


Assalamualaikum ,

Hi bloggers?! ;D

Alhamdullilah , semuanya masih berjalan lancar.  Thank to everything .

FinalExam dah lama habis, Osce pun dah dilupakan , hanya tinggal praktikal di wad sahaja .
di asrama
Banyak masa aku dihabiskan dengan download/layan movie melayu dan drama korea, sampaikan dah malas nak update blog. Kadang-kadang kita perlu update untuk followers yg xputus-putus baca blog kita tanpa meninggalkan jejak/tinggalkan jejak. i believe i have one ! or maybe 2.. or three. who know? percaya pada diri sendiri pasti kau akan berasa bangga ;) tapi xpayahla nak bangga sangat. nanti ada yg mengata belakang -_-, biasalah bumi ni kan planet yang open air. so everyone berhak menyuara ;)


So , kali ni aku nak cerita pasal trip aku ke Selangor-Malaka-KL pada cuti deepavali yang lepas (11/11/12-16/11/12). sebenarnya dah seminggu sudah cerita ni basi tapi still cool dalam pemikiran aku . so meh nak story sikit


11/11/12 @ sunday!
Cuaca pagi hari di shah alam agak cool dari cuaca di kedah. konon mcm nak hujan tapi gempar jea.
disebabkan hari ini adalah hari pertama aku di Shah Alam so aku agak excited lebih nak exploring shah alam dan disebabkan itu aku dan kekawan dibawa ke Taman Tasik Shah alam untuk melihat keindahan alam hijau di shah alam tapi itu tidak cukup untuk buat aku puas. so kiteorang pun lepak-lepak kawasan sekitar Shah Alam.


View di Taman Tasik Shah Alam ;) .boleh la tahan, sebab ini kali pertama aku datang sini.. kalau dah banyak kali datang mesti cepat bosan -_- , haha. kalau hampa semua nak tau.  kat sini bukan tapak Eye On Malaysia , tapak Eye on Malaysia di taman tasik titiwangsa, KL ,tapi sekarang Eye on Malaysia dan dipindahkan somewhere in malacca ;)
Budak-budak yang tengah melepaskan stress study untuk SPM !. Hahaha. aku agakla.

Ini adalah model yang aku jumpa tepi jalan. x cun sangat tapi muat dalam gambar. so jadilah untuk santapan blog cepisan ni ;)

Kedai jual ikan di taman Tasik Shah ALam . agak besar sebenarnya ;) .. kalau jual semua ikan kat situ. owner kedai ni boleh dapat modal dalam 1 juta kot ;) . Banyak pilihan jenis ikan yang boleh didapati di sini. tapi maaflah. aku xpernah berminat nak beli haiwan xda kaki ni walaupuu diorang terer berenang dari aku .


u see, u see,

Diantara ikan-ikan yang mencuri pandangan aku

Well, aku sanggup simpan duit banyak ni untuk g trip kat korea daripada aku beli menatang ni

Lepas habis jejalan kat taman tasik shah alam , kiteorang singgah jap dekat UIA (bhg.asasi) di PJ kalau aku xsilap untuk hantar barang kat seseorang..

Lepas tu singgah jap di carrefour untuk lengahkan masa untuk pergi ke Uptown (Uptown kan lagi rancak bila >12am)


Mkn di carrefour . Ini adalah adik nadia (kwn aku yg tggl di shah alam)

Uptown shah alam ;) . tempat lepak abe2 yang tengah cari awek . haha. aku agak ja.  sebenarnya. uptown ni sebenarnya mcm pasar malam yang buka pada waktu malam setiap hari sehingga lewat pagi. harga barang standard mcm pasar malam. cuma  kat sini lagi best sebab banyak pilihan yg korang boleh pilih . korang boleh jadi gila shopping kat sini . murah seh !

Menarik , tertarik ;) untuk dijual atau display sahaja?. aku pun xtahu.

Best kan?suka3.

Berjalan di uptown memang agak memenatkan tapi xkisah. sebab aku suka ;) kiteorang sampai rumah dalam pukul 1.30 pagi agaknya .



Keesokkan harinya, plan nak jejalan Melaka.
jadi ke x?.. haha. tunggu next entry !


3 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !