"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, November 16, 2012

Kisah hari jadi saya yang ke 20


Ini azah , budak ni nakal gilerr.. dia r yang start sapu aisin kek kat aku pada malam clebrate bufday tu ! the one who give my name 'korie' . i'll remember her till the end

Asssalamualaikum ,


halooooo.. and happy holiday..
Cool to be Malaysian ;) bcoz we have many public holiday.


So seminggu sudah aku dah xupdate blog. jadi memang banyak lah ceritanya yang nak aku ceritakan kat sini. seminggu ada 7 hari. dalam 1 hari ada 24 jam .. cuba bayangkan dalam 7 x 24jam banyak gila kisah yang tercoret dalam hidup aku ;) so korang dah bersedia nak dengar? oh yeah.. aku memang xsabar nak menaip di sini tapi disebabkan aku ni terlalu komited dengan umur 20 tahun aku ni so xda masa  nak update ;)
Habis muka n shawl aku dikerjakan oleh kekawan wad.



8 November yang lepas  adalah bufday aku yang ke 20 tahun. kebetulan 2 hari sebelum tu (5.11.12)adalah hari terakhir aku final exam dan hari kemasukkan elaun so memang kiteorang agak hepi giler r, sebab dah bebas dari exam untuk sem 5 dan duit poket masuk. so pada malam bufday aku (8.11.12) at 12am aku expect kawan2x aku ni akan buat kejutan bufday dekat aku seperti sebelum ni tapi, hampeh.. xda weh ! aku pun feeling2x sedih hati pada pagi tu.. memang sedih T_T . pada 8 november xda siapa pun kawan-kawan kolej aku yang wish my bufday! memang aku rasa kosong gilerr. kawan baik aku sendiri pun x , my roomate dan semualah yang rapat dengan aku juga xwish my bufday.. ditambah lagi hari tu aku kerja shif pagi di wad sakit mental perempuan.. ada seorang pesakit ni asyik tanya aku berapa tarikh hari ni. bukan sekali dua k, aku rasa dalam 4 kali dia tanya aku tarikh hari ni sampaikan aku dah xlarat nak cakap kat dia yang hari ni adalah 8 november.dah la dia tanya aku masa kawan-kawan aku ada bersama so memang aku lagi sedih r sebab dah banyak kali aku sebut 8 november tapi kekawan aku xda respon apa pun pasal bufday aku! arhhh! stress sebenarnya tapi aku buat muka cool jea.. exclly korie always be cool!



Kebetulan jugak hari tu ada pesakit dari wad kena buat ECT (Electro convulsive theraphy) dekat OT so staf nurse beri peluang untuk seorang wakil dari student jp kkm follow untuk tengok ECT dekat OT so aku pun menyuarakan yang aku nak jadi wakil untuk student kkm.jadi tinggallah kekawan aku yang lain dkt wad. sepanjang aku di OT aku xtahu apa yang kekawan aku bincangkan di wad dan aku memang x expect apa2x . bila aku balik je dari OT semua orang relax mcm biasa jea.  yang aku ni mcm biasalah excited lebih nak ceritakan kat diorang pasal ECT yang aku tengok dekat OT tadi. so aku ceritalah kat diorang dengan penuh excited. yang diorang ni mcm fokus lain mcm jea masa aku becerita.. dan time tu mmg aku x expect apa2x.




Masa berganti masa.. akhirnya jam menunjukkan pukul 2.15pm sudah. pakcik driver van kolej pun dah sampai depan pintu wad untuk ambik kiteorang pulang ke kolej . dalam van aku duduk di bahagian belakang- tepi tingkap sekali. memandang ke luar dengan perasaan sepi.. sedih bila ingatkan tiada siapa yang wish my bufday hari tu. sampaikan nia kawan aku tegur. tanya aku kenapa macam sedih sangat jea hari ni. aku juz jawab saja jea .tapi dalam hati dah menjerit mcm apa dah.. hanya aku jea yang faham . haha.



Dan petang tu kawan aku dhiya ajak aku temankan dia pergi city plaza,alor setar untuk cari headphone. aku mula2x mcm malas nak pergi tapi disebabkan dhiya sanggup bayarkan duit tambang teksi untuk aku so aku xda sebab nak menolak pelawaan dia sebab petang tu aku memang free, walaupun petang semalam dah penat shopping dengan kekawan wad di tesco tapi xpealah. demi temankan dhiya   . Masa di City plaza , aku dikejutkan oleh dhiya dengan perbualan ni


Dhiya masuk kedai kek secret recipe..

Aku : Awat masuk kedai kek
Dhiya : Saja nak tengok kek secret recipe
Aku : Arhh. mahal la
Dhiya : arhh, bukan nak beli pun
Aku : yealahh.
Dhiya : Ko xnak?
Aku : xnak aku.. membazir jea
Dhiya : dlm hati ( sikitx2 membazir)

Aku : tahu dah ko akan cakap mcm tu (dlm hati)


So lepas tu jejalan cari headphone tetiba dhiyaa masuk kedai hadiah..

Aku : cari apa?
Dhiya :saja
Aku : Erkk..
diaa belek2x patung pastu dia tanya aku 'ko suka yang mana'

Aku : buat apa? dgn nada innocent gile
Dhiya : Hadiah bufday kaulah bongok!
Aku : terkejut.. oh eh..  kau ingat?!
Dhiya : mestilah, that da reason y aku ajak kau keluar ptg ni sebab aku nak suruh kau pilih hadiah apa kau nak.
Aku : cehh.. ok. tapi. ada ke patut aku yang pilih hadiah untuk diri sendiri..?
Dhiya : cepatlah pilih,.. aku xtahu nak beli apa..
Aku : eEeEeEEEE. Kau ni..


last2x.. kiteorang decide nak beli cincin friendship... so that my bufday present dari dhiya !
dan sekarang aku tengah pakai our friendship ring ;)

This is our friendship ring ! dah lama aku inginkan friendship ring. akhirnya dapat jugak -_-



Jejalan di city plaza... balik kolej dalam pukul 7pm




Malam tu  (8.11.12), kat kolej aku setkan kepala aku yang budak-budak ni memang dah xhingat bufday aku kecuali nisa dan dhiya so xpeala. dan petang tadi mak, ayah dan abang wish my bufday . so terubat banyak ;) . dah xkisah kalau kekawan xwish bufday . kononnya laa.. lepas rollcall , dlm pukul 11pm memandangkan esok hari kiteorang akan buat sukaneka dekat wad mental so  kawan aku sorang ni 'lizan' panggil aku suruh pergi ke bilik dia untuk perjumpaan pasal sukaneka tu , n u know what.. bila aku sampai jea bilik lizan diorang semua nyayikan lagu bufday untuk aku. seriusly.. aku memang terkejut ! ohmaigod.

My birthday cake at that night!


Gambar masa celebrate bufday di bilik lizan.. i cant show u . sensored!

Here there are.. JP 2/2010 yg jayakan hari sukaneka di wad pada hari keesokkanya (9.11.12)



Terkejut, terkesima sebentar.. xsangka yang ada suprise bufday party mcm tu . n aku memang terharu . feeling mcm nak nangis jea. tapi memang dah nangis masa aku kc ucapan thank kat diorang ;) . Thank a lot to Lizan , Aisyah , Azu , Azah ,Haryana ,Azreen , Nana ,Meyna , Nia, Fatin Ayuni , Lisa , Yana, Ewa, K,yan , Nisa dan Kak na. Penuh satu bilik tu , so malam tu memang riuh . habis muka aku kena sapu dengan aisin kek coklat. oh! xpayah cakap. muka memang dah hancur.  sangat riuh dah best !! semua orang sporting habis. budak-budak wad kc kat aku satu kad bercorak beg tangan aku yang berbentuk radio dan dalam tu ada beberapa ucapan yang sweet dweet dan tandatangan diorang ;) . comel sangat ! n i got new teddy bear dari nisa jugak . kali ni dapat teddy bear berbentuk kura-kura yang mata dia sleepy ;) . nisa cakap kura2 tu mcm aku... tapi aku xmengaku . hahaha.

BTW, Diorang plan my bufday party masa aku pergi tengok ECT dekat OTpagi tadi..


again, cheese!

Our Playful side


Our gift for memorial to wad psy ;) that day is our last day practical there!

lepas habis celebrate bufday.. dalam pukul 12am.

at12.30am
Aku dipanggil g bilik k.yan. nak bincang pasal plan trip ke Langkawi masa cuti deepavali yang lepas ni
YES! aku adalah orang yang paling excited nak bercuti di langkawi
dan u know what.. our plan to Langkawi CANCEL ! at last minutes.
aku memang nak mengamuk tapi stay cool dulu..
bincang-bincang.. n aku memang still nak pergi lagi walaupun tinggal 6 orang jea boleh pergi daripada 12 orang pada mulanya..
tapi...
i cant do anything.. semua org dah accept yg trip to langkawi cancel .
so what for kalau aku pertahankan.?
speechless.
but
we end this topic dengan aman ! xda gadoh2x. semua dah besar.


Aku balik bilik dengan perasaan moody gilerr.
aku baru je hepii dengan bufday party dari kekawan..
n tetiba dapat  berita BOOOMM mcm ni.



but, aku cuba bahagikan perasaan gembira dan sedih aku hari tu..
Gembira untuk suprise bitrhday party yang betul2x jadi
Sedih sebab Trip to langkawi cancel last minute






Bila plan ke langkawi xjadi. kiteorang ikut plan B .
Bercuti di KL !!!
Dan seminggu aku duduk di KL-SELANGOR (10/11/12-16.11.12)
Banyak giler ceritanya.. nanti aku cerita eh ;)


sekarang dah ada kat kolej.. baru sampai pagi tadi.. cuti dah habis maaa..



# Semua gambar diambil masa sukaneka di wad psy (9.11.12) (praktikal) ! . bufday party aku pada malam sebelumnya.. tapi xda gambar sebab semua xbertudung kecuali gambar kelabu tuh! . masa sukaneka diaorang sekali lagi nyayikan lagu bufday untuk aku ramai2 n main2 lempar tepung lepas habis sukaneka. memang sangat seronok ;)



Thank to ALLAH SWT for give me a beautiful day in my life ;)

Thank to my parent to not forget my bufday!

Thank to all my collages friends who wishes my 20th birthday! 

Luv u all.



2 comments:

  1. ouch baru 20 kew... aarrrr leeza 23.. hihok. tuanya rasa....
    2. happy birthday erk.
    3. moga ceria, sihat n sentiasa dipermudahkan segala urusan.
    4. awk dh makin berusia.... ceh ceh ceh

    ReplyDelete
  2. dah terlambat ke nk wish birthday? hehe
    HBB! moga sukses selalu,diberkati dan ceria ceria selalu ye..
    rindu zaman belajar tengok blog ni :)

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !