"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, March 3, 2014

# kecemasan dan resus

 Hi..
Aku baru je balik dari kerja malam yg pertama . xpernh lagi aku update blog pada pagi hari selepas kerja malam. ahak. semua ni sebab semangat nak share jugak dalam blog sebab aku takut aku xkan rasa perasaan yg sama seperti semalam tadi.. kan.. manalah tahu .

semalam aku runner di yellow zone . hati rasa senang bila xramai patient yg masuk yellow semalam. beberapa jea. begitu jugak di obs ward. berapa orang je patient . tapi dekat red zone semalam memang jona. patient xhenti-henti masuk . kes paling ohsem semalam di resus adalah lelaki hampir mati dikelar di leher dengan parang . luka di leher mencecah 12-15 cm. cuba try ukur? wooow!

Memang senior aku yg jaga redzone busy giler . dah la kat redzone banyak sangat prosedur nak buat so semalam ceritanya aku pergi tolong resus . begitu jugak staf yg free semua pakat g tolong kat resus. memang cool aku r aku nak cakap. semua pakat nak tolong so memang semua staf ed semalam berkerjasma kat resus semalam .. best je rasa . haha. kenapa aku cakap mcm ni? sebab aku xpernha rasa seperti ni sebelum ni. . walaupun penat tapi bila buat kerja berpasukan kita xkan jadi penat. rasa enjoy je kerja.. siyesly aku harap ED akan terus begini.. semangat berpasukan yang xboleh kita jual beli . memang terbaik r.Thumb up untuk semua senior aku terutamanya my mentor - cikros@ .

semalam memang best! semalam aku first tim G hantar patient g emergency OT.

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !