"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, April 23, 2014

Awek chuck taylor

Ini adalah ulasan sebuah buku bukan ulasan sejenis kasut.

Awek Chuck Taylor by Nami Cob Nobbler 

buku ni dari kulit muka dah buat aku jatuh cinta terus nak peluk hingga ketiak . permulaan cerita mengisahkan hidup kapel remaja yang xboleh accept erti forever alone ni. kalau kau pembaca seorang forever alone silalah menangis jelez bila baca buku ni. hahaha.  hidup seorang hafiz bagi aku agak terisi dengan dunia sarkastik perempuan yang buat dia semakin matang dalam memilih pasangan hidup yg dapat terima kau secara jujur bukan after kena dump. yet, benda akan kena kat kau balik dan org2 sekeliling kau dan masa tu baru kau nampak diri kau yang sebenar. cinta hafiz bagi aku adalah mentah dan belum mencapai ketahap lelaki yg serius dlm percintaaan. dia hanya mahu dunia ini mengisi kekosongan yang dia ada . dia penakut untuk menjadi seorang loner walaupun hakikatnya dia adalah seorang loser dimata aku .


 Watak mira bagi aku dia cuba menjadi matang tapi dalam masa yg sama dia juga pentingkan diri sendiri. dia sgt independent sampai orng lain xboleh decide hidup dia. dia sgt bold sampaikan kau xboleh tahan dengan peragai dia. cinta yang dia beri nampak tulus tapi jauh . dan buku ini mengangkat percintaaan jarak jauh yang gagal . gagal disini xbermaksud kalah mati tapi kalah sebelum berusaha.. i hate this part ! . i do love dua merpati xberapa sejoli antara hafiz n mira tapi mereka x fight demi pertahankan kasih sayang yg mereka pegang . Apa yang aku suka tentang mira adalah pemikirannya. haluan sebelah kiri sangat meletakkan dia sebagai seorang yang ada identiti sendiri . Aku teringin nak share opinion dan berdebat dengan dia psl isu semasa. 


Nana hanyalah watak sampingan pada permulaan cerita tapi dingkat menjadi watak utama pada klimaks dan penghujung cerita. aku seriusly xsuka watak dia tapi watak dia banyak mengajar aku erti kekurangan dan bersukur apa yg ada di depan mata .


Aiman abang kepada Mira dan Nana - watak dia kalau xda dlm novel ni maybe aku hanya baca separuh jalan je sebab aku suka peragai gampang dan sengal plus plus dia ni . watak yang buat kau keluar sekejap dari isu konflik antara hafiz,mira dan nana. . aku ingin berjumpa lelaki seperti aiman yang berjiwa 'free' dan dalam masa yang sama dia sgt caring dengan org yg dia sayang .



Overall buku ni sgt best! bahasa kasar sgt ohsem dgn jiwa aku .


# Masa zaman aku sekolah menengah hinggalah zaman kolej aku dulu kasut chuck taylor memang kegilaan aku . rasanya esok nak lepak pakai kasut chuck taylorlah . boleh teranjang orang sesuka hati . haha .

1 comment:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !