"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, April 24, 2014

Bebas





Sekali lagi aku bebas dari dunia yang xpernah berhenti hujan
hujan yang turun kadang seperi salji yang membasahi bumi di barat sana ,
sejuk , xsesuai dengan cuaca yang panas lembap di sini .
aku terima seadaanya .
aku xkisah , biarlah mereka menghalang di belakang ,
mereka bukan aku , mereka xrasa apa yang aku rasa. jadilah biarlah aku yang menjadi pelarian dalam drama hidup aku .
aku ingin bebas dalam masalah tapi tetap dikejar sang merpati
bagaimana mahu bebas?
mungkin aku perlukan sayap seperti merpati yg membawa masalah kepada aku .
tanyalah merpati . mungkin dia faham .
aku akan cuba terus memahami walaupun aku sudah nampak pelangi dihadapan.
masalah xkan pernah hilang kalau kau lari berseorangan .
kau kena berlari-lari bersama-sama walaupun kau tahu kau akan jatuh dipertengahan .
hidup ..
penuh dengan drama .
biar jatuh pun , mungkin drama lepas itu lagi menarik .
jadi .. biarlah drama memainkan hidup kau .
janji kau tahu kau xkan lari dari tempat asal .
kau akan jumpa pelangi yang lebih besar dan jalan hidup kau lagi luas .
kau sukakan cabaran?
jadi jangan tepis masalah .
ia adalah anugerah xternilai dengan kata-kata ini .



No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !