"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, July 21, 2009

TensiOn +++++++ Trial Spm Da Dekat!

Huh tension gle aku ari nie.. td ada test additional math dgn math mod.. dua2 aku men hentam jek.. ntah r dpt bpa.. tgok soalan mcm bley bwt tp bla da sampai tengah jln mesti ada tersangkot kt mana2.. huh.. geram.. knapa aku bley lupa!! masa tue jgk otak kremmMySpace.Byk gak aku tggl soalan td.. mmg xreti sgt.pastu xcukup masa lg.. knapa ek aku nie dari dulu sampai skang ble priksa jea mesti xcukup masa.bla masa nak nak abis jenuh aku pulun bwt padahal oeg len semua da steady nak antar.. time tue r bwt aku rasa kelam kabut gle!.. jwb pon halai balai time tue r..pastu ble dpt result xcukup bagus baru la nak nyesal pea yg aku bwt.MySpace.. Bencinya klo aku sllu jadi cm gini.. periksa tggl brapa bulan jea lagi nie.. bley kea aku dpt straight A dlm semua subjek mcm yg aku impikan selama nie?.. klo mcm nie la peragai aku yg lepas pandang cm tue jea jgn harap lea aku nk dpt cemerlang.. aku tahu yg aku nie berada dlm tahap yg bukan cemerlang lg.. tahap kritikal lg.. pastu byk main.. xpenah nak stresskn diri aku unt belajar. aku nie sllu buang masa dgn blog nie.. wlopun blog nie ada nota nota unt spm tp aku bknya tgok sgt.. kkadang jea bila kesedaran tue dtg aku tgok r.. kol x.. jgn harap..MySpace.. tp skang nie aku ok la dri dulu.. sebabnya dulu lg la aku sllu leka dgn net nie.. aku layan friendster terutamanya.. pastu myspace,tagged n byk lg r web2 yg xmendatangkan faedah kt aku.. bla buka jea friendster mcm2 nak bwt.. mula la rasa nak edit yg tue la.. yg nie la.. selalu mcm tue.. pastu bla sehari xbuka mesti rasa semacam jeaMySpace.. Bla aku bwt blog aku ok lea cket.. aku byk mencari bahan2 ilmiah dlm blog.. xkira r blog sapa2 pon.. tp kadang tue xmiss buka blog yg berunsur hiburan.. tp x kerap mcm dulu r..aku rasa bila aku bina blog nie aku bley manfaatkan masa aku dgn betul.. aku xbuang masa cm dulu lg.. yeala.. aku bley tgok notes yg aku letak kt sini bila2 jea aku nak tgok.. kiranya bagi aku.. blog nie adalah rujukan aku yg kedua slepas cikgu kat skolaMySpace.. dlm masa yg sama aku nak share semua input dlm blog nie dgn semua kwn2 aku yg juga bakal mengambil spm.. xkesa la korang ambik spm tahun nie kea tahun depan..skang nie da masuk pertengahan bulan julai.. trial spm pon da semakin dekat.. aura die da dpt aku rasa..jerawat kt muka aku nie pon da bertambah.. klo bley aku nak bwt yg terbaik dlm trial nie.. semua org pon nk yg terbaik termasokla korang yg baca entri nie.. tol x?.. tp aku nak bwt yg terbaik dari korang2 semua kt sini.. aku xnk aku tggl kebelakang mcm dulu lg..MySpace.. result trial penting bwt aku n bwt semua candidate spm.. aku ingt aku nak mintax biasiswa petronas unt smbung blajar nt klo bley.. dorang nak tgok result trial so aku kena r pulun dari skang.. spttnya dari dulu.. dulu pulun jgk tp xcukup speed.. i2 r psl!..Kita jgn sllu angan angan kosong klo kita xpenah nak bwt yg terbaik dlm hidup kita nie.. bila da jatuh baru nak nyesal.. mcm r dgn spm nie pon.. aku xnak result aku besa besa jea.. aku nak straight A!.. aku nak masuk matrix klo bley ataupon Universiti.. i2 azam aku dari dulu lagi.. dalam hidup nie kita kena ada keazaman yg kuat untk dptkan sesuatu yg kita nakkan dgn diulit dgn usaha yg berterusan dan xmudah putus asa bla jatuh.. klo kita jatuh skalipon jgn ingat yg kita nie da jatuh unt selamanya padahal semua tue bergantung kpd kita sendiri unt teruskan usaha itu tanpa berpaling ke belakang ataupon terus putus asa mcm jea..Ingat tu wahai kwn2 semua!.. hidup nie penuh dgn cabaran.. cabaran i2 akan semakin berat jika kita semakin dgn dekat dgn kejayaan yg kita mahukan.. jgn putus asa cm tue jea.. kita sebagai org melayu n beragama islam xptt putus asa mcm tue jea sebab kita masih ada Doa sebagai senjata kita.. Doa kita kpd Allah swt.. doa yg dtg dari hati yg suci,ikhlas terhadapNya insyaALLAH diperkenankan.ttapi ingat.. doa saja xmemandai.. usaha tue mesti ada.. tue yg pentingMySpace
Ada seorang hamba Allah n juga kenalan aku kc kt aku dlm ym..
Die antar nie.

aku nak share ngan korang^^..
Rahsia disebalik doa yang lambat dimakbulkan.. Pernah suatu ketika,malaikat hairan melihat yang Maha Esa cepat memakbulkan orang yang orang yang jarang berdoa kepadaNYa...lalu malaikat bertanya "wahai tuhanku,mengapa hamba mu yang berdoa siang dan malam,yang bersungguh2,yang sentiasa memujiMu lambat dimakbulkan sedangkan doa hamba yang jarang berdoa cepat dimakbulkan?" Lalu Allah menjawab,"Aku tidak makbulkan lagi doa hambaKu ini kerana Aku suka mendengar suara hambaKu ini mengisi di ruang-ruang arashKu" Sesungguhnya Allah itu Maha Besar...setiap perkara yang dijadikannya walaupun sebesar zarah,ada makna disisiNya.Ikhlaskanlah hatimu.Anda ingin forwad atau tidak,itu terpulang kepada anda.Hanya Allah yang dapat membalas jasa anda.
Aku rasa aku lbih bersemangat bila baca kata- kata nieMySpace

I am a unique person
I have my strength as well as weaknesses
Failure i do uncounter
But each failure makes me stronger
To meet another challenge
Althought I may fail from time to time
In finally, I will still succedd
I will raise my threshold of failure
I live not to the expectations of others
I accept the realities of life
I will go through both the valley of despair
And the peaks of success
I believe I am born for great things
Therefore,I will try and persist
To achieve this mission
I may fall but I'll get up again
I am a small but importand piece
of the zigzang puzzle
And i will contribute my fair share
To make this world a better place

to live in.

1 comment:

  1. Dear blog pal,

    Don't be tensed for it will harm ou than aid you in your impending SPM examination. Good luck for your trial and SPM..mine is coming near too.. trial: 6 august 2009...
    Remember...never give up! We'll go through this all together...all SPM candidates 2009! Ganbatei.

    P/S: thanks for the follow..

    Love,
    Yvonne ( balletrocks92 )
    http://balletrocks92.blogspot.com/

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !