"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, October 6, 2011

Selamat Tinggal Angry Birds !

Salam,

  • Setelah 2 minggu berlalu akhirnya berakhirlah tempoh praktikal aku di wad padietric (kanak-kanak) . Perh, rasa lega sebab lepas ni xpayah dengar budak-budak menangis/menjerit .. huhu.. kadang-kadang rasa geram dengan budak-budak ni.. tahu nangis jea bila aku nak check b/p,suhu..  sangat memenatkan..  tapi dari sinilah aku belajar erti kesabaran seorang bakal nurse.. iye dok.. so apa pun aku banyak belajar di wad ini.. aku pun dah masuk dengan peragai budak-budak..boleh plak aku layan permainan  bodoh dengan budak-budak ni.. permainan xboleh blah plak tu.. grrr.. kelakar jugak bila fikir balik... agak-agaknyer lepas ni boleh la kot nak pujuk budak-budak menangis mcm mana.. ala senang je nak buat budak-budak henti  nangis.. ko kc kat mak dia.. diamlah dia.. kc nenen kea.. jangan plak ko kc nenen ko plak.. grrr.. nenen mak dia aku maksudkan.. comperm budak tu senyap terus.. tapi xsemua mcm tu.. datang budak yang ketigaq ..memang ketegaq sungguh..kalau spesis tu ko kena banyak bersabar la yea.. satu wad dengar dia karoke.. oh! biasa dah.. ;] sampai kadang-kadang tu aku pun terasa nak turut berkaroke sama dengan budak tu.. kita tengok vokal siapa paling tinggi yea.. erk! geram betul..


  • Banyak kenangan dengan budak-budak ni.. antaranya yang ini dik-terima-kasih-sebab-kata-akak-suara sumbang! adik yang cakap ini pown dah discharge seminggu lepas..xsempat nak bergosip dengan dia pasal faizal tahir.. xpew, ada rezeki kita jumpa lagi yea ;] .. nanti kalau jumpa aku xnak nyayi lagu faizal tahir dah.. aku nak sebarkan pengaruh lagu korea kat dia.. wakakaka.. hurm, staf-staf nurse wad ni semua best-best.. yang kurang bagi aku tu mungkin silap aku sendiri.. aku kagum dengan diorang sebab diorang bukan calang-calang staf nurse tahu.. sebab bukan senang nak jaga budak-budak.. semua kena dijaga dengan rapi.. kena banyak bersabar.. erk! hari-hari kerja dengar budak-budak nangis.. kalau ko.. boleh tahan mcm tu?.. xsemua yang boleh tahan.. aku pown still belajar untuk menjadi seorang penyabar dengan peragai budak-budak..tanya satu jawab sepuluh dan ada yang tanya satu langsung xnak kc respon.. . so memang salute la dekat semua staf-staf yang berkerja di wad padietric. klu doktor plak.. erh! nak ambik darah.. nak masukkan branula/ambik darah memang tersangat-sangat susah nak berkerjasama dengan budak-budak ni.. jenuh kiteorang tolong pegang kaki, tangan dan badan patient untuk masukkan branula atau ambik darah.. grrr.. cer bayangkan.. ada satu patient ni.. doktor nak masukkan branula dekat tangan dia.. sepanjang proses tu dia menjerit jea.. dah la menjerit betul-betul depan telinga aku.. memang terbaiklah. sebab masa tu aku kena assist doktor dan sambil tu aku pegang budak ni sebab dia menangis teruk..terjerit-jerit dia.. hurm.. budak-budak kan.. sabar jeala.. orang besar pun takut jarum.. lagilah orang kecik yea..


Sebelum aku balik tadi.. ada seorang budak ni kasi sticker angry birds kat aku.. grrr.. dia lekat sticker tu dekat tag nama aku.. fuh! berseri beb name tag aku lepas tu.. hehe.. kenangan tu sebab hari ni hari last kan aku dekat wad tu.. 



Nota Jjinbbang : Esok cuti ! oh yeah.. aku nak habiskan membaca novel 'cinta kontrak' btw, hari ni kak yan dan yana pergi jitra.. diorang dapat posting kat sana 2 minggu.. hurm.. sunyilah lepas ni.. aku posting dekat hospital sini jea.. depan kolej jea.. HSB


1 comment:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !