"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, November 17, 2011

I'm Back! Kisah Aigo Seorang Blogger #

 
Salam, Ok.. IM BACK#!
yeah.. finally.. hari ni muncul jua.. dah masuk  3 minggu aku x update xtvt seharian.. 
sebab?... modem broadband aku rosak.. connection full tapi modem xboleh pakai.. ah! xguna betul .. ok aku cakap kasar# sebab memang aku geram smp rasa nak lempaq jea.. ah.. peduli apa aku.. janji aku puas.. but at last aku jugak yang kutip bb tu balik.. kenapa plak?.. sebab aku dah terlalu cinta dekat kau bb.. so please la jangan buat hal... SHY! (saranghaeyo)

orang tanya aku.. kenapa x p repair or beli modem baru?

sebab final exam dah dekat.. so aku tahan jea diri aku dari tergoda dengan godaan syaitan untuk repair modem ni.. dan akhirnya aku berjaya.. selama 3 minggu xbuka


Beast-Dreaming


So.. dah 3 minggu xhupdate.. sangat banyak benda nak dicoretkan dalam ni.. nak dishare.. nak dikritik .. mcm biasa.. kita mulakan dengan bismillah.. jom semak gambar yang aku upload..


Report.. Usha dengan mata bukan dengan hati yo#



26/10/2011
  •  Bufday Sys Yan dan Angry Bird
Ini tarikh aku cuti.. 25/10/11 -->hari bufday sys yan.. #sys yan yang pakai tudung hijau tua dibawah^^ .. kiteorang dah kenakan sys yan kat bilik dia semalam.. mula-mula kiteorang rancang nak campak telur, air , tepung dekat dia tapi xjadi.. sebab faktor individu dan asrama* so kiteorang juz lumurkan bedak dekat 1 badan dia pukul 12 malam tadi.. hoho.. riuh kot semalam.. then, baru kasi hadiah.. kasi kat dia patung Angry Bird (Red) yang perasan pofular tuh.. #Sehari selepas bufday 26/11/2011 aku and da gang g outing tempat biasa dekat AS. Mana lagi kalau bukan City Plaza yo.. kot situ jea muka aku kalau hampa nak jumpa.. dekat CP banyak barang electronik jea.. tapi itu yang best tuh!. so jom serang gambar  yang aku pulun duk ambik..#

Dari kiri pembaca ---> Yana, Sys Yan,Ewa, Aku dan Nisa . Gewe Ewa yang snap gambar ni.. thank Feudhail!

Wacha! aku xtahu mendaalah ni.. dari rupa pemerhatian aku...sejenis public phone yang boleh tambah nilai kredit celcom, maxis dan sebagainya... hoho.. perak jap.
Ok.. Ini rantai yang tengah femez.. aku tengok ramai jugek blogger kaki shawl yang pakai rantai ni dan tempek dalam muka entri diorang.. # tertarik nak beli yang mata putih tu...  1st time aku jumpa rantai ni dekat CP.. Sebelum ni xda tau.. (cp lambat update) sebab dah lama aku cari.. # tapi sekarang femez lagi ke rantai antu bird ni?
Singgah Pekan rabu.. Makan jap.. lapaq wei.

Ini depan Pekan Rabu,Alor Setar.. sapa yang belum sampai sini lagi.. buka mata luas-luas yea.. Nie la tempat ambik transport untuk balik ke kolej.. teksi ataupun bas.. terserah..  dekat sini korang jangan lintas sesuka hati jea.. nanti kena saman.. kalau nak lintas guna jejambat.. aku ambik gambar kat atas jejambat.. #jgn risau.. jejambat dia canggih.. so better guna jejambat dari kena saman.. ok!
29/10/2011
  •  Merempit Ke Muzium Padi, Alor Setar
Aku keluar dengan basirah.. kawan sekolah aku dulu.. dah lama xmerempit naik moto bila masuk kolej.. #kolej xbenarkan student bawak transport ke kolej.. ah.. mcm bodo jea.. so transport kiteorang kalau nak keluar hanya teksi dan bas jeala.. guna pengangkutan awam.. maybe nak tingkatkan ekonomi pengangkutan awam.. # pirahhhh~!  ok! basirah bawak moto baru dia.. ambik aku kat kolej... kiteorang plan nak pergi Muzium Padi hari ni sebab ada karnival "Jom P Muzium Padi" .. Aku yang bawak.. perhhh! lepas rindu nak tongeng moto.. lama dah xbalik rumah.. sembang xguna gak.. bek layan gambar kat bawah...

Kedah terkenal dengan jelapang padi yang kehijauan... memang sangat teruja tengok jelapang padi ni.. cun kot! susunan pun cun! cuma orang yg ambik gambar ni jea kureng sikit cun.. kahkah.

Dalam Muzium Padi..  ada gaya x mcm orang dulu-dulu?.. # sangat gagal! hum tema farewell kolej aku kali ni adalah tradisinol.. hum.. bolehla aku balas baju kat sebelah aku ni.. # boleh x?

haha.. comot x aku?..  bestx# so much fun dekat dalam muzium padi kalau nak ambik gambar..

6/11/2011
  •  Bajet Raya Haji di Perantauan
 Hari Raya Haji.. aku beraya dekat kolej jea.. #sedis! xdibenarkan balik rumah walupun dapat cuti sebab tulat kiteorang final exam.. ah! exam.. exam la.. biar la kiteorang balik.. ah! menyampah betul aku.. sabar jea.. Ini adalah kali pertama aku xberaya bersama keluarga.. so gambar agak slow sikit sebab jiwa KACAU#

Pukul 7 am bas kolej bawak kiteorang ke masjid berdekatan.. Masjid Al Bukhary.. untuk sembahyang raya.. Masjid ni memang indah sangat! kagum aku.

Depan Masjid... tengok.. pagi pun xcerah lagi.. sebab awal lagi.. seawal pukul 7am kiteorang gerak ke masjid..
Ah! suka gambar ni.. Masjid ni sangat cantik.. nanti aku kahwin.. aku nak bergambar kat sini#
Hari Raya Haji : Hari Kedua
Kiteorang sesama sendiri plan nak g beraya dekat rumah bekas patient.. memang dah jadi ni.. pagi seawal pukul 10am semua dah bersiap pakai baju kurung.. kuantiti dalam 20 orang lebih.. tapi hari raya xsemuanya indah kan.. masa  semua nak keluar dari pintu kolej..  kena sekat dengan Puan L! dia nasihat jangan keluar hari ni.. sebab lusa dah nak exam.. jadi dia agak bising r.. sepatutunya hari ni student semua study jea dalam bilik.. kenapa ada jugak yang nak outing.. fuhh! bising# disebabkan itu separuh dari yang pergi tu cancel nak pergi.. tinggal segroup lagi termasuk aku... kiteorang berdegil pergi jugak! ah! peduli apa aku.. bukan lama pun.. kejap jea.. nak g makan-makan jea.. lagipun hari ni kafe kat kolej bukan buka#.. sama jelah konsep kalau stay dekat hostel pun.. tetap kena cari makan kat luar.. ah! haru betui.. plan tetap plan.. so aku pergi jugak

aku dengan sya..

Yang lain berbaju T-shirt sebab nak kurangkan risiko.. xnak kantoi# aku tetap berdegil..

Bersama keluarga patient ! syafinaz(patient) xd dalam gambar.. busy makan...
# Kisah dia mcm ni. syafinaz ni anak makcik dan pakcik ni.. dia sama umur dengan aku kot. ada hari tu dia  masuk wad sebab sakit.. masa tu kiteorang tengah praktikal.. so memang kenal dia larh.. kenal dengan family dia dekat wad masa diorang datang melawat finaz.. sebab tu dia boleh panggil kiteorang datang beraya kat rumah dia.. # Makcik masak lauk banyak sangat sebab dia prepare untuk 20 org lebih.. nasib baik berbaki 10 org yang pergi.. kalau x.. kesian makcik.. btw! masakan dia sangat sedap! ah.. dapat jugak aku makan ketupat.. rendang,dan lauk hari raya yang sgt2 sedap.. #xsempat makan gear box sebab dah habis# grrr.. nanti nak carilah.. sebab teringin nak rasa gear box.. aku xtahu benda tu apa selama ni.. grrr..
*gear box tu sejenis isi dalam tulang lembu# hari ni memang best! perut penuh sampai ke malam.. nak studi pun rajin sebab perut dah diisi.. hoho.. Terima kasih MakCik diatas makananya dan hantar kami balik ke kolej hari tu !


8/11/2011
  •  #SaengchuukaHamnidaaaa! 19 tahun !
My Birhday! sehari sebelum exam.. semua sibuk studi.. tapi aku tetap kena booom* dengan kekawan baik aku.. ah! penuh bilik dengan bedak.. I Got patung Domokun yang comel ini!.. wah!. ada jugak patung kat katil aku akhirnya.. #sebab aku bukan pengemar patung#  but as a gift xpew.. dapat pulak si Domokun! oh lagi lak aku hepi. memang dah lama jatuh cinta sama Mr.domokun ni.. Thank yo! ada banyak gambar bufday yang menarik nak tunjuk tapi sensored! cannot!.. k..





9/11/2011 - 14/11/2011
  •  Final Exam
Final Exam semua semua Sem student Nurse!
Konklusi selepas jawab exam sebagai student tahun dua semester 1 (sem 3)

Padietric Nursing : OK sebab xbanyak songeh.. baca jea nota comperm boleh pas

Medical : Xda soalan yang tinggal kosong.. semua telah dijawab dengan penuh fokus.. 

Surgical : xberapa faham soalan tapi berjaya jawab.. ok lah

Obstetric Nursing : Nota yang paling aku banyak baca.. agak terkilan sebab abortion xmasuk tapi oklah.. 

Gynaecology : Boleh lah.. banyak cakap pasal breast..

Aku harap semua batch aku lulus.. so kiteorang boleh pergi TAMBUN! Doakan kiteorang yea..


15/11/2011-16/11/2011
  • Back to Practical at the ward
Masuk praktikal balik.. aku masuk wad gynae (sakit puan) . Untuk pertama kali pada sem 3 ni.. Kes pesakit sangat memberi motivasi ke ats diri aku.. jaga kesihatan tu bermula dari sekarang.. jangan jatuh sakit.. Insyaallah.


17/11/2011-20/11/2011
  •  Freedom
Cuti! Here I am! Im so freee...  lepas ni balik praktikal dalam dua minggu lagi n lepas tu terus cuti semester akhir! sebulan cuti! perhh! bahagia hidup..



Nota Jjinbbang :
#Inilah kisah aigo aku.. aigo seorang student yang xdapat online selama 3 minggu.. 


No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !