"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, June 19, 2012

Sebab saya tidak sempurna


1,2,3
Yeah! This is me. I am the captain of my life


Aku rasa semakin hari aku semakin memberontak dengan diri sendiri supaya aku keluar dari kancah kehidupan aku sekarang.sampai satu tahap aku inginkan semua benda yang orang lain ada tapi aku tiada. aku teringin nak itu dan ini. semuanya bermain dalam fikiran aku siang dan malam. xkisah la. dalam tidur pun benda tu akan datang jugak . aku teringin nak jadi anak raja yang ada segalanya. boleh melancong pada bila-bila masa tanpa had penggunaan duit. aku nak ada seorang teman lelaki yang sentiasa memahami aku dan sentiasa jaga aku. aku nak ada kawan-kawan yang sama pendapat dengan aku dan aku nak sebuah kehidupan yang sempurna . tapi itu xmungkin berlaku, jarang berlaku sama sekali. sebab xda yang sempurna dalam hidup ini. yang ada hanyalah kesempurnaan mengikut akal manusia. btw, semua orang pernah berfikir macam yang aku fikir. tipulah kalau xda sebab kita ni manusia biasa yang sentiasa cela walaupun kita sudah berada di tahap yang tertinggi. sebab apa? sebab satu jea. kita xsempurna. Jadi aku nasihatkan kat diri aku supaya janganlah ikut sangat kata hati yang berlandaskan nafsu tu.. awak tu muda lagi.. darah manis dalam diri awak tu boleh lingkupkan kehidupan awak di masa depan kalau awak xpandai jaga nafsu dalam diri awak tu dari sekarang. Doa kan kekuatan kita. jadi berdoalah dan berusaha untuk jadi yang lebih baik dalam kehidupan yang ditakdirkan oleh Allah swt ini.



My Journey is not easy... this is what we called life!



If i can be like this forever ...

It easy to make stranger laugh with u but not family .


 # Aku harap sangat yang Allah swt akan berikan aku seseorang yang boleh pimpin aku untuk jadi seorang yang lebih taat kepadaNYA. Insyaallah.

4 comments:

  1. manusia dilahirkan dgn kelebihan dan kekurangan trsndri

    ReplyDelete
  2. sememangnya hidup ini mana mungkin kita rasa sempurna....
    pasti ada sahaja yang kita impikan.
    sbb itu ungkapan...
    "manusia ini tidak pernah berhenti menginginkan sesuatu."
    dah dapat ni... NAK TU PULA.......
    itu normal..

    ReplyDelete
  3. di sebalik ketidaksempurnaan seseorang itu, ada kelebihan.. semoga bertemu dgn seseorg yg awk inginkan..

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !