"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, January 22, 2014

Lemah tapi paru-paru masih kuat .

Salam ,

aku menulis ini dalam keadaan aku yg xstabil, emosi aku dan out of control , fikiran aku dah xdapat fokus , jiwa aku dah xberapa nak tenang . aku da lemah , lemah sangat . tapi aku cuba mencari kekuatan rohani untuk lawan dengan masalah yg aku hadapi sekarang .. dulu aku pernah sekali menghadapi perkara yang sama , aku memang jatuh masa tu , dan aku ambik masa untuk bangun semula tpi situasi sekarang memang dah xsama mcm dulu . aku mungkin nampak kuat dari fizikal tapi dalaman aku hanya Allah swt je yang tahu , aku cuba lawan diri aku untuk terus kuat tapi aku xdapat nak tipu dengan apa yang aku rasa sekarang . hati aku kerap bertanya , kenapa benda ni terjadi kat aku dan masa aku? kenapa x masa lain , ianya memang soalan klise' kan.. kenapa dan kenapa? aku dah la stress dengan banyak benda , banyak sangat dah benda yang jadi kat aku sebelum ni .. tapi aku still boleh tahan sebab aku kenal diri aku ditahap mana . tapi untuk 2, 3 hari yang lepas dan hari ni , aku memang xboleh tahan.. aku dah lemah sangat . air mata mungkin ubat untuk kaum wanita, tapi aku dah tiada air mata untuk ditangisi , semuanya dah out of stock tahu x.. aku fikir ada ke orang lain fikir aku ni tengah susah sekarang , ada ke sapa-sapa peduli?. mungkin ada dan mungkin tidak . tapi aku yakin Allah swt itu ada dan sentiasa bagi kekuatan untuk aku hadapi dugaan ni .Allah swt x pernah kejam dekat kita kan? dia sentiasa beri rahmat kepada hambanya tapi hambanya yang tidak bersyukur . Alhamdullilah, di tahap sekarang aku masih nampak rahmat Allah swt . semoga aku terus nampak rahmat yang Allah bagi kat aku .Doakan. Aku harap aku kuat . Aku selalu pegang kata-kata ni ,Sebenarnya Allah swt sayang kat aku .

481363 383318548392655 705639850 n 300x238 Ujian Itu Hadiah Dari Allah 
Allah tidak membebani seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya, ia mendapat pahala kebajikan yang diusahakannya dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang dilakukannya…    
(Al-Baqarah: 286)

Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu sebelum kamu? mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan harta benda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (dengan ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: “Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?” Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada agama Allah). ( Al-Baqarah: 214)

Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? (Al-Ankabut: 2) 

Korang , aku perlukan support dari korang , please .


My job is not easy . sekarang adalah masa susah aku .

Aku juga manusia biasa. manusia pliss jangan hukum aku begini .



1 comment:

  1. awat cheq? sedih bunyi nye.. ade prob or sakit sgt ke?

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !