"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, April 14, 2015

#Throwback ED, bertahanlah wahai rasa .



Aku ada kehidupan , hidup aku menarik sekali ditambah dengan pelbagai thrill . kalau ada masa untuk dengar silalah , kalau tiada masa silalah beredar dengan suka hati .kalau setakat baca sebab nak cari kesalahan aku u should go and last word aku jgn pernah dtg balik kalau setakat nk carihal dgn aku. Aku xperlukan muka-muka , aku hanya perlu hati yg boleh membaca luahan hati aku dan menyimpanya dlm hati bukanya untuk dibuat mulut . Hidup aku xseindah mana , tetapi banyak pengisian yg aku dpt untuk sebuah kehidupan . Selama ini , aku banyak menangis dari ketawa , mungkin sebab aku xsyg air mata dan terlampau banyak perkara sedih yg berlaku dlm hidup aku . Aku cuba untuk bangkit setiap kali jatuh , bangkit dan bangkit dan mencuba lebih baik tapi DIA yg berhak segalanya tentang ceritera aku . ED adalah tempat pertama aku bekerja , I do love ED more than anything sebabnya aku xpernah terfikir department lain selain ED sbg tempat bekerja . Pada mulanya bila aku tahu aku ditempatkan di ED , aku rasa akulah org plg bahagia kat dunia ni .. rasa mcm baru dapat emas berketul ketul . Setelah hampir bekerja selama 2 tahun di ED aku belajar banyak perkara baru yg xkn mungkin aku dapat di tempat lain . Ya Alhamdullilah .


Tapi , kan aku ada ckp hidup aku penuh dengan thrill , so i cant make ED tempat aku bekerja selamanya. I have to move somewhere else department . jadi terpaksa la terima . cumanya aku mmg xpuas hati dengan cadangan ini . aku rasa mcm xfair . but ,
ckpla apa pun , nothing cant change now . I have to admit anyway . so apa yg aku ckp . belajarla untuk redha .Mungkin ini jalan yg lebih baik yg Allah swt nk beri untuk aku corakkan hidup aku ni .  so i have to accept it . ED is the best thing that happen in my life . aku bersyukur sgt sbb DIA beri aku peluang bekerja di tempat ini walaupun sekejap . Di sini aku dpt kenal dan belajar banyak jiwa , banyak hati , banyak muka dan byk situasi . Aku dah berjaya corak sedikit walaupun stil kalabu dari pandangan kabur mata. I had promise myself yg i will back at ED but not the same ED , maybe better than.. .InsyaAllah .
I need to grow up fast !!!



Doakan yg baik - baik .
Afterall , nobody perfect , y dunia xnak beri perkerjaan dekat si dia yg nak bekerja
yeah , maybe she lack somewhere , and y dont you fixed her to be better , not throw her .
semua org berhak dpt peluang unt berubah kot. .
I hope , this stupid thing will never happen again .
kesianla kat manusia tu , mereka ada rasa dan hati .
payah semalam mereka xpernah ambik peduli
Tuhan kau jangan izin hamba lupa .
paksakan ku tunduk sehingga mati .
Sayu aku .




No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !