"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, February 23, 2013

Gathering member wad di hujung minggu


Angin memberi nafas baru di sekitar hosp. k.n
Kehadiran awan yang menutupi ruang angkasa
meredupkan suasana ,
hujan bakal membasahi bumi  ,
setelah lama menempuhi kamarau yang panjang .


Setelah hampir 2/52 praktikal di sini
aku merasa banyak perubahan dalam diri ,
banyak ilmu yang aku tempuhi disini ,
berbeza dengan praktikal di hosp. besar ,
hospital daerah is more independent
aku praktikkan semua perkara teori dari sem 1-sem6
menyeluruh .
Ini adalah kebebasan belajar yang diberi kepada aku ,
so ,aku akan guna dengan baik .


jadi , dengarlah cerita aku dan mereka di sini..


Asrama , nampak cam seram but biasa jea sebenarnya, cuma terlalu sunyi . .

Kebetulan hari-hari lalu depan ni so y not ambik gambar ;)

Setahun yang lepas semasa aku praktikal di kk k.n  aku pernah berhasrat nak bergambar dekat sini dan ini adalah hasilnya . yess!

Kawan-kawan yang xpernah jemu melayan kerenah aku ;) , mereka sangat sporting . Hari-hariku di sini sangat terisi bersama mereka .tq. friends .

Port hosp. yang menarik .

Sangat hepi praktikal di sini . Bukti , aku naik 2kg setakat ni .Gile , dah tahap overweight . oh men~   malas nak diet  sebab selagi sihat ni makanlah apa yang nak makan . nanti sakit , dah xmampu nak makan semua . kan . emm. tp kena berjaga jugaklah . jgnlah sampai kolestrol dalam badan tinggi .nanti mudah dapat penyakit . kalau tahap aku ni ,kira ok lagilah .

Enjoy hidup ini selagi masih muda dan cergas . sayangilah masa sihat dan masa muda anda yang hanya diberi pinjaman semata-mata oleh Allah SWT. Syukurilah nikmat yang kita terima dengan berkata alhamdullilah . banyak motivasi yang korang boleh dapat sekiranya bersama orang yang sakit . begitu jugak aku bila berhadapan dengan ramai pesakit . kita boleh rawat org yang sakit tapi bila kita yang sakit nanti kita xtahu apa nasib kita ~ Ikhlas bagi setiap perbuatanmu .

Here we are , Cheese !

Staf nurse di sini banyak memberi nasihat unt persediaan kiteorang bila kerja nanti . mereka sangat membantu dan sangat bermotivasi . setiap kali nak pergi kerja mesti rasa bersemangat sangat nak berkerja ;) 


Thank sebab berkongsi kegembiraan dengan aku .


2 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !