"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, July 16, 2012

My 1st Trip with my classmates at Penang [ Part 1 ]


Assalamualaikum.
Hi Korang !


Hari ni aku nak update mengenai kisah aku dan mereka yang dah bersama dengan aku selama 2 tahun di tempat aku belajar sekarang .Mungkin bagi korang 2 tahun adalah satu masa yang pendek dan xberharga tapi bagi aku disini.selama 2 tahun , aku telah banyak belajar perkara yang baru bagi mengejar erti kehidupan. disinilah tempat aku mendewasakan diri bersama mereka. yea! them all. 106 orang ( Jp 2/2010) . Even, sampai sekarang aku masih ragu-ragu adakah nurse adalah bidang yang sesuai untuk aku . tapi alhamdullilah. bila bersama mereka , aku rasa bidang nurse adalah milik kita bersama . Mereka adalah kekuatan aku untuk terus survive disini selain Allah swt, dan mak dan ayah.  ;)


Pada 14/7/2012 @ sabtu yang lepas, aku dan semua classmate aku seramai 106 telah menghabiskan masa seharian di Penang setelah pihak kolej telas meluluskan permohonan kami untuk pergi berjalan atas sebab-sebab tertentu. Untungnya. pihak kolej turut membenarkan kami menggunakan kenderaan kolej untuk ke sana. Alhamdullilah. ;). Jimat duit . Perasaan bila dapat tahu yang kiteorang akan buat trip pergi penang xdalah excited sangat sebab penang adalah tempat aku sendiri . dah biasa sangat dengan tempat sendiri tapi bila fikir ramai classmates aku yang berasal dari selatan, timur sana dan ada yang xpernah jejak penang , jadi pemilihan ke penang adalah sesuatu yang tepat !. Aku boleh jadi tourist guide untuk diorang ;). haha. tourist guide la sangat .


Setelah melakukan perbincangan , diorang memilih untuk melawati Bukit bendera , taman botani dan Queenbay mall . Just okay la sebab  masa terhad.Excited nak dengar kisah aku dan mereka di sana? lihat gambar di bawah eh ;)


1st time outing travel bersama classmate xpakai shawl. outfit for today hanya simple yellow pastel kameja, blue black jean dan tudung bawal .

Dah sampai Bukit bendera !. rasanya dalam pukul 9.30am jugak ah ;)


The ladies

Bergambar dengan ular sawa albino yang sangat2 aku geli ! lokasi : kat atas bukit bendera, after taking a train

Yuu, terpaksa pegang jugak sebab nak beli gambar shot dengan ular ! 1 keping 4R= RM 10 . Ini muka geli yang jujur >_<

Mereka bersama aku sepanjang hari ni.

1/5  daripada classmate kelas aku. yang lain dah lepas ke depan. excited nak bergambar ;)

Memang xkan tinggal scene shot yang mcm ni . i like okay ;)

The other gang of my classmates

The walking patners .

Again ! cheese.


Tinggal setahun jea masa untuk habiskan masa bersama mereka. going to miss them very-very much .

The photographers ...

Same picture but difference camera

Again ! but im not prepare well in this shot . aku agak selekeh -_- , well. Itu jiwa aku ;)

YEs! we rock bukit bendera today !

with the girls out door !

The scenary

Mr. me !


A journey.. okay ! dah perasan. aku dah makin gemuk ! ohmaigod. xda sapa nak kat aku -_-
With the old-fashion train

Them again. well, we cannot separate with the photgrapher.

She rock my day ! ;)

My asyi kumar .

With my non-muslim classmate friends

Chill ! today is our day.




Disebabkan bukit bendera adalah destinasi pertama aku, jadi setakat ni gambar hanya di bukit bendera sahaja. aku akan upload gambar-gambar di destinasi seterusnya sekiranya ada masa di lain hari. sekarang ni busy dengan kelas. Entri ni pun aku curi-curi buat sebab gian nak update blog .


Bye.

3 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !