"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, January 14, 2013

Roleplay Medico-legal in Nursing


Assalamualaikum ,


hi , sebenarnya ni entri kedua untuk hari ni tapi entry pertama dah capai matlamat so aku dah private  ;) .


Tadi dalam kelas belajar pasal medico legal aspect of nursing : Areas of potential liabiliti in Nursing . Merupakan tajuk baru yang aku belajar dalam sem 6 . Content dalam topik ni adalah .


1. Negligence
2. Malpractice
3. Assault
4. Battery
5. Invasion of privacy
6. Defamation
7. Loss of client Property
8. Unprofesional conduct
9. Subsatnce abuse
10. Death related issuess


Kiteorang ada 10 kumpulan dalam kelas . 10 kumpulan ni la yang akan berjuang dalam kelas teori , assignment group dan sebagainya . kumpulan aku no. 4 ;) . kumpulan 9 ditugaskan untuk bentang assignment topik yang atas ni , so tadi diorang bentang kat kelas. Presentation diorang sangat best ! lantang , para presenter sangat smart . dan aku faham topik ni ;) . sukalah tengok kalau group k.aini yang present .


kat atas ni kan ada 10 subtopic kan , so tadi lecturer aku suruh bahagikan 10 topik ini kepada 10 kumpulan yang ada dalam kelas untuk buat roleplay (lakonan) dalam kelas. group aku no 4, so kena topik no. 4 laa. tajuk : battery,  bermaksud serangan sentuh dalam liability in nursing .


Kiteorang plan dan beri watak untuk masing2x. aku dapat watak penjaga pesakit yang akan memarahi stafnurse bertugas. seperti yang dirancang , semuanya berjalan dengan lancar dan dapat kerjasama sepenuhnya dari member2x group . hehe . suka sangat ! aku suka la kalau ada berlakon2x ni . best ! mesti aku nak masuk walaupun watak cepisan jea. mesti ! . Lakonan dari group lain pun best sangat ! semuanya sporting habis. emm, classmates aku memang terbaik la. bagi aku hari ini kelas yang paling best sepanjang 2 minggu aku belajar teori ni . yang roleplay ni kelas sebelah petang .sebelah pagi pula, Pengarah masuk untuk mengajar  topik motivasi. pehh! Pengarah aku kalau mengajar memang student akan faham gila r. seronok sangat dengar dia mengajar. dia sangat bermotivasi kepada kiteorang. i love u Madam . seriously . aku rasa mcm nak contohi dia ;) .


# Masa ini macam air sungai yang mengalir .Memang seronok kita tengok air mengalir tapi ia tidak akan berpatah balik - Pn.Tan


Pesan Matlutfhi : Jangan asyik mengadap blog jea. studi kena jugak !


Baik bos.


# Puan panggil nama aku , dia suruh sebut 10 subtopik kat atas tu tanpa tengok buku , huhu -_- '
Puan dah kenal aku  , habislah .


2 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !