"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, June 7, 2009

Why?..



Aku xthu dkt lagi mana aku nk luahkan masalah aku nie..
klo xkena tempat pon lantak r yg penting aku kena luahkan jugak..
klo x hati ni lg merana..
wait.. nie bkn psl mslah percintaan yg sllu berkait dgn broken heart..
tp nie cite masalah aku dengan ayah aku
fmily aku nie dari dulu smpai sekarang sllu jak kena marah dgn ayh termasukla mak aku..
aku benci kt dia!
die suka mengamuk n marah xtentu hala n bwt org saket hati n aku malu gle bila die marah jiran2 semua dengar.. mana xnya dia marah sekali dgn tengking2..
dIE 2 marah mcm org xberiman..tp tgok sembahyang xtinggal.. bila dia ckp dgn kwn2 dia okey la plak siap ada jokes lagi tp dgn family dia mcm hampeh!.. aku dgn adik beradik xpenah bergelak tawa ngan dia.. seumur hidup ini.. sgguh aku xtipu.. sapa yg berani nk ckap ngan die?.. aku?.. bila aku bercakap cket or aku tegur cket kat die sure lps 2 aku kena marah..
aku da xlarat nk kena marah.. tension gle.. tp menda nie da sllu dlm hidup sejak dri kecik smpai skang n lma2 aku da dpt biasakan diri..
tp skarang.. aku da matang.. da besar..
aku xbley nak kawal emosi aku nie ble kena tengking marah dri die..
aku xbley tahan tmbh2 bile ckp dkat aku nie benda yg buruk2..
mmg aku xbley tahan.
sampai satu tahap tue aku rasa mcm nak lari dari rumah.. biaq r aku merempat kt mana2 pon tp aku xnak hidup serumah dgn llki yg bernama ayah tue..
dia xreti nak tunjukkan kasih sayang kt family die.. die hanya tahu marah tengking n apa yang kiteorang bwt semuanya xkena depan mata dia..
die hidup dgn dunianya sendiri xpenah pon msok dlm dunia keteorang skeluarga..
aku nie perempuan.. aku kkdang xbley nak tahan dgn semua nie
lain la abg2 aku yg lain 2.. dorang still msih bley tahan melainkan abg long aku..
abg long aku da 2 taun xjumpa ayah aku.. dgn kteorang yg lain die jumpa but ayah aku x.. die ckp die myampah dgn ayah.. die sewa rmah kt tmpat keje die n dia akan balik rumah bile ayah aku pegi keja.. time tue la kteorang jumpa dgn abg long aku..
today..
aku saket tol dgn peragai ayah aku 2
aku dgn abg aku da rancang nak balik kedah.. ada kenduri dkt rmah kwn abg aku.. aku nak ikot.. .. mak aku no problem.. tp ayah aku xkc.. yooo.. aku ngan dia bergaduh gle td.. kenapa dia nak halang aku?.. dia xda alsan yg kukuh pon..aku bknnya pegi nk bwt menda xelok.. awat selama nie aku nie liar kea.. ada aku xikot ckp die!.. semuanya aku ikot.. ada jgk yg aku bantah tp last2 aku ikot jgk.. yelaa.. aku sedar aku nie anak dia.. n sebagai anak aku kena taat kt parent aku.. tp
aku mmg nk balik kedah.. da lama gile aku xbalik sana n salahkah aku just nak jumpa kwn aku yg da lima taun aku xjumpa dia?.. kenapa dia nak sekat aku ha?.. aku cukup geram geram geram..pea bley aku bwt. xkan aku nk pegi jgk.. glee.. nasib xbaik exsiden tgh jalan bru merana..
aku menghabiskan masa aku pagi nie dgn nangis ats katil jeala..

4 comments:

  1. Sorry about that...

    msti 10sion...

    but he's still ur dad...

    ma dad used 2 be like that

    tpi lpas g haji dier da okey...

    so maybe ur dad pown mcm 2...

    maybe one day he'll realize his mistake...

    Sabar je lar...

    n ble dier okey try n tell him all these things...

    but klo bru nk ckp kt dier bnde2 nie dier da start tengking2... Then just try 2 avoid him as much u can...

    gud lark!!!

    ReplyDelete
  2. yah u right!
    mmg tension gle
    da xlarat nk tggung semua nie
    kkdang sedih gk ble pikir knapa sy dpt ayh yg mcm nie n ble sy tgok kwn2 sy yg lain Appy dgn ayh diorang mula la rsa mcm nk jd emo.
    ur dad dlu mcm nie jgk kea?..
    pea yg u bwt blak hadapn dgn mslah yg mcm nie??

    ReplyDelete
  3. haha... msti there's still sumthing that u like about ur dad??? well mine's worst... It's my dad n my mom... So double the pain... tah arr mse orng kcik dlu sorng agak nakal... N I'll always get sumthing in return... Ckp je la apebende yg prnh hinggap kt badan nie... Insya Allah ader... Hanger besi... Paip getah... Rotan... Tali pinggang kulit crocodile, lmbu n aper lgi arr??? Kne lempang 2 sumer besa la gak 2 n kne marah jgn ckp la... Almost everyday... so usually I would always go out as much as I can n whenever I can... I use to hate living in my house... maybe that's why I value my friends more than my family up until now... N skang wlupown da ok sket... I could never get along really well... deep inside my heart I really can't find the love for my parents... Tpi orng x tunjuk arr.. ble ckp I love u... Mcm buat2 jer... Tah arr x tau nk ckp per???

    k lar nk out... ader 2syen... nie ym striving_dead@yahoo.co.uk... senang sket nk ckp kt situ... cni kne ltak password lgi... pnat arr

    n btw mngkin ur dad x bgi ikut abang u sbb dier x get along ngan abng u kowt

    ReplyDelete
  4. sabarjerlah ye dik...
    hm... kdg2 kta xdpt pk apa yg diorg pk... sbb kta xde anak lg... xpelah... sabar n belajar betol2... sampai 1 masa, kta akan bawa dri kta sdri...=)

    tapi jgn lupa, diorg tetap parents kta... buat baik pada ibu bapa walopun dh berjaya... 1 hari nanti dia akan sedar....insyaallah... =)

    tumpang laluyer...

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !