"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, April 18, 2012

Bila kawan sendiri refuse bayar hutang !

Assalamualaikum,



Entri ini keluar disebabkan aku dah hangat hati dengan kawan aku sorang ni.. ok aku dengan si A memang baik.. baik sebab selalu praktikal sekali dan selalu gurau-gurau sekali. even kadang-kadang aku xfaham dengan slang yg dia cakap aku tetap boleh g dengan dia..



dia ni cerewet, yeah! perempuan yg cerewet dalam segala hal. kadang-kadang aku menyampah jugak dgn orang yg terlampau cerewet ni.. ini xboleh sana xboleh.. grrr.. bosan! ok itu bukan point utama.. pointnya di sini adalah si A ni ada pinjam duit aku beberapa hari yg lepas dan dia janji akan bayar secepat yang mungkin dan aku pun berilah dia pinjam.. erm, atas dasar kwn mesti r tolong bila kwn kita dlm kesusuhan kan.. so simple ah tu.. semalam aku ada remind dia pasal duit yg dia pinjam tu sebab time tu dia ada bwk duit so aku saja r peringat dia takut-takut dia lupa..yeah! memang aku xmalu nak mintax hutang pun.. duit aku doh! kalau x peringat lupa pulak.. bukannya nak suruh paksa bayar lala tu jugak tapi just peringat.. dan dia cakap.. hum, hari ni xbawak duit cukuplah.. esok eh.. dan aku pun kata oklah.



dan tadi..masa otw balik dari praktikal.. aku dengan dia keluar g gerai depan sebab nak beli sesuatu.. masa dia keluarkan duit unt bayar makanan yg dia beli tetiba dia cakap pasal hutang tuh.. aku masa tu diam jea.. dia cakap apa tau.. lepas dapat elaun la bayar.. padahal elaun lmbat lagi ..grr.. padahal dia ada jea duit tapi xnak bayar.. mcm2x alasan dia kasi.. aku pun cakap r.. aku dah xda duit dah ni.. ermm.. aku harap dia faham r yg aku tgh sesak skag.. last-last dia cakap apa tau.. ala, dapat elaun nanti lah aku bayar aku nak beli barang ni.. grrr.. ok fine! aku xkisah kalau barang tu barang keperluan yg penting. ini tidak.. barang yang remeh.. kalau xbeli pun xpa.. haih, yg aku ni terus r hangat hati.. boleh plak ko xfikir perasaan aku ni yg dah xda duit.. perhh! memang terasa giler ah dengan dia tadi.. aku dah xtahu nak cakap mcm mana.. xkan nak mintax.. dan mintax lagi.. aku pun tahu malu doh! dia sebagai peminjam kena paham sendiri r.. haih.. geram betul aku dengan orang mcm ni.. xreti nak fikir dengan logik akal ke ha! kau kalau ada hati dan perasaan kau xkan buat mcm ni.. boleh pulak kau guna duit kau beli benda alah remeh depan aku dan lepas tu cakap ko xcukup duit nak bayar hutang aku.. haih! blah la kau!. padahal hutang aku dengan barang kau beli xda beza mana pun..



Fine, aku bukan berkira.. masalahnya situasi aku sekarang yg sesak duit yg buat aku stress mcm ni.. kalau hampa yg baca adalah student mcm aku hampa faham la maksud aku.. derrr.. rilex! aku xda la desperate xda duit langsung cuma agak la kalau nak buat mcm tu kat aku kan.. hangat hati tahu x !. 



Bila berkawan.. kena jaga hati memasing.. aku jaga kau kau plak buat mcm ni kat aku.. so aci ke ha?.. haiya.. susah lol kalau gini.. aku dah xboleh beli sebarang benda yg bukan keperluan .. kena start bajet bila duit poket dah kurang !. kehendak terpaksa diketepikan untuk seketika ini



Nasib baik ada running man.. hilang jugak stress bila layan HAHA,Gwangsoo, jaesuk, gary n da gang ~!



Reminder : kalau berhutang dengan orang tu pandai-pandai r bayar balik.. even sekupang pun kalau dia xhalalkan, nanti kat akhirat kau kena soal. seriusly. 

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !