"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, September 22, 2012

My last Management at ward Medical 4 !

Asssalamualaikum ,



Sebenarnya sekarang ni bukan masa yang sesuai untuk aku update blog memandangkan lagi 2 hari aku nak mid-term ;'( . tapi disebabkan hari ini hari last aku management dekat ward medikal jadi aku ambik masa sikit untuk catat diari harian yang memberi makna dalam hidup aku .Sepanjang aku praktikal management di wad 4 aku ditemani oleh rakan management aku iaitu nia. memang 2 minggu aku bersama jea dengan dia. g kerja sama-sama sebab sama shif. memang dah jadi rapat r kiteorang berdua. walaupun sebelum ni xdalah serapat mana tapi bila dah dapat management sekali aku dah selesa sangat dengan dia. ;) .balik lambat sekali. kalau kerja petang mesti balik lepas habis rolecall, sampaikan warden asrama aku suruh membe kiteorang cari kat wad kiteorang takut kiteorang hilang sebab masa rolecall aras kira xcukup orang. haha. dasyat !. memang aku dengan nia budak management yang selalu balik lambat ! sebab apa? sebab wad aku tersangatla busy -__- . sangat best bila ada rakan yang sama-sama susah dengan kita dan sanggup tunggu kita untuk habiskan kerja untuk balik sama-sama. this wut we call a friendship ! .




 Sepanjang aku management di wad ni, staf nurse (sn) banyak mengajar aku erti pengurusan dalam wad. sangat2x membantu dan banyak ilmu yang aku perolehi dari diorang semua. So alhamdullilah. dari zero about management hinggalah seberapa yang boleh dan yang pasti aku lebih berkeyakinan untuk menjadi staf nurse suatu hari nanti   .A lot of thank to sn raj terutamanya (3x) , sn naryza (3x), sn akma, sn.nik, sn ervinna, sn humairah, sn amadi,sn safinah, sn mardiyah dan lain2. mereka sangat2 membantu !. memang stress mulanya. biasalah, budak baru belajar mesti akan buat salah kan pada mulanya tapi pandai akhirnya. so kat sini aku xcakap aku dah pandai. aku juz rasa aku lebih berkeyakinan daripada dulu. aku dah boleh handle pesakit walaupun aku adalah under pemerhatian sn incharge dan sister wad ;) .Insyallah akan jadi lebih berkeyakinan dalam membuat kerja ;).


Yang menarik bagi aku ketika management adalah .
  1. xdapat nak keluar pergi makan bila management. sanggup biar perut berlapar demi siapkan nursing report dan kerja lain
  2. xpergi  lambat ke wad
  3. aku paling banyak kena management dengan sn. raj. 1st bila kerja dengan dia  aku rasa stress sangat2, rasa mcm nak nangis pun ada..itu kena buat ini kena buat tapi aku dah faham stail dia memang banyak mengajar aku dan nia dalam management .TQ. memang aku xkan lupa.
  4. tadi check berat. berat aku turun 2 kg. memang dasyat !. nia pun sama ;) nampak sangat busynya.
  5. Kalau kerja am shift , balik pukul 3.3opm , kerja petang , balik pukul 10pm. 
  6. 2x jadi runner. (Incharge ubat)
  7.  kali pertama dapat shif malam selama 2 hari .
  8. dah ramai staf nurse yang ingat nama aku ;) .
  9. Sepanjang aku buat management , hanya sorang kes kematian yang kena notified sebagai patient penyakit berjangkit (RVD+ve) .

Bye ! nak studi. doakan aku dapat jawab soalan mid-term dengan baik.

1 comment:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !