"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, September 11, 2011

Eh! .Baby Tak Comel La!

by ~SoorPus
  • Baby yang aku jumpa hari ni tersangat-sangat la xcomel sehinggakan siapa pun xnak dukung dia.. huh kesianya dia.. kenapa mesti dalam banyak-banyak baby yang comel dia sorang je yang pelik ek? kesian dia.. btw--> ini adalah statement yang xberasas! semua baby comel-comel belaka.. sangat2 comel.. sangat2 tembam.. wah, memang  best la kalau dapat sentuh kulit baby.. ;] sekarang aku dah faham kenapa perempuan dewasa gemar pakai losyen baby.. sebab nak lembutkan kulit mcm kulit baby.. wah, btw.. jadi ke? hahah.. jadi kot. xpe.. nanti aku try ;]

  • Tapi aku xpandai lagi nak dukung baby dan menyusu baby mengunakan syringe dengan cara yang betul.. grrr.. baby sangat lembik.. grrr.. kadang-kadang tu geram jugak sebab xboleh nak keraskan badan diorang.. huhu.. btw, bila dah terpegang tu automatik aku akan cuba pegang baik-baik..

  • Tadi pengajar aku datang wad.. dia mengajar serba sedikit r mengenai prosedur yang akan keluar dalam osce.. ok la.  banyak gak info yang aku dapat walaupun sekejap jea dia singgah wad aku..lepas tu aku dan 2 orang lagi kawan aku diarahkan untuk pergi ke PCA (Patient care assesstment) tempat untuk saringan ibu mengandung . Aku belajar buat booking patient, Assist buat V.E , Breast Examination.;] Ini adalah kali pertama praktikal di hospital buat prosedur ni... so berdebar sikit.. ;)

  • Dah tu, kembali ke wad.. wad obstetrik (Antenatal dan Post-natal) buat kerja sepertia biasa ;] sehinggala habis masa kerja (2pm) .. Perasaan?..  ok lah.. best dari praktikal di wad medikal dan surgikal biasa. Maybe sebab ada baby yang sangat2 comel tu ;] btw, aku xsuka sangat layan baby lama-lama.. aku juz buat apa yang patut jea... sebab nanti dia nangis... adoii.. xtahu nak diamkan mcm mana.. haru betul.. hurm,xpew.. aku budak baru nak belajar..  ;]

Esok seharian aku praktikal di Labour Room! best best! dapat tengok ibu bersalin secara real bersama doktor ;]



Nota Jjinbbang : Trial lagi 8 hari jea lagi.. oh no!


2 comments:

  1. misi, tunggulah rasa sendiri bersalin...hheee

    ReplyDelete
  2. wow.... gud luck ye. pengalaman berharga tu dpat tengok bersalin cara real.

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !