"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, September 18, 2011

GIVEAWAY...saya suka DOMO lah!



Adakah korie peserta terakhir? klik untuk lihat entri giveaway.

Ini adalah rahsia asal usul DOMO-KUN yang xpernah dibongkarkan.. 



Nak tahu kenapa DOMO berkaler coklat?
Sebab domo adalah seorang yang pemalas nak mandi.. so bila kotor orang xkan tahu.. HEHE.. satu lagi, dia malas nak mandi sebab kalau mandi dia kena gosok gigi..  gigi dia kan tajam.. susah nak gosok.. terpeleok japg.


DOMO berasal dari..
Berasal dari kartun jepun.. aku rasa domo ni dicipta ilham daripada  musuh ultraman.. tau x cerita ultraman yang budak-budak tengok tu.. domo sebenarnya adalah musuh ultraman yang muncul dari tanah..  (domo adalah salah satu raksasa yang muncul untuk berlawan dgn ultraman dlm cerita ultraman).


Kenapa DOMO xboleh tutup mulut?
Kisahnya begini.. masa berlawan dengan ultraman.. Ultraman telah mengunakan kuasa bola terkuat yg mempunyai cahaya daripada ubat gigi colgate.. domo masa tu mempunyai gigi berkaler hitam ligat... bola cahaya dari ultraman mulanya difokuskan pada abdomen domo tapi malangnya tersasar akibat dari terkena pancaran cahaya matahari terbit (jepun kan negara matahari terbit) dan terkena pada mulut domo yang kebetulan masa tu domo tengah menguap..bila dah kena bola cahaya colgate dari ultraman terus gigi domo xboleh nak tutup rapat dan putih bersinar..  domo terus berduka lara lepas dia dikalahkan dengan ultraman dan kesan dari bola cahaya colgate tu domo telah mendapat perhatian daripada pengarah cerita kartun dari jepun untuk berlakon dalam cerita kartun beliau.. disebabkan domo adalah penganggur sepenuh masa dia pun  debut sebagai pelakon.. 


Domo sekarang berasa bangga dengan dirinya walaupun dia kalah semasa berlawan dengan Ultraman.. sebab dia sekarang lebih pofular dari Ultraman.. 

Ultraman waktu ni dah lari sebab panahan cahaya bola colgate yang terkena gigi domo membantotkan dirinya untuk terus   berlawan..  dia tersalah mengunakan kuasa.. tapi waktu domokun memang dah kalah dah! dia terkaku seketika.. sebab tu mcm ni..


hehe.. korang baru tahu ke? hahaha..



Btw, Ini adalah entri special untuk giveaway dari Eqbalzack !


Sebenarnya asal usul domo-kun adalah begini.--->


Nota Jjinbbang : Kalau mcm ni.. korie pun nak la kena bola kuasa colgate dari ultraman tu.. xpayah gosok gigi dah pasni.. haha.. iyuuu..


4 comments:

  1. tak suka dengan domo!! rase cam nak pijak je bila tgok kt mne2..

    hahahahah, cukup kejam tak ayat aku?? :)

    ReplyDelete
  2. salam korie,
    abg eq dah baca entry ni..
    nnt abg eq linkkan kat blog ok sebab blog under maintenance...ok

    ReplyDelete
  3. ni kisah benar ke rekaan ni? hhee...

    gud luck yea...

    ReplyDelete
  4. minat gler domo ni..domo and angry bird..pantang nmpk kt kedai...bole jadi gler..keke..good luck..domo raksasa?yeke? cute nye la ai raksasa ni

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !