"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, September 4, 2011

Rancangan Hiburan Korea StarKing (SBS) Kutuk Islam !


Star King adalah tv show hiburan yang popular di korea.. aku xtengok sangat tv show ni.. kecuali kalau ada team suju jea..  malangnya, leeteuk (suju) turut serta dalam video ni.. Babak dalam video ni merupakan sebahagian dalam episod StarKing ..  Diorang seolah-olah menyatakan MUSLIMS ARE TERRORIST !




Akibat dari kenyataan itu pihak arabic/muslims meminta pihak starking and sbs memohon maaf akibat dari perlakuan dalam rancangan ini..

Then,
Pihak SBS meminta maaf akibat dari kenyataan tersebut..




We apologize for our description about the Muslim culture
August 13th's broadcast featured a segment called '18 year old girl from Saudi Arabia, Ruby's dream'. While introducing the guest, some contents could've been viewed as if we were belittling Saudi Arabian religion and traditions. We sincerely apologize.
We only wished to emphasize the guest's desire for singing and did not have any intentions to belittle the Muslim culture.
We will take extreme caution from now on so that we don't bring any further misunderstandings over our depictions and interpretations of different religions and cultures featured in our program.
We have stopped providing replay service of August 13th broadcast online and cable channel until we finish editing.





Nota Jjinbbang : Tv show korea memang penuh dengan lawak ketawa.. xbosan kalau nak tengok tambahan lagi, sekarang setiap tv show korea ada sub in english.. so lagi mudah orang nak tengok.. tapi, xsepaptutnya diorang meletakkan isu agama sebagai point diorang untuk dijadikan bahan gelak ketawa.. sensitif maa.. hope benda ni menjadi pengajaran buat semua penerbit tv show dekat korea.. p/s : Aku sekarang tengah layan tv show.. We Got Married (khuntoria) best!

3 comments:

  1. waa!! khuntoria...!! kita dh lama nk tgk..tp xada sorg pon kwn2 kami yg download khuntoria..diaorg xberapa suka victoria dgn nickhun..haha
    tp kita suka....haha
    nk tgk jgk...sob..sob..

    ReplyDelete
  2. owahhh...baru tau nih...suka sgt tgk starking nih...tapi...seb baik diorg dah mintak maap...sadis tol...

    salam kenal korie!!

    ReplyDelete
  3. Suka tengok khuntoria..tapi endingnyaa....

    Tak pernah tengok lagi starking walaupun tengah dok layan cerita korea..=D

    Mujurlah diorang nak minta maaf atas kesilapan mereka..

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !