"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, February 15, 2012

Apabila Nasyid dibandingkan dengan Kpop


Uploaded by  
Video ini tidak menyalahkan K-Pop kesuluruhannya. Kami cuma ingin menunjukkan beberapa ciri2 hiburan yg haram di sisi Islam. Antara hiburan yg baik adalah apa2 bentuk hiburan yg bermanfaat yg mengajak kita utk zikrullah seperti Nasyid. Tp tidaklah saya katakan K-Pop itu teruk secara mutlak.



Assalamualaikum,



Buka fb, penuh notifi mengenai vanilla coklat (v.c) . naik muak aku. mmg la cerita dia best tapi budak2 ni hyper sangat ah. . Episod mlm ni (ep.9) bukan best sangat pun. biasa2 jea. ep.8 lgi best kot ;-) tapi biarlah nama pun vanila coklat..xkannya sedap selamanya. ye dok? 



k lah. malas nak annonying psl v.c. cukuplah setakat di fb..  sebelum aku tidur aku nak share video ni kat pembaca blog aku.. sesuatu yg boleh buat anda berfikir sehingga ke dlm mimpi.. kpop vs nasyid.. bunyi mcm mencabar kan.. huhu. btw, sebenarnya bunyinya mcm perli aku jea.. huk3. :'0 . pukk! hambik kau.. Video ni buat aku terfikir. 'Kpop ni Melalaikan'?/
eh betul ke? ada pro dan kontranya ;o



Erm, memang pun.. kadang sampai terlewat solat sebab layan video korea. layan running man.. kdrama.. memang dlm sedar xsedar benda tu berlaku.. aku harap lps ni aku dapat kurangkan layan benda yg mcm ni.. xberfaedah pun tapi saja tengok unt isi jiwa yg kosong dan sepi.. kan?/  Tapi yg pasti dlm isu ini korang kena jelas bahawasanya xbermaksud layan kpop itu melalaikan cuma korang kena pandai jaga perhubungan anda dengan Allah swt. manage masa betul-betul.. jgn berkhayal jea banyak ! xguna..




ini adalah youtuber yg berdakwah secara urban melalui video.. memang stylo dan kena dengan zaman sekarang. aku adalah fan video diorang ni ;) banyak lagi video diorang yang best.. antaranya.

byk info yg kita boleh dpt dlm ni k



4 comments:

  1. suka dengar nasyid
    kpop x layan sgt, kdrama layan la

    ReplyDelete
  2. oh.. betul3... semuanya bergantung kepada kita... =)

    ReplyDelete
  3. semua aku layan,
    vanilacoklat tak best sbb babak gaduh takda kan kan..haha

    kakditag kt sini:
    http://joinwoi.blogspot.com/2012/02/contest-happy-faces-by-captkeon-alhan.html#comment-form

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !