"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, April 15, 2012

Hari terakhir di klinik kesihatan (KKKN)

Assalamualaikum,


Hari ni tetiba ada satu niat nak update blog setelah lama berhantu di dunia blogger.
ayat yg sesuai unt beri alasan kenapa jarang update blog adalah :
saya xfemes so buat apa update selalu! xda siapa pun nak like dlm fb.. nak share link blog dlm fb? haram xdaa..
ok fine! ketuk kapala# tepuk dada. cakap dlm hati : xguna glamor setakat dlm jd admin blog. lainlah kalau kau jumpa vaksin unt penyakit hiv ! perh! itu baru mark zulkerberg pandang doh! . #ayat xpuas hati# guwau je .


Dekat pasar hari /tani k.nerang . sabtu.

Ok, dimulakan cerita hari ni dengan bismillah. tadi aku baru jea habis trial osce ! alah exam unt praktikal tu. exam yg paling hot dan spicy serata dunia. kalah ayam kfc.. kalah lagi ayam merrybrown kt giant, alor star tuh. exam yang boleh buat kau kentuk xkeluar, kencing xlawas, berak x masuk lubang (ewww) opps! dilarang ckp kotor di sini. ok. fine!. sebelum kau xlepas exam tu memang hidup kau xtenang ah.. kaki pun mcm xpijak di bumi yg nyata. dan kau rasa mcm nak pijak-pijak jea kasut putih kawan2 kau yg lain. biar jadi hitam.. biaq jadi kelam hati..biaq dowang xdapat fokus masa buat osce.. grrr.. huhu.. memang itu bukan aku.. aku kan baik !. and the final result is.. aku lebih sanggup jawab soalan addmath dari osce !. derr


Koya.. dua org ni..


Berbalik kepada tajuk entri ni.. mengenai posting di klinik kesihatan. hari terakhir aku di sana pada 12/4/2012@khamis (Nak masuk 1 bulan jugak ah aku posting dkt sini). hari tu xkerja.. datang ke klinik just nak minta tandatangan staf nurse unt buku kes tu jea.. so nak cerita sikitlah. perasaan masa nak tinggalkan kuala nerang tu memang sedih giler tapi tiada air mata yang berguguran.. huhu.. u know me.. mestilah tunjuk yg kita ni pro kan.. xkan nak nangis2x mcm perempuan? grrr. padahal mmg perempuan pun . just oklah. xdalah mcm sinetron drama indonesia yg over reacting tuh!. cakap dkt negara orang pandai.. negara sendiri pun samalah !# ok pine! tukar warganegara sekarang !. grrr.. xsedar diri!. so overall sepanjang duduk dekat kk kuala nerang memang banyak ah pengalaman baru yang aku dapat dan banyak jugak kawan baru yg aku dapat.. eh banyak eh?# lebih dua orang bkn byk namanya?. hehe. 


sehari di kfc


Sehari sebelum aku balik kolej (rabu) ada gempa bumi berlaku dekat acheh,indonesia. dan gegaran tu rasa sehingga ke kolej aku iaitu bersebelahan dgn hospital sultanah bahiyah,alor setar.. budak2x sem aku yg stay kat kolej semua kena turun bawah termasuk budak2x sem lain ah. unt langkah berjaga-jaga.. grrr.. aku masa tu ada kt kuala nerang dok sedap jea merendek beli goreng pisang kat pekan guna moto jiran depan rumah dan bila sampai rumah jea.. kekawan aku bagitau yg kolej aku bergegar.. grr.. terkejut la jugak dan takut jugak r. sebab kt malaysia kan jarang berlaku eksiden mcm ni.. so bila dah jadi semua org akan takut giler padahal gegaran yg terasa tu sikit jea kalau nak dibandingkan  gempa bumi di negara asal indonesia. Erm, bila dpt tahu kolej dilanda gegaran,la la tu jugak rasa xnak balik kolej! rasa mcm xselamat jea.. huhu.. padahal berat hati nak balik kolej sebab lain.. yeah! seriusly!. tapi siapa sangka.. aku baru jea rasa mcm xnak balik kolej tetiba malam tu dalam pukul 10.30pm lepas habis birthday party (suhana) pupp lampu rumah aku terpadam (elektrik terputus).. grrr.. gila ah.. menjerit ah kiteorang mula2x tu sbb terkejut punya pasal. nasib baik ada kwn aku sorang ni spare lilin sebatang dari kolej.. so gunalah lilin sebatang tu sebagai pembekal cahaya di kala lewat malam.. suasana mmg xpayah ckp ah.. romantik habiss.. kalah candle light dinner kat bali nuh.. semua tergolek atas katil sebab giveup tunggu elektrik ada balik.. 




Ada kisah kelakar yg jadi semasa karen xda.. ok, masa pukul 1am, aku dan kekawan aku yg lain on da way nak tidur.. tetiba kan.. ada orang ketuk pintu belakang rumah.. perhh! kuat gila.. mcm nak pecah masuk rumah.. aku yg lain ni terkejut ah.. semua pakat takut doh.. sbb ketukan tu banyak kali. ada ah dlm 10 kali mcm tu.. bayangkan.. dah la bergelap.. tetiba ada pulak bunyi mcm org nak pecah rumah.. semua yg dlm rumah tu semuanya perempuan berlaka.. comfermlah takut doh! bila dah jadi mcm tu aku terus mesej jiran sebelah aku.. grrr.. mesej aku berbunyi.. dengar x ada org ketuk pintu  belakang rumah  banyak kali ?.. menyeramkan jea ' dlm 15 minit tu dia reply . dengar, saya yang buat bunyi tu.. saja seronok-seronok.. korang x tidur lagi ke? cettt apa ke bahlulnya.. adoihai.. yg aku dah gila suspen ingat perogol /perompak mana nak pecah rumah time karen xda mcm ni, boleh pulak ko buat lawak antarabangsa time-time mcm ni kan ! haih.. memang psy betul!. sabar jea bila dapat reply mesej dari dia tu.. bangang betul. (kalau situasi yg sebenar aku tidak spttnya mesej! aku sepatutnya call terus. kan?) bahaya doh!

clinicmates!



so, ceritanya.. sampai ke pagi khamis tu kiteorang tidur bertemankan lilin sebatang..dan bangun pagi tu. aku buka-buka jea mata keadaan masih gelap sebab karen masih tiada.. dan jiran kiteorang bagitahu yang pokok depan klinik tumbang masa hujan lebat malam semalam.. pokok tu tumbang atas kabel elektrik jadi that y lah karen terputus malam semalam. dan pada pagi tu.. pekerja-pekerja jkr uruskan hal tu.. dan sehingga tengahari elekrik masih tiada.. bayangkan.. kiteorang punya kalut kemas bag unt balik kolej pagi tuh sebabnya bas kolej akan ambik kiteorang dalam pukul 12pm. plan sebenarnya nak kemas malam tadi tapi xjadi sebab elektrik xda.. nak kemas bendanya.. hitam jea pemandangan.. grrr.. jadi terpaksa pospone pagi ni haaa..  baru jea rancang nak masak ni.. nak masak tu pagi tu.. semuanya xjadi bila eletrik xda.. adoi.. kesian doh !.  apalah malangnya nasib aku hari tu.


Purse yg aku beli dkt sana! suka sgt .vintaged!

Dalam pukul  2pm barulah bas sampai kuala nerang.. kekawan aku dari kk lain semua dah ada dalam bas.. dioranglah yang tolong angkut segala bag-bag dan timba kiteorang.. fuh, memang bersyukur sebab aku xmampu angkat bag aku yang seberat anak gajah tuh!. grrr.  masa bas bergerak tinggalkan kuala nerang tetiba rasa sayu jea..hati berkata  bila la aku nak datang sini lagi? 
The end. 



Gambar geng jp kk kuala nerang  jp 2/2010


No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !