"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, July 20, 2012

Ramadhan dihatiku

Assalamualaikum,


Akhirnya. syaban sudah berakhir dan bermulalah bulan ramadhan yang setia dinanti oleh umat islam seluruh dunia. Alhmadullilah bersyukur kehadrat ilahi kerana kita masih diberi kesempatan untuk menikmati bulan ramadhan yang iberkati oleh Allah swt. I hope this ramdhan is better than before .


Malam ni dah start tarawih yang pertama. yg paling gembiranya buat aku. tarawih pertama aku diimamkan oleh ayahku sendiri ;) . Syukur. dapat jugak aku balik ke rumah even cuti dua hari jea.  dapat merasa tarawih dengan family dah cukup bahagia buat aku.


Esok dah kena balik ke kolej. muka aku esok comferm masam mencuka bila jejak ke pintu depan kolej. haha. well . biasalah. psycho jea lebih. btw, untuk puasa kali ini adalah puasa yang kedua di kolej dan juga yang terakhir di kolej. next year aku dah graduate dah. so xsempat dah nak puasa di kolej lepas ni. jadi aku harap puasa kali ni akan jadi yang terbaik buat aku dan kekawan di kolej. jadikan ia ramadhan yang penuh dengan memori bersama. Insyallah .


Aku suka dengar pengumuman ini. dari kecik lagi mesti aku tunggu depan tv3 sebab nak tengok pakcik smart ni berucap. ;) . xsabar nak tunggu pengumuman raya pulak.





Lafaz niat berpuasa di bulan Ramadhan dan doa berbuka puasa

Selepas itu kalau tiada kesempitan waktu dan kekangan marilah kita menunaikan solat sunat tarawikh. Lafaz niat solat sunat tarawikh ada di bawah :
Untuk penutup kita buat solat sunat witir kan, so ini adalah lafaz niat solat sunat witir :
-------------------------------------------------------- 
Some Do's & Dont's =)
Ganjaran yang Allah kurniakan =') Baiknya Allah.



Credit : FL

3 comments:

  1. salam ramadhan..selamat berpuasa ^^

    ReplyDelete
  2. wah, jelos. x de pengalaman smayang terawih berimamkan ayh. biasa smyg dgn imam masjid je. Selamat berpuasa

    ReplyDelete
  3. ermmm...
    1. salam ramdhan yer KORIE...
    2. moga bahagia selalu.
    3. nice entry...
    4. terus sukses.

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !