"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, September 21, 2012

Disebalik Research !

Assalamualaikum,


Minggu yang sangat busy buat aku -__- . letih, penat semuanyalah, xtahu nak mengadu kat sapa-sapa sebab aku xda sesiapa untuk dijadikan tempat mengadu. i have a lot of friend but aku bukan jenis kaki mengadu kecuali masalah yang berdepan dengan mereka. masalah dalaman? sorry. diorang bukan tempat untuk aku mengadu sebab bagi aku diorang semua lebih kurang jea. baik mcm mana pun mesti ada kekurangan yang ada dalam diri diorang begiu jugak pandangan diorang unt aku. yeah, manusia semua sama jea. -__-.


Punca yang menyebabkan aku sangat letih dalam minggu ini adalah bila aku kena buat assignment kumpulan sorang2x . I'm talking about my group research. kerja group yang diberi masa lebih kurang sebulan untuk disiapkan. aku sebagai ketua group sepatutnya mengagihkan kerja research yg perlu dibuat , yea ! aku memang ada buat agihan kerja pada mulanya.. starting kerja was nice but bila sampai pertengahan, aku rasa aku jea yang serius about kerja research, member lain busy dengan xtvt kolej yang xpernahx2 habis. dah la semua dah start praktikal di wad, nak jumpa pun susah, nak buat perjumpaan rasa serba salah sebab penat baru balik kerja memandangkan xsemua yang sama shif kerja. so memang xbuatla perjumpaan. n till masanya aku kena jumpa my group lecture untuk pertanyaan mengenai projek research, aku jugak yang kena g menjawab dengan dia sorang2x. budak2 group aku mana ada peduli semua tu?. xpernah nak bertanya. ada yang buat bodoh jea. giler. memang aku sakit ati, dan untuk yang membe yang ambik kisah mengenai research aku memang bersyukur sebab masih ada ahli yang bertanggungjawab dalam group ni.



Mungkin ada silap aku sebagai ketua dlm group ini tapi selama ni aku memang bersabar giler. faktor persekitaran dan faktor xtvt kolej yang mencetuskan aku rasa fedup dengan group research aku ! semua membe aku busy dengan xtvt kolej. yealah, mana xnya kebanyakkan membe group aku adalah mereka yang berjawatan besar dalam sem aku so diorang terpaksa fokus dengan xtvt kolej yang xpernah2 habis. ada jea xtvt kolej yang group sem aku kena handle dan bila dah kena handle mana la diorang nak fikir pasal assignment research ni. pakat lepas tangan sebab busy. aku pun terlibat apa dengan xtvt kolej. busy jugak dengan mbil walaupun aku xdalah berpangkat tinggi dlm mbil tapi aku ada turut serta latihan bagai setiap malam tu. nak kata korang jea busy. aku pun busy, nak kata korang stress dengan management kat wad. aku rasa management kat wad yang aku  lagi busy dari wad korang ! so apa lagi yang xsama? tapi kenapa aku jea yang kisah pasal research group kita. grrr. sebab satu jea. sebab aku ketua. so aku le yang bertanggungjwab kan?. korang boleh goyang kaki mcm tu jea. grrr. stress betul!.


yea, aku faham. dah aku xkc kerja. korang pun pakat diam lea. tapi kalau yea pun tanya2 la aku pasal perkembangan research ni haa. ini tidak! buat senyap jea. yang bertanya pun sorang dua jea. itu pun org yang sama. adoi. sakitnya hati. aku setiap malam tidur lambat sebab buat keja research tu. even aku baru balik keja ptg. memang penat ! tapi terpaksa jegel mata sebab research sebab aku fikir xda sapa nak buat kalau aku xbuat. grr. dah la tu, bila aku cakap nak buat perjumpaan ada yang buat muka tapi akhirnya datang. nasib baik datang kalau xdtg memang aku lagi sakit ati lagi r. dah tu, xpeala. aku kc setiap sorang  full research yg dah siap untuk double check spelling data bagai . aku pesan suh datang keesokkan hari dan bagitau aku mana yang silap untuk diedit. tengok2 sorang pun xdatang wei esoknya ! memang giler ! aku memang sakit ati dengan member group aku. padahal ternyata bila aku semak balik full research yang aku kc kat diorang banyak jea spelling error dan data error tapi xda sorang dari mereka pun  yang datang bagitau aku mana yang silap. nampak sangat lepas tangannya ! nak kc alasan korang penat baru balik keja? ingat ko sorang je yang kerja? aku pun g kerja weh! balik lambat bagai. boleh jea buat research sampai pukul 2-3 pagi. even pagi tu keja pagi. ada korang fikir yang aku berkorban mcm ni sekali demi group kita? ada? tapi aku juz take it easy sebab aku dah faham dengan peragai korang. so last2 untuk kerja yang tinggal sedikit lagi ni aku panggil budak2 group aku yang boleh diharap untuk tolong yg lain lantak r. aku buat senyap jea dgn diorang. so pagi tadi semua laporan research dah siap atas pertolongan 2 org member group aku. so thank! kalau xda korang memang aku boleh jadi giler stress nak siapkan semua print !.



Dah tu, tadi budak2 yang posting hospital luar dah balik ke kolej. membe group aku ada sorang yang posting luar. aku jumpa dia tadi. aku expect dia nak tanya pasal research r kat aku. tengok2 haram ! xtanya langsung !padahal dia tu membe group aku tu !. memang aku terasa giler tadi. aku expect budak2 group aku ni akan tanya aku le sama ada aku dah hantar laporan research kat puan ke belum hari ni sebab hari ni kena hantar laporan research. tengok2 sorang pun xtanya weh ! bukan setakat yang posting luar jea. yang duduk dalam pun haram xbertanya ! jumpa aku buat bodo je kot ! memang aku sangat2 sakit hati dengan peragai membe2 aku ni ! exleast tanya la aku kan. ini buat bodoh jea. padahal nanti dapat markah untuk semua. bukan untuk aku sorang jea. memang langsung xbertanggungjawab . geram betul !.



So. aku dah xda benda yang aku nak cakap. itu jea setakat ini. ini hanyalah diari online aku dan hak asasi aku untuk luahkan perasaan aku. kalau ada membe group aku yang terbaca juz take a note ok! . dekat luar memang aku nampak berbeza dari luahan ini. -____- . dan mungkin memang ada silap aku sebab jadi ketua group ini !. aku xexpect akan jadi mcm ni. aku tahu korang semua boleh harap tapi faktor kolej yang menyebabkan kita semua xda masa, stress dan xfikir pasal kerja research. tapi aku xboleh nak lepaskan kerja research sebab aku adalah ketua kumpulan, korang xpeala. kalau apa2 jadi nanti, ketua kumpulan yg kena jawab.. so tolonglah faham aku. ok!.




Tolonglah jaga hati ketua kumpulan korang sama .walaupun korang xbuat kerja !. bukan senang bila pegang title ketua ni ha. banyak tanggungjawab. sebenarnya, aku xmarah pun cuma geram !. itu jea. 2-3 hari nanti oklah. tapi berasap jugak ah !




2 comments:

  1. 1. paling stress bila kerja kump sbnrnnya.
    2. sbb susah nk faham perangai org.
    3. org juga tak fhm cara kerja kita.

    ReplyDelete
  2. em macam2 la

    haish kene bertegas

    nk tk nk die kne wat

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !