"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, September 13, 2012

Management : Day 3 & 4 ( Night Shift )

 



Assalamualaikum ,


Anda sihat ? Alhamdullilah. dekat kolej aku sekarang tengah on trending batuk dan selsema. setiap sem mesti ada byk wakil yg dapat batuk, selsema dan demam . common la kan kalau hanya batuk biasa. tapi. itulah. virus semakin merebak sekitar penghuni asrama lain. hope antibodi aku kuat ;) .leceh la kalau batuk ni. letih . xpasal2 sakit dada. dari pemerhatian aku. punca batuk ini maybe berpunca dari wad dan persekitaran. student2 nurse bagi sem 3-sem6 kan dah start praktikal di hospital so biasalah kalau masuk wad, kalau xda standard precaution dekat diri sendiri. mudahlah dijangkiti . y? sebab kita manusia biasa bukan robot -__-   simple ja nak faham.



Untuk management . 2 hari ni aku dapat kerja shif malam bersama dengan nia kawan aku. kami berdua jea student kkm management untuk malam . untuk malam pertama student nurse hanya ada aku dan nia. kesimpulan  : sangat letih sbb kami berdua jea buat observation ditambah lagi dengan buat report untuk management ..  untuk malam kedua student nurse ada 6 org . 2org kkm , 4org swasta. kesimpulan : dapat belajar banyak perkara dgn sn. rxx ;) . boleh tahan best walaupun aku lembap sedikit sebab keja malam kan . badan cepat letih sebab xbiasa kerja malam sebelum ni . sem ni baru kali pertama aku dpt kerja malam -__- . so memang aku banyak belajar la.



Aku sangkakan kerja malam untuk wad yg aku bekerja ni xdalah busy kan. rupanya. tidak.sama jea busynya dgn siang hari. cuma style jea lain-lain. boleh bayangkan. pukul 12,1,2,3,4,5, 6 pagi (am) ada jea pesakit yg admission ward, yealah aku faham, hospital kan buka 24 jam . tapi  bila aku bekerja shif malam aku rasa buat admission itu adalah sesuatu perkara yg baru dlm hidup aku.. ramai jugak pesakit yg datang kecemasan dan
daftar masuk wad pada waktu pagi2 buta -__- .



Dalam pukul 7.15am mcm tu , aku past nursing report kepada sn nurse shif pagi ;) . untuk past report mula2 tu kekok jugakla sebab xyakin nak sebut nama ubat yg pelik2 tapi so far so good laa. teruskan belajar. itu jea ;) . Lepas past report , terhayun hayang balik ke asrama kolej dengan mata mcm pontianak , merah. sebab x cukup tidur ;l . dan itulah dia cerita 2 malam aku kerja shif malam. dan hari ni adalah hari kelapasan tidur aku dan esok adalah HK (hari kelepasan am) aku , so aku cuti dua hari lea. ;)




Esok ada sambutan hari merdeka peringkat kolej.  sambutan ini adalah under management sem aku so memang semua budak sem aku terlibat dalam bahagian sambutan merdeka ni. dan aku memang xboleh lari la kan. aku ambik bahagian sebagai Tuanku Abdul Rahman yang melaungkan 'Merdeka ' ;) . xsabar nak berlakon jadi lelaki ;) .



Bye.



1 comment:

  1. Tabiklah kat awak.. sbb awk masih boleh taip entri panjang dlm masa yg sama ada kerja. leeza selalu buat entri pulun hujung minggu buat 5 entri......
    haaaaaaaa then postkan hari weekdays.

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !