"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, September 13, 2012

Saya Anak Merdeka ! Menyamar menjadi Tuanku Abdul Rahman .


Assalamualaikum ,

Salam 27 syawal,
salam MERDEKA !


Agaknya belum terlambat untuk menyambut hari kemerdekaan memandangkan tahun ini masih tahun 2012 -__- . tarikh 31 ogos hanyalah satu tarikh yang menjadi sejarah tapi kemerdekaan sentiasa diingati sepanjang masa ;) . betul? yea ofcourse betul.


Semalam kan aku ada beritahu dlm entri sebelum ni mengenai hari kemerdekaan peringkat kolej yg student sem aku yg kena handle semua dari A-Z , so ini adalah rumusannya . setelah berlatih beberapa hari akhirnya hari ini bertemu juga. dan alhamdullilah semua berjalan dengan lancar. seperti yg diberitahu semalam aku dipilih untuk memegang watak sebagai Tuanku Abdul Rahman sempena majlis pembukaan untuk melaungkan 'MERDEKA' sebanyak 7x dengan sekuat hati. .;)  masa aku laungkan merdeka sebanyak 7x tadi ,aku rasa semangat sangat sebab laungan aku diikuti oleh laungan merdeka oleh 1 kolej termasuk pengarah kolej aku . merdeka! ;) so memang detik tu sangat bermakna .  aku mungkin dah boleh rasa serba sikit bagaimana perasaan Tuanku Abd. Rahman semasa melaungkan perkataan 'merdeka' ! hehe. xdalah. 7x Merdeka Shout from Tuanku is the best ever!xpayah nak compare dgn aku.
Menyamar jadi lelaki kadang2 best juga. nikmat ;)



Sebenarnya ,Event kemerdekaan ini adalah under management student group aku so memang xda campur tangan dari student sem lain dan pengajar kecuali ketua penyelaras (pengajar) sem aku . kami diberi masa dalam 3 minggu untuk prepare majlis ni.xtvt yang kiteorang buat dlm masa 3 minggu ini adalah latihan drama kemerdekaan ,latihan kawad untuk perarakan, latihan koir, latihan sajak dan sebagainya. seperti yg aku cakap. sem 5 memang busy dengan research , management di wad dan ditambah lagi dengan event kemerdekaan ini, jadi dalam masa 3 minggu ni memang student sem aku busy teramat ! seriusly. termasuk diri aku . so bila majlis kemerdekaan dah tamat tengahari tadi, aku rasa lega yg teramat sebab dah lepas satu beban .;) sekarang tinggal management , dan reserch yg perlu dihantar 20/9/2012 ni. research group aku masih xsiap. dan aku pulak yg jadi ketua group . jadi memang agak stress r . tapi percayalah. semuanya akan tamat xlama lagi, aku kena fikir positif jea. baru boleh jalan hidup ni !.


Jom layan gambar aku ciplak Tuanku Abdul Rahman. ada gaya x?



Bayang bukan sebarang bayang okay ! ini bayang ada power -__-

With them , pasukan perarakan kemerdekaan ;)

On fitting room ;) waiting for the drama show .

Mr. white , Mr Tuanku , Mrs. malay . just on ready after do some makeup for drama casts !

me wif hansome malaya soldier ;)

Me, myself  . amacam ada gaya x?


I Know , this is the smart pic of tuanku

Dont ever run from me LOL!

Merdeka !

Ini adalah member jp 2/2010 (sem aku) , xsemua yg ada hari ini sebab 38 org kena posting management kat hosp. yan .so diorang xda kat kolej. stay back dekat asrama yan .sejumlah inilah yang menjayakan majlis kemerdekaan pada hari ini -__-



So kepada JP2/2010 , aku nak cakap yg sem ni memang agak susah buat kita semua tapi ingat ! bila kita bekerjasama semuanya akan berhasil . Teamwork is our keyword ! Ingat kata Cik Loo , tinggal 8 bulan jea lagi jea kita nak ada dalam kolej ni so bersabarlah bila  menerima sesuatu tugasan .

For Nor Zuraida suhaimi : U have done a great job as our jp 2/2010 leader !
 Siti Ain Natasya : MBIL is your territory ! i know ur the best ;)

luv u guys la ;)




4 comments:

  1. waaa jadi tunku abdul rahman.. good... hiiii....

    ReplyDelete
  2. http://blogzorroxx.blogspot.com/
    mohon mencelah ea, nice entri anda.keep it up!

    ReplyDelete
  3. lawak je rupe tuanku nye

    okeyla kan dr xde watak

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !