"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, December 19, 2012

Lawatan Muhibbah KSKB Sg. Buloh di KKAS [Part 1]


Picture credit to Anwari hamzah


Hey u (!!)

Peace yo to all the terunas dan daras kat luar sana (!)

Assalamualaikum ,



Mood : Ceria, no idea, and 24/7 facebooking !(Giler) _oh men~


Ok, lepas penat lelah, letih dengan sambutan farewell untuk sem 6 , kiteorang sem 5 ada lagi tugasan berat yang perlu dipikul (again!) . y sem aku terlalu busy? sebab MBIL kiteorang yang pegang , not secara totally tapi majoriti . but now, bukan lagi tugasan seperti research, handle sambutan kemerdekaan, handle hari kafe mbil , handle jualan muhibbah mbil . ( seriusly ,semua ni bosan ! xda yg menarik kecuali pada bahagian aku _ngegege . okay (menyampah -_-') .



Kiteorang (Sem 5 + MBIL) diarahkan untuk handle secara total mengenai lawatan muhibbah dari pelajar jururawat KSKB SG.BULOH ke KKAS ( my beloved kolej ) pada 7/12/2012-9/12/2012 . so we all dapat surat hitam putih dari kskb secara rasmi sebulan sebelum tarikh diorang nak datang (if im not mistaken lol) .we got semua nama pelatih yang akan hadir dari KSKB tu . ada lelaki dan perempuan , jumlahnya sama banyak . aku sendiri yang pegang senarai semua nama pelatih tu sebab aku kena handle bahagian sukaneka -_- '' . Yes, cakap pasal sukaneka . sebenarnya. Zuraida (ketua sem 5) telah membahagikan setiap kumpulan teori yg sedia ada dalam tugasan mengikut kategori masing-masing .ada bahagian makanan , AVA, persembahan, bahagian sambutan dan lain-lain. We all ada 11 group teori dan dipecahkan dalam beberapa ketegori untuk handle sepanjang lawatan muhibbah ni.  aku group 3 bergabung dengan group 11 (kak puteri) ditugaskan untuk handle bahagian sukaneka  dan begitu jugak group lain2x. Untuk pembahagian group ni sebenarnya sangat leceh dan thank sgt unt kak zu dan member lain yg memberi komitmen yg tinggi untuk siapkan pembahagian ni.



Well, hari2x sebelum jelmanya budak2 KSKB ke kolej kiteorang merupakan hari2x yang dem busy buat aku dan kekawan lain . busy dengan latihan pentomin untuk farewell (5/12/12) )dan pentomin lawatan muhibbah . dah la minggu tu merupakan minggu kiteorang posting untuk vocational posting di klinik kesihatan pesakit luar so balik ikut office hourlah . cuba bayangkan. balik kerja pukul 5pm . pukul 5.40pm baru sampai kolej ! sampai tu berlari2x pulak untuk beli makanan kat luar sebab untuk bln 12 kiteorang xambik makanan di kafe kolej so kena beli kat luar. xpe. xkisah psl tu sbb makanan harian aku adalah nasi kerabu ustaz yg jual depan kolej jea ;D so xdalah penat sgt nak beli makanan tuh . setiap malam start practice pentomin dari pukul 8.30pm , 9.30pm turun rolecall dan lepas rolecall start balik practice sampai tengah malam . ohohoho . penat xpayah cakap. tp xkesa , demi persembahan yg terbaik . so mcm tuelah rutin hari2 kiteorang sebelum pelatih kskb datang ! n 2hari sebelum kskb datang , kolej buat raptai penuh di dataran ilmu , so we all practice habis-habisan 2 hari tu.




7/12/12 @ Friday !
Hari dimana pelatih KSKB sampai di KKAS . Diorang sampai dalam pukul 4.15pm. Well time tu sapa yang terlibat dalam bahagian sambutan dan welcoming tea kena turun untuk sambut diorang. aku ? under sukaneka der, memang aku xkan turunlah, 4 what? . so rutin biasa dlm bilik tidurlah! ZzzZz sbb terlalu penat dgn reherseal sebelah pagi, tetiba dikejutkan dgn panggilan misteri dari dhiya (misterilah sgt). dhiya call aku suruh turun ambik gambar sbb aku yg pegang kamera kolej . aku blurr lagi , xpuas hati dengan arahan tu , so aku call ain untuk kepastian sama ada aku diperlukan untuk ambik gambo ke x. sekali ain cakap macam ni ' 'hah, depa dah nak sampai dah ni , hang mai turun sekarang, ambik gambo !'' when it comes arahan dari president, u cannot avoid ! so aku yang sedap2x tidur bangun dari katil, pakai seluar bagai ,terus capai tudung dan capai kamera segera turun bawah . memang xda msa nak basuh muka bagai dah time tu -_-'' heran apa aku . so turun2x , jumpa Miko Woo kt kafe , woo tegur yg aku pakai seluar terkalih (belakang ke depan) gurlpps! aisey kalut punya pasal -_-' time tu bebudak kskb dah ada kat luar pagar kolej agaknya. aku ni pecut g toilet berdekatan untuk tukar seluar punya pasai . adoiyai . nasib baik Miko Woo tegur , kalau budak kskb yang tegur aku? memang propa la aku yea -_-'' .





Kalau korang perasan , Orang pertama yang ambik gamba bebudak kskb adalah kak. aini . kak aini guna kamera aku semasa aku kalut tukar seluar di tandas (hahaha) . then, lepas keluar tandas aku terus pecut ambik balik kamera dari k. aini dan buat kerja aku . keja apa? ambik gamborlah ;D .So jom sama-sma kita membelek wajah-wajah artis'  mereka yang terlibat dalam lawatan muhibbah ini.




Depan pintu nak masuk kolej , muka cam xpuas ati jer -_-'' hahaha, 'bukan lagi di langkawi' . Yang tinggi tuh adalah mr. Armani Exchange ! yg galas beg tu mr.photographer kskb kot?! .

Nie semua kekawan aku yang kena handle bahagian sambutan dan welcoming tea ;) mereka dah tersangat ready ! em, yg tegur aku tadi  Miko woo (yg pkai sepec d tengah)

Mungkin dia suka tersengeh so aku pon snaplah gambo dia ;D , alahai janggut sejemput. Inilah azwa 

Petang tu makan mee goreng dan teh o ;) , semangat betol bebudak ni tolong cedok mee .

Inilah mereka ketika makan buat kali pertama di KKAS , exclly dah lama sangat xnampak pelatih lelaki makan dekat kafe kolej . so bila tengok diorang makan kat sini teringat dekat my senior male nurses ;D


Masa ni ain prepare nak kasi orentasi kat diorang mengenai tempat2x kat kolej kiteorang . I just beranikan diri suruh diorang pandang kamera sebab nak ambik gambo ;) . n masa dekat sini aku terdengar salah sorang mamat ni cakap macam ni ' fuyyooo! kolej diorang ada gim , kolej kita xda pon! n after that i was tersenyum menyampah ! (macam la semua alat dlm gim tu boleh pakai? semua dah rosak la der! )


Hajar, aiza n meyna . Hajar incharge bahagian AVA ! aku lepak kat sini sementara tunggu pelatih kskb angkut barang ke asrama ;D and masa ni pukul 5.30 pm sudah . dan waktu ni jugak induksi sem 6 habis . sem 6 time ni semua ada kat auditorium kolej , so lepas diorang habis ,kiteorang naik auditorium untuk reherseal atas pentas bg persembahan pentomin malam ni . begitu jugak yang terlibat dengan nasyid .


Malam 7/12/12 ( Malam persembahan dan suaikenal )
Tepat pukul 8.40pm semua pelatih kskb dan kkas (Sem 5 +MBIL) kena berada di auditorium untuk menyaksikan persembahan pentomin dan nasyid . Excelly malam ni xmelibatkan pengajar dari kkas tapi kami dikawal oleh warden , but still aku nampak bebarapa puan yang hadir memeriahkan majlis ;) .


Belakang takbir our pentomin pada malam itu, dekat bilik persediaan belakang audi . before buat persembahan !persembahan kiteroang adalah persembahan kedua after persembahan nasyid dari kskb . berdebar time ni sbb dah lama xbuat persembahan depan male nurse~ with para penari , Mis saloma ,cikgu ayu n with myself as abd wahub seorang yg bijaksana tp kaki tidur ;)

Keadaan di audi ketika sebelum persembahan . Kenalkan , dari kiri --> Ain (Our President) , Prasis (KSKB President) dan pengajar dari KSKB

Barisan pelakon popularlah sgt ! (dus) from KSKB . HAHAK.  ada yg mcm artis, macam wak mail , wak seman . Arhh , semua poyo ! ;D standard lelakilah bila berlakon eh . meka ni semua junior ku deyh~ they call me kakak ! oh men, please, aku rasa kta sama umor je kot?! malas nak tengok satu2 dlm senarai nama .tp dlm senarai nama ada sorang mamat ni nama dia something like johor b. johor (spe xthu?) huhu. unik sgt nama dia sampai teringin nak tahu -_-''

Group nasyid dari kskb . Ohh! after tengok gambar ni baru aku perasan tekong dia adalah mamat yang hyperaktif masa sukaneka ! okay.. (baru perasan) klu xsilap nama dia tarmizi .. sebenarnya time ni aku ada kat bahagian belakang pentas . di sebelah kiri belakang , kiteorang tgh usha mamat belakang tuh . eiii, bukan aku k, kawan aku ! we all tengah ready untuk buat persembahan pentomin after nasyd ni. btw, konklusinya, nasyid diorang best walaupun agak santai ;)

and here we go~~ Ms saloma, Abd. wahab , Abd wahid , Abd wahub ;) . abd wahub tu akulah ! ;D Perhh, masa masuk pentas aku rasa semua orang mcm booo kat aku jea padahal diorang excited tengok kiteorang ~ oh men.

n the last scene~ we have done a great pentomin! selamanya harimau malaya ! (tetiba)

Thank dekat eelook sebab tolong ambik gambar kiteorang pada malam tu , after habis pentomin baru aku start ambik gambar 


Group nasyid dari KKAS ;) .terbaik! . pernah mewakili zon utara keperingkat negeri di ulu kinta . tp bukan group niela, nie group yg tercipta dari sem 5 jea but stil da best.

Pentomin dari kskb ! Bomoh vs Doktor . Intro gempak habis daa~

Para pelakon menunjukkan skill masing2x ;) . Bomoh tue aku rasa over sangat dah ! yang mamat baju merah tu sempat lagi menari lagu gangnam style . opps. btw, pentomin diorang tersangatlah kelakar ;D , 1 audi penuh dengan gelak ketawa !.walaupun aku xfaham sangat apa yg diorang nak sampaikan sebab lama sangat kot?! hik3.

Para pelakon , xterlepas dengan jin biru dekat hujung sekali tuh~  lawak diorang neh ada unsur2x 18sx yang biasa . aku xthu korang persan ke x.



So after habis pentomin dari kskb habis , ada persembahan video dari KKAS mengenai serba sedikit fakta mengenai kolej KKAS. So after that semua orang dah boleh balik ke asrama . but sem 5 kena tunggu kat bawah sebab ada rolecall malam tu . after rolecall kak puteri panggil semua bebudak kkas yg terlibat dengan sukaneka esok unt stay kat padang kolej . so aku pun tunggu . sembang2x kejap . puteri agihkan kumpulan setiap dari kiteorang , bahagikan tugas . aku xkena jaga bahagian apa2x sebab puteri cakap aku runner dengan dia esok pagi ! so im so yahoooo!  ;D mlm tu aku juz tolong ambikkan pembuka tin susu kt kafe untuk bebudak ni sebab diorang nak tebuk tempurung untuk game kaki gajah sukaneka esok pagi! N malam tu aku hanya kenal sorang je budak dari kskb , nama dia azwa , itupun aku tanya sbb dia yg handle sukaneka bg kskb side !.




and  that y, pada hari sukaneka aku xmain langsung sebab aku xda group !. ;( sedih la jugak sebab xboleh main tapi jadi photographer masa xtvt sukan memang minat aku ;). so hari tu aku hanya snap gambo je .




Malam tu sebelum aku tidur , i just reflex back apa yang terjadi hari ni , hari2 yang dinanti akhirnya sudah menjelma. im so happy sebab pentomin dah berjaya dipersembah dgn baiknya . dan bila fikir pasal kskb baru aku tersedar yang kolej aku dah lama xda pelatih jururawat lelaki .  dah dekat setahun  kot my male nurses graduated . dan lepas tu kolej aku dah xda intake male nurse sampai sekarang . n bila ada pelatih lelaki kat sini semuanya jadi happening habis, jelik sikit pon ada?!~ sebelum ni ala kadar jea. so im so happily sebab diorang datang sini. we have a great time together walaupun xsempat nak kenal sangat kan?! n xlupa juga untuk pelatih jururawat girls kskb yg sangat2 cute tu ;D




Nantikan entri untuk part 2 ! semuanya tentang sukaneka dan malam barbeque ! ( banyak giler gambar sampai aku xlarat nak upload kat sini) , sebenarnya aku dah xlarat nak taip part 2 tapi.... alahai , kenapalah aku ada blog? .



tanya lagi..

picture credit to anwari hamzah


Kbye. Thank sudi baca sampai habis. Ini adalah memori aku ;D.

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !