"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, May 7, 2009

Catatan Hati Nik Nur Madihah

ada promosi buku Catatan Hati Nik Nur Madihah..di terbitkan oleh Hijjaz Group dan di tulis oleh Ummu Hani ..tahniah utk ummu hani sbb boleh siapkan buku ni dlm masa 3 hari jer..

mendengar kisah Nik Nur Madihah hingga menitiskan air mata..kagum dgn ketabahan dia..kagum dengan ketaqwaan dia..

malu dgn diri sendiri jika nak dibandingkan dgn diri dia...perbezaan umur tidak akan membezakan kematangan dan keimanan seseorang itu..Madihah memang layak atas segala kejayaan yang diperolehinya..dan laa petah berbicara..

ni sedikit kata2 Madihah yang tersentuh dek hati kecil ni..

kalau nak ikutkan..memang selalu menangis..kadang2 tu ada juga rasa putus asa..kena kuatkan semangat untuk melepaskan keluarga dari kesusahan..segala pengharapan diluahkan kepada yang Maha Esa, Dia pasti mendengar..Hadirkan hati ketika berdoa dan ikhlas...YAKIN lah..InsyaAllah..

banyakkan puasa isnin khamis..bukan untuk menahan lapar..ianya ibadah sunnat..banyakkan juga solat malam..masa ni lah kita nak mengadu segalanya kepada Allah...

dan kata2 seorang ayah Nik Kamal (ayah madihah)


tanamkan rasa cinta pada anak-anak tentang agama dan ilmu pengetahuan..hanya ilmu pengetahuan dan agama akan menjadi panduan mereka..

dalam mencari rezeki..carilah rezeki yang HALAL dan HALAL...jauhi dari yang
syubhah.. walau sedikit, insyaAllah ianya halal dan BERKAT..hanya rezeki yang
berkat akan diberi kepada anak-anak dan ianya akan mengalir menjadi darah daging
yang berkat..


She scored 19A1s , and 1 A2. She is the best SPM scorer for 2008.

She did not have tables to study. Nor the luxury of tuition classes, unlike most of the other students. All she had is the small living hall in her house for her to study. Daily expenses is RM 5; RM 4 for bus. She’s left with RM1 for herself.

She lives here.

klt000018411

““Makan roti saya tiap-tiap hari di sekolah..di rumah, dapat makan nasi dengan telur, pun saya telan,” katanya dengan tenang..”

Nik Nur Madihah Nik Mohd. Kamal is a student of Sekolah Menengah Agama Arab Maahad Muhammadi (Perempuan), Kota Bharu, Kelantan. She made us all proud with her success. And made us ashamed with our failures, filled with plenty of excuses.

klt000018405



NIK NUR MADIHAH PELAJAR SPM TERBAIK MALAYSIA- 20A

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !