"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, May 30, 2011

Laaa.. Aku terkantoi rupanya..

  • Salam isnin korang!.. gini ceritanya.. semalam ada xkorang baca entri aku yg bertajuk 'Padahnya bangun lambat.. habis duit aku doh'?.. kalau korang baca ini adalah entri kesinambunganya untuk hari ni
  • Aku ingatkan.. benda dah tutup dan sengap gitu jea.. buat sengap jeala.. rupanya-rupanya C.I( Clinical Instructor) aku tahu pasal cita aku tertinggal bas tue smlm.. aku ingatkan juju dan dak-dak wad aku jeala yang tahu.. rupe-rupenya dia dah tahu.. dan aku ingtkan dak-dak yang tahu tu bawak mulut beritahu kat dia tapi x..Dia yang tahu sendiri. Pelik kan.. cm mana dia bley tahu kalau xda orang orang yang bagitau dia.
  • Hurm.. memang pelik.. aku terkejut la jugak tetiba tadi kat wad dia tanya aku.. cm mana bley tertinggal bas tue.. sebelum aku jawab aku tanya balik kat dia.. Cam mana Puan bley tahu ni?.. dengan muka separa poyo dan xbersalah la kononya.. Pn jawab.. la saya nampak awak pagi semalam.. waktu tue saya duduk dalam kereta lagi.. on da way nak masuk pejabat. saya nampak kamu.. saya dah agak kamu mesti tertinggal bas punya.. saya dok perhati jea kamu time tue.. saya nak tengok apa tindakan kamu lepas tue.. aku ni..tersengeh-sengeh la bila dengar dia ckp gitu.. aku pun ckp lerr... la yea kea puan nampak saya semalam.. huhu.kantoi la saya mcm tue.. dgn muka xbersalah lagi..tapi..walaupun sy tertinggal bas sayan pergi jugak OT semalam naik teksi..Pakcik teksi tue cekik darah! habis duit saya.. aku cerita kat dia.. Then,puan dgn tegasnya dia tanya kenapa aku bley tertinggal bas.. aku pun jawab jeala dengan jujur..aku memang jujur orangnya tapi suka bergurau.. dia dengar-dengar tue dia terus ckp cm gini ' la Amirah awat yang kamu loglaq sangat nie.. mcm mana bley lambat bangun ni.. dah la tue.. sempat lagi basuh baju!! mcm mana nak jadi staf nurse yg berdisiplin kalau kamu mcm ni' huhu.. dengan tegasnya dia ckp.. aku slumber jea jawab.. Ermm.. puan.. saya memang selalu lambat bgun kalau keja pagi ni.. kalau roomate saya kerja pagi sama shif dengan saya.. saya selamat.. kalau dia kerja ptg saya mesti terlewat dtg kerja.. hoho.. kdg2 dua2 terlambat puan!. huhu.. Berang jea muka dia.
  • Excelly c.i aku ni ok jea.. sporting dlm tegas.. dia suka tegur aku dlm wad... ada jea yang dia akan tegur.. aku suka kalau kena tegur.. sebab aku bley belajar dari situ.. dan 1 lagi.. dia ckp aku ni banyak mulut.. huhu.. aku pun agak begitu.. mmg aku banyak mulut..menjawab jea tahu..
  • Dia nasihatkan kat aku jangan buat mcm ni dah! dia nak semua student kkm kerja dengan penuh berdisiplin! dia xnak melahirkan student yang xberdisiplin bila kerja nanti sebab kerjaya ni adalah kerjaya profesional. bawah sikit jea dari doktor.. dia suruh aku janji dengan dia beli jam loceng.. pasang jam loceng sebelum tidur.. beli banyakx2 pun xpea.. biar bangun awal sikit.. xbley nak harapkan jam nset jea.. dia cakap dia xnak denda aku sebab aku cakap jujur dengan dia tapi aku kena janji jangan buat kesalahan yang sama lagi.. itu jea.. then,kiteorang sembang kosong diantara student dgn pengajar. ok la!.. aku xkena denda.. kawan aku 2 orang kena balik lambat 1 jam dari waktu asal.. kena balik pukul 3pm.. sepatutnya balik pukul 2pm kalau shif pagi.. sebabnya diorang xsiapkan buku keluar masuk wad tue.. aku sempat siapkan sebelum c.i aku dtg pagi td so aku terselamat la.. huhu.nasib baik
  • Dan tadi.. aku kena assist seorang doktor ni.. buat prosedur masukkan besi dalam kaki patient ni.. xthu la nama apa prosedur ni.. aku xbelajar lagi.. aku ada tanya doktor tadi nama prosedur ni.. bunyi cm pelik jea.. aku xingat r.. xper r.. nanti aku inagt aku kc tahu korang ok.. masa tengah dok buat ni. ada r beberapa orang doktor yang join sekali.. HO. pastu.. tetiba ada seorang male doktor ni masuk dlm bilik rawatan ni.. dia tanya seorang doktor A yang berada dlm bilik rawatan ni.. perbualan dia mcm gini
Doktor: Why.. u ambik chest x-ray ha? i xnak yang nie laa.. walaupun patient ni F dan i xkahwin lagi i xberminat ok!. dlm nada gurau.. (aku kat belakang ni gelak kikikikikiikiki.. sama la dengan yang lain yang ada dlm bilik tue)

Doktor A: I ambik chest x-ray sebab i ingat ada something dkt chest dia.. i nak tunjuk kat u.. dia pun tergelak sekali.. huhu..
Riuh bilik tue dengan ketawa kiteorang.. hahaha..( mmg xbley blah doktor yang tanya tue)..

  • Dalam dunia perubatan benda-benda yang ada unsur2 18sx memang sesuatu perkara yang biasa.. korang jangan pelik plak.. walaupun aku baru berumur 19 tahun.. dah mcm-mcm aku tahu pasal ni.. something yng normal.. so xpayah nak kelentong aku dah pasni.. dan u guys must be aware ok! nurse knew everything.. even still a student nurse.

Pic credit: Deviantart

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !