"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, October 16, 2012

Kisah saya .




Tadi baru habis minum segelas air milo tanpa gula. rasanya tawar tapi agak lemak berkrim.dan dalam dunia realitnya hidup aku seumpama begitu . Ibarat air milo tawar tanpa gula. nampak sedap tp rasanya tawar. tp masih boleh diminum sebab masih ada rasa lemak berkrim . ;K 



Fine, sebenarnya aku rasa sedih malam ni. T_T , Sometime aku rasa mcm aku ni xda siapa2 pun dalam hidup maybe sebab aku terlalu bersahaja dalam dunia aku. sllunya kalau sedih, gembira, happy ke mesti kita nak share dengan somebody but me. i have nobody to tell my stories. yea. aku ada ramai kawan tapi xsemua yang faham aku dan xsemua aku boleh ceritakan kat mereka.dan yang aku pun 1, suka sangat pendam dan biar je masalah tu dimakan masa dan perlahan-lahan hilang. sebab aku ni jenis pemalas nak ambik kisah semua tu. aku xterdaya nak nangis bagai sebab aku xayu mcm korang. kalau aku nangis mesti semua orang dekat sekeliling aku akan pelik . even mata aku merah kawan2x aku hanya syak mata aku dijangkiti conjuctivitis (sejenis penyakit mata) sbb sekrang ni aku praktikal di wad mata. mcm tu pun ada? haha ;D. YEA! That the truth. even my roomate bukanya ambik kisah pasal aku sangat. hal dia hal dia. hal aku, hal aku, we both same exclly. tapi aku xkisah sangat sebab aku xsuka orang peduli hal peribadi aku. but at the same time aku sebenarnya rasa sedih bila kenyataannya xda siapa yang kisah pasal diri aku. 




Kadang aku nak call mak kat rumah pun xjadi sebab xtahu nak cakap apa. tapi dlm masa yang sama aku sebenarnya rindu giler nak dengar suara dia tapi we have nothing to talk about when it come through the phone. kenapa eh gitu? maybe sebab family aku ni kurang kasih dari kecil. mcm mana eh nak explain? ntahla. aku je yang faham sebenarnya. aku ada 3 org abang dan seorang adik yang beza 10 tahun daripada aku.  abang2 xda rapat giler mana pun. mereka hanyalah sekadar abang . itu jea. kadang,aku xrasa pun yang abang2x aku ni pedulikan atau risaukan aku (mungkin  sebab my life is so independent). tapi yang sebenarnya diorang agak care pasal aku tp aku mungkin xnampak . maybe sebab kiteorang adik beradik x diajar manja lebihx2 sesama adikberadik daripada kecik. semua buat hal sendiri. so bila besar kau nak suruh aku gedik2 manja dengan abang aku? memang x la kan. my bro is my limit ! aku xselesa pun nk gedik2x manja dgn diorang. sometime aku rasa aku ni hanya menyusahkan hidup mereka je. ye x? .sebab aku ni perempuan.




so how? my life exclly agak complicated right, 
tapi aku dah biasa. But still. aku xkeseorangan. ALLAH SWT is always be with me n i still have u as my reader ;D 



4 comments:

  1. hei dek..npe la boleh jadi cmni? kalo tak ley nk luahkan kat spe2 akak ade kan...

    lelaki ngn pempuan lain cr meluahkan perasaannye..so mungkin abg tu tak reti nak tunjukkan kasih syg die...

    family mane xsyg ahli die kan?

    ReplyDelete
  2. awk, selagi mrk2 msih ada... terlefonlah wlpn skadar tnya khabar.
    sy.. mana mungkin dpt telefon. huuuu

    ReplyDelete
  3. sebenarnya, benda2 macam ni la yang akan membuatkan seorang manusia itu kuat dan tabah walau apa pun dugaan yang datang melanda.. percayalah.. ini adalah satu kelebihan buat awak.. sebab saya juga seperti awak..malah lagi teruk daripada tu..

    ReplyDelete
  4. ney,,, u have me. I do care bout you.. law rase nk cerita aq dengar. aq xley trus tnya coz sometime people x suke trus di approach tibe2 n tnya tu and ni. right. my ear free for you...ha5,,broken english..

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !