"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, January 21, 2013

JP 2/2010 di Istana Anak Bukit


Assalamualaikum ,


Untuk pengetahuan, hari ahad bagi negeri kedah adalah hari umum , sebab cuti umum bagi negeri kedah adalah hari jumaat dan sabtu . dulu masa sekolah rendah aku selalu xpuas hati kenapa sekolah aku xcuti hari ahad , padahal hari ahad tu banyak gila cite kartun kat tv ! terutamanya sailormoon , sailormoon kan hari sabtu dan ahad , so aku mesti terlepas sambungan untuk hari ahad punye ;'( . sedey tau .tp sekarang dah besar , xpernah aku kisah nak cuti hari apa , asalkan cuti , dah hepi mcm nak gila . bukan senang nak dapat cuti bila dah start kerja nanti. oh men~


Hari ini satu negeri kedah cuti umum sempena Hari Keputeraan Sultan Kedah . well , kalau ikutkan hari ni aku dah start praktikal di wad tapi disebabkan hari ini cuti umum so aku cutilah ! hehe. dahla cuti , dapat plak pergi majlis minum petang bersama Sultan Kedah di Istana Anak Bukit . memei best ;) . Kali pertama masuk istana selama 20 tahun 2 bulan aku hidup . Wow, peraknya -_-' . hahaha .



Orang biasa mcm aku ni boley pulak dapat masuk istana, kan? erk , xdalah. aku pergi sebab kolej aku dapat jemputan untuk minum petang bersama yang berhormat so dah dijemput xkan xnak pergi? . rugi tu . so mcm biasa , jom layan gambar.


Aku dan Mutiyah ! Opps! bukan mutiyah , tapi adera . katanya ;) hahahaha . kan yah kan?

Diantara 30 orang JP 2/2010 yang join sekali dengan aku ;) . warna kuning naik kan? hehe . that y la. kteorang punya majlis farewell nanti tema kaler kuning ;) yuhuu. walaupun aku xminat sgt dengan warna kuning -_-'


Bergambar bersama pasangan artis .


Dlm bas . well, mcm biasa xtvt kteorang ;)

Again!



Depan pintu pagar Istana . jangan tengok mata aku ! hehe. lain kali nak ambik gambar xnak kelip mata laa. biar jegee je mata tu .kan! haha


So sebelum hari ni habis , aku nak cakap yang aku hepi sangat sebab dapat pergi majlis sebegini besar dengar member-member aku . sangat seronok! dan yang paling seronok sangat ! dekat Istana tadi aku dapat jumpa dengan Tun Dr. Mahatdir Mohamad dan isteri beliau . Ok! giler xseronok aku?! Tun , merupakan satu-satunya Tokoh  yang paling aku kagumi . lihat depan mata sendiri  ;), bukan di kaca televisyen dan ruang-ruang akhbar atau majalah seperti selalu. hehe. cuma xdapat nak ambik gambar dengan Tun je , yeala. xkan aku nak buat slamber je nak mintx bergambar dengan Tun ?! gila?. huhu . nasib baik aku xgila lagi .


Apa pun xkesahla , janji kiteorang happy . esok semua JP 2/2010 dan start masuk praktikal (kerja) . Ada yang di Emergency , OT , Paed , Medical ward , Surgical Ward . so semuanya akan berpisah mengikut group . kawan aku ada yang pergi posting selain di HSB . jadi lepas ni xdapat jumpa dengan diorang dah ;'( . huhu . lepas raya cina aku pulak g posting luar. still xdapat jumpa  jugak. huhu. jaga diri k bagi kekawan kat sana ! jangan nakal-nakal. terutamanya kpd. K.Yan dan Yana ! Luv .


Aku harap kita semua dapat habiskan posting terakhir ni dengan sebaik mungkin , Insyaallah .



#Esok aku posting ward paed  , dapat awet muda ;)





1 comment:

  1. kalau raya pertama boleh masuk dalam kawasan Istana Anak Bukit. Mak sedara kita pernah pergi tahun lepas.

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !