"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, January 26, 2013

Trip to Padang Besar , Gua Kelam Perlis


Hey yoo! ,


Assalamualaikum dari saya yang bergelar korie , berlagak diva dengan nama leehyukjae padahal hyukjae sebenar xpernah kenal aku pun . aku je yang tergilakan  dia sampai sanggup cantum nickname cam gitu dalam facebook . ngehngehngeh -_-''


Pada 24-26/1/2013 aku telah diberi cuti secara rasmi untuk merehatkan diri dari penat lelah praktikal di wad. bukan senang nak dapat cuti 3 hari berturut-turut bila dah start praktikal , kebetulan maulidur rasul jatuh hari khamis , jumaat aku dapat HK ( hari kelepasan Am) dan sabtu aku cuti sebab next week aku akan masuk praktikal di  OT ( Operation Theater) . so that y la aku dapat cuti 3 hari .


So bila dah dapat cuti , aku dengan kekawan plan le nak g jejalan . gunakan masa keemasan ini dengan berjalan sepuas-puasnya , lagipun kiteorang dah xlama kat kolej ni haa.. tinggal 5 bulan je lagi. so y not kali ni plan g perlis pulak kan? . penang dah pergi , kl dah , selangor dah , melaka dah , sp dah , so kali ni kiteorang pilih nak jejalan dekat hujung utara pulak . so perlis la destinasinya ;) . destinasi utama adalah Padang Besar dan Gua Kelam .  so mcm biasa , kiteorang sewa kereta untuk trip ke perlis ini . semuanya 3 buah . huhu . agak ramai jugaklah . so memang happening habis ;) . member-member aku yang posting luar dari HSB pun turun jugak untuk join trip ni . jadi memang kawww lah trip kali ni . meriah xpayah cakap .


Perjalanan dari Alor Setar - Padang Besar mengambil masa dalam 1 jam 15minit . Aku ingatkan jauh jugak la padang besar tu dari kolej aku . bila drive kereta semalam , kejap je rasanya . lebih kurang 1 jam lebih jugaklah . jalannya xsusah . dari kolej, korang boleh ikut jalan yang sama nak pergi tesco mergong n masa dekat trafik light simpang 4 after shahab perdana korang ambik kanan . n then korang terus jee .. ikut signboard Padang Besar. dijamin akan sampai ! Insyaallah .Emm , (kalau xthu buat-buat tahu jeala eh -_-')  huhu, sja nak cakap jugak. well, 1 yang best tentang perlis adalah , perlis xda tol , mcm dekat kelantan jugak. haha. so kalau korang datang sini , memang boleh jimat . hurmm , kalau fikir logik memang patut pun perlis xda tol sebab negeri perlis kecik jea. jalannya xbersimpang2 sangat. terus jea .


sembang banyak xguna . jom layan gambar


Wait for car , di  pagi-pagi buta ;)


Padang Besar

Ini kereta yang aku drive , kancil sangat jimat . aku pilih kancil kaler merah juz becouse of im wearing a red peplum ;) , jadi sama naiklah

Our group ;) .

Aku teringin nak rasa tomyam padang besar so menu kiteorang semalam adalah nasi + tomyam campur. rasanya? sedap sangat, . rasanya macam tomyam orang kelantan . btw , kelantan kan ramai orang thai ;) . so xpeliklah .Makanan yang popular kat sini semestinya tomyam , pulut mangga , pulut durian . so kalau datang sini korang kena rasa semua ni . baru best ! .

Dalam Komplex Padang Besar . 2 tingkat je tapi gerai-gerai dia banyak . sampai xlarat nak masuk semua .dalam ni xpanas macam kat luar , dekat sini banyak jual barang macam jersi , kemeja ,kasut , t-shirt , beg, keropok-keropok , mainan , patung , dan macam-macam lagi . apa pun jersi kat sini memang best ! banyak giler jenis jersi football yang boleh didapati kat sini . jersi dia xori tapi gred AAA so maksudnya kain jersi tu berkualiti  mcm yang ori . aku rembat 3 helai jersi untuk abang-abang aku ;) . Cuaca kat perlis panas sikitla. tp kita orang malaysia biasalah , boleh je ngadap panas2 ni .lainlah orang korea yang x tahan panas tu . kan .

#kat sini aku jumpa sweater harimau melaya yang giler cun dan murah ! tapi xjadi nak beli.. sayangkan.
T_T


Gua Kelam

dari kanan pembaca--> k.yan , aku , azah, azu, fatin,sanah, nia n ain ;)

Huhu , huruf pun dah jatuh habis , maybe sebab aku cantik sangat kot semalam . ngehngeh -_-'

Couple dummies ;)


Semua ini poyo !, Patung Domo tu aku beli dengan harga yang sangat murah di padang besar! gilalah .rugi kalau xbeli .Teddy bear kat sana murah sangat . sukalah pergi pergi padang besar . boleh beli teddy bear banyak2. ;) .
Snap !


Secret garden gua kelam , lokasi pengembaraan drama korea secret garden ;) .  hehe . aku gurau .
dalam gua kelam .
Azu yang perasan nak jadi model . haha ;) . tapi dia comellah .
Menjerit sebentar ,Welcome to Gua Kelam Guys and dudes!


Perjalanan trip ke perlis ni menambahkan kenangan aku bersama member jp 2/2010, so memang aku akan simpan baik-baiklah kenangan kita bersama ni . this is my 1st trip berjalan dengan member kolej untuk tahun 2013 so perasaan kali ni memang puas hati sangat . semuanya berjalan dengan lancar walaupun ada jugak saat-saat kritikal yang mencorakkan lagi trip kali ni. haha. apa yg kritikal sangat?. kiteorang je yang tahu .. well .


So kawan-kawan lepas ni plan nak g mana lak? langkawi ? pangkor? ke tioman? erk , boleh je nak plan awal-awal . kalau jadi enjoy ! kalau xjadi balik rumah laa yea.. -_- '




#haih , makin xsabar nak ada kereta sendiri . ikutkan hati nak je rembat satria neo sebijik . -_-'
 


#Denabahrin dah selamat melahirkan baby boy pada 24/1/2013 yang lalu . tahniah untuk dena ! kawan 1992 ;)

2 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !