"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, March 16, 2013

Selamat Tinggal Kuala Nerang


Assalamualaikum bhaa..
kamu mahu apa baa?
kamu cantek bhaa.. (nampak sgt menipunya)
belilah satu rantai ini sama aku . aku boleh kasi murah sama kamu..


(petikan dari jual-beli di expo kuala nerang-14/3/2013)


Hye , Alhamdullilah .
Aku telah menghabiskan praktikal aku di hospital kuala nerang selama 3 minggu . dari 16/2/2013-15/3/2013  (1 week semester break) . Ini adalah kali pertama aku posting hospital daerah ;) .  Entri-entri aku sebelum ini telah menjelaskan kisah aku sepanjang di sana so ini adalah entri kesimpulan.. pun boleh?~


Yeah, mcm yang aku cakap, di sana aku banyak belajar , banyak sangat input yang aku dapat . dan skill dan performance aku pun semakin meningkat . Semua staf kesihatan di sana banyak mengajar . even doktor pun beri assignment suruh kiteorang buat . MA kat sini xpayah cakaplah , kalau dekat A&E tu diorang mengajar kiteorang siap guna whiteboard lagi, mcm lecturer mengajar dalam kelas je, padahal tengah berkerja . huhu, well, diorang mengajar bila xda patients jea. kalau ada buatlah kerja masing-masing . staf kat sana memang sangat daebak! xrugi aku dapat posting sini .


Emm, ada seorang staf ni gayanya mcm ustaz . ingatkan dia nak mengajar kiteorang pasal perubatan , sekali dia mengajar keluar topik agama , hehe . kalau aku sama shif dgn dia aku akan pastikan aku bawa satu buku khas untuk catat intipati ceramah agama dia ;) . best ! kelakar pun ada gak bila fikir balik .er, aku ada tanya dia satu soalan .. soalan aku begini , En, xnak sambung ijazah ke? xkan sampai advanced diploma je?. dia reply aku .. ntahla, saya rasa macam dah xsempat jea. kiamat bila-bila jea akan jadi . aku?  ( ... ' terkedu) .
xtahu nak cakap apa , sentap -_-' . aku harap janganlah kiamat lagi , aku nak kerja.. nak kasi duit dekat mak ayah aku dulu boleh? .


Member satu shif di wad perempuan ;) , kerja dengan diorang memang happening
 kak shaq : selalu usik aku dengan mr.polis di lahad datu
pika : suka buat muka cute dia tu , otak dia boleh pakai oo ;)
shira : wikipedia semua jenis ubat , aku selalu nak fight pasal ubat dgn dia ni .
mashitah : suka mengusik aku , sama je dia ni dgn kak shaq . tapi dia ni kelakar gat!
Kecik :aku banyak dapat input psl kecantikkan dari dia
Lily : my domo-kun . kiteorang ada kimia ;)


Gabungan dengan geng wad sebelah . best2!  kiteorang kat sini dah macam 1 family besar . best sangat dgn diorang ;)

Malaysia sangat panas sekarang . begitu juga gambar ini . sanggup aku duduk tengah panas semata2 nak ambik gambar kat sini . benda yg aku pegang tu panas ya amat, sebab tu ah aku pgg gitu -_- ' pun boleh .

Praktikal kat hospital ni terbahagi kepada 3 tempat , 1st aku masuk wad lelaki , 2nd kecemasan dan trauma(A&E) dan 3rd wad perempuan . . group aku plg lama praktikal di (A&E) , iaitu selama 7 hari . sangat best! mcm-mcm kes ada . i have learn a lot ! cuma sayang xdapat kes yang kena pos-mortem ;'( . teringin sangat nak tengok pos-mortem .
pos-mortem : bedah mayat .

my best patnerlah masa bekerja !

Last day outing #

Hari last bekerja adalah hari khamis (14/3/13) , hari tu semua group 4&7 kerja shif pagi . so petang tu after salam-salam untuk kali terakhir dengan semua staf kat ospital kiteorang plan kuar g pekan kuala nerang beramai-ramai . ada expo yang sedang berlansung kat pekan kuala nerang dari 28/2/13-31/3/13 .


lepak di Myfc



My rumate yang terkejut beruk dengan chezzieee yang meleleh habis~ sedap !

sempat buat terapi ion untuk buang toksik dalam badan ;) . xsangka, even aku baru berumur 21, banyak giler toksik dalam  badan aku yang keluar masa buat ni .. terapi ni sangat bagus tau! trylah buat .

masa gembira aku dan mereka ! kenangan siot ;)



well, saja buat best ambik gambar kat sini ;) aku kan orang luar di sini. hahaha. pelancong la kononya .

Ni gambar masa awal-awal posting kat kuala nerang ;) .


Setiap permulaan pasti ada pengakhiran . so ini adalah cerita pengakhiran aku di kuala nerang bersama member JP 2/2010 (group 4&7) . staf nurse , jururawat masyarakat , ma , doktor semua banyak membantu . well , sampai sini je kot entri aku kali ni. yang baik itu datang dari Allah swt dan yang kurang tu datangnya dari aku sendiri .





#aku beli rantai yg org sabah tu jual, rumate aku pun beli sekali ;) , bukan terpedaya dengan ayat manis dia eh cuma aku sememangnya dah lama nak buat rantai berukir nama 'korie'



Thank sbb baca.



I LUV MY FRIENDS A LOT


2 comments:

  1. Salam...saya pun penah keja sana 6 bulan. Penah duduk kat kuarters E2..ada hantu kuarters tu. Kuala nerang memang best.terutama makan kat kedai tepi sungai tu.

    ReplyDelete
  2. Salam...saya pun penah keja sana 6 bulan. Penah duduk kat kuarters E2..ada hantu kuarters tu. Kuala nerang memang best.terutama makan kat kedai tepi sungai tu.

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !