"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, March 26, 2013

Guna bomoh ketika exam


Sua suweeii ,


Sila nyatakan jenis shock yg dialami oleh Miss Korie? (2 markah)
jawapan :

korie tersangat shock dengan exam formatif (Profesional Practice) , soalan thyrotoxicosis kuar . soalan osteomyelitis kuar .. lupa nak baca topik tu ~ oh men -_-' nak mintak tolong bomoh bisikan jawapan pun xdapat , kuasa yang menjaga dewan exam sangat kuat walaupun sedikit lucah -_-' .


Hanya boleh yakin dengan jawapan yang diberikan untuk soalan Bronchial Asthma dan Congestive Cardiac Failure itupun jenuh korie mengasah pisau untuk mengeluarkan otak beku ni untuk tulis jawapan dengan masa yang diberi cukup-cukup sahaja .



Well , aku baru je habis jawab exam semi-final tadi . semalam dan hari ni . ada 3 paper .
1) Emergency in Nursing
2) Profesional development
3) Profesional Practices


Tadi last paper Profesional practice . memang killer paper subjek ni. combination antara medical dan surgical . jenuh aku mengarang jawapan esei selama 2 jam . Kesejukkan aircond dalam dewan peperiksaan sangat x memberi perangsang unt aku jawab exam. terpaksa tahan sejuk -_- ' .nak kencing pun takut sebab takut xsempat jawab soalan . grr, xpasal2 nanti aku dpt urine retension.


btw, overall aku juz nak cakap oklaa. aku menjawab semua soalan sampai nak terkeluar otak , nasib xda pintu je kat skull ni kalau x dah lama otak aku keluar semata-mata nak jawab soalan ni semua .kan# sebenarnya sebelum exam ni aku xsempat pun nak  studi semua buku nota dari sem2 -sem6 tu, aku hanya studi question&answer bagi setiap topik. so oklah , xdalah kelam kabut sangat nak buka semua nota yang bersepah lagi xterurus tu . teruk# . jangan tiru mcm saya k .


Sebelum nak masuk dewan peperiksaan tu aku kena jalani pemeriksaan imegresen dulu oleh pegawai peperiksaan , takut nanti ada yang bawak dadah secara haram  ,cd lucah bieber dgn selena gomez untuk diseludup dalam asrama berserta  bukti pengenalan diri bersama no matrix . emm ,  xkurang jugak yang membawa bomoh siam untuk dimasuk bersama untuk membantu menjawab soalan ketika exam.  tapi yang pasti semua ini xjadi dekat kolej aku ;) . haha. tp prosedur imegresen tu ada , berserta dengan ic dan no matrix. nak exam , identiti diri mestilah kena ada kan#




Ini adalah hasil question-answer +buku soalan bagi semua topik bagi sem2-sem6 . Itu xtermasuk lagi dengan nota dalam kuliah + buku rujukan medical surgical yang tebal mrngalahkan perut orang obesiti . kalau sertakan semua bahan rujukan untuk studi nascaya aku  rela kahwin lari dekat siam sebab stress .




Perangsang studi aku~ my mom pic , my schoolmate ,my college-mates n bendera malaysia ;) , konon bajet belajar dekat oversea~ puiihhhh!




Board yang penuh dgn kata-kata semangat untuk hadapi exam ! domokun always be with me k  tapi sebenarnya bukan penuh dgn kata2 semangat pun , realitinya korang kena tengok sendirilah dekat bilik aku. hahaha.




My 1st paper ! subjek yang paling aku gemari sepanjang sem !aku suka giler subjek ni tapi suka2 pun mengetar jugak nak jawab paper ni. haha. well biasalah .



Lepas habis jea paper terakhir aku rasa mcm nak menjerit je , tapi over sangat japg . so xjadilah nak jerit , jerit dalam blog jealah eh . huhu . aku rasa 2-3 hari ni otak aku penuh sangat dengan ilmu so nak ringankan sikit dengan  mengupdate blog ni . nak ringankan dengan kentut xsopan jadinya so aku buatlah apa yang patut .




Yang pasti aku dah menjawab semua soalan dengan memberi jawapan yang terbaik berdasarkan usaha aku . Yang penting sekarang tawakal kepada Allah swt je . moga aku lulus dengan baik . Insyaallah . Amin .  Perjuangan aku stil xberakhir lagi , aku still berbaki final exam (sumatif)  + final osce dan exam LJM (Lembaga Jururawat Malaysia) yang akan berakhir pada pertengahan bulan jun nanti .



Junior aku semua still lagi exam untuk esok, lusa dan tulat so just nak wish gudluck lah untk adik2 juniorku ;) . hahaha. nasib koranglah kena jawab banyak paper . aku dah merasai semua pengalaman tu . 


esok sambung berkerja di OT ! 
tengok ibu bersalin secara LSCS lagi ; )



1 comment:

  1. Untungla da update... Aq xde bnda nk dcerita. Ingat nk abiskn dlu crita aq yg t'gntg tu

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !