"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, October 1, 2013

1st Day di ED


Hi..
Hari ni aku da start kerja di ED sebagai staf nurse ,
Untuk hari pertama aku diletakkan di Wad Pemerhatian ED .

Disebabkan aku adalah freshie baru di ED , xsemua kerja yang aku boleh buat , so ada limit .
yealah , xkan hari pertama dah kena buat resuscitation kat patient kot?
memang xmenjadi la nanti ..
so for better result , aku kena ambik pengalaman dulu semasa orientasi sepanjang 2 minggu ni (ongoing)
sepanjang 2 minggu ni aku  kerja divided ( waktu pejabat ) 8am-5pm .

lps 2 minggu ni baru aku akan incharge patient
dengan sendirinya .. tanpa member di sisi..
errr.. takut tapi excited nak incharge patient
aku rasa xsabar pulak nak belajar semua perkara kat ED tu supaya aku boleh incharge patient dengan secepat mungkin ..

Pengalaman hari pertama berkerja di ED sangat best !
patient di ED kuar masuk , kuar masuk
so ko xpayah nak pening kepala untuk simpan patient lama-lama di ED .
dorang pasti akan discharge , TO atau admit ward
tiga perkara ni jeaa.

Penat xpayah nak cakap laa. semua kerja penat kan..
xberhenti buat kerja mana xpenat kan?
hmm.. oklaa aku rasa
kalau ko suka dengan kerja yg ko ambik pasti kerja tu akan jadi mudah walaupun rumit sangat
semangat tu kena adaa
itu je yg penting..

dah tu , tadi masa nak balik kerja  tadi ,
tetiba sister suruh 2 orang budak freshie buat OT untuk backup staf nurse incharge yg nak pergi ke HKL .
WELL , kerja kan..kita kenalah sentiasa ready ..
jadi kejalah lebih masa aku dengan member sorang ni..
so k la. untuk minggu orientasi..







No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !