"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, March 7, 2010

CatatanSeorangPenjualBuku

74 - bookstore Pictures, Images and Photos
(sekadar gambar hiasan)

Monink. rasanya da lma aku xtlis  entri neh. yeAla mna ada masa nk menaip ni kn?.. sebenarnya aku paling xsuka dengan menaip ni tau.letih bangat!.mcm mna ek kehidupan aku skang. aku pon xthu r nak cakap mcm mna. da sebulan plus seminggu aku keja kt kedai hanif bookstore-nibong tebal.. ala xthu kea kt ner?.. dlm surat khabar baru2 ni ada ckp psl nibong tebal.. psl kes tan tee beng ( ketua parlimen nibong tbl-pkr ) keluar parti. heh. korang xrasa kea skang dlm srt khbar hanya ckp psl politik jea memanjang? aku ni da naik fed up thu x! asyik2 politik jea memanjang malaysia neh. k stop psl bebelan politik.. politik dlm blog xmendatangkan duit pon so bwt pe kn?. lupakan psl dunia kpop sekejap! aku ada byk benda yang nak dicoretkan di sini. sampai xterucap ni ha. da lama aku simpan tp i2 la aku ni sibuk jea memanjang.. klo blogging post psl kpop jeala. nak cerita ckeyt psl hanif bookstore ni. aku keja kt sana ala2 enjoy jgk sbb aku dpt byk rakan menyembang di sana,. aku pggl tauke aku sebagai uncle. juz uncle.. kekadang tersasul pggl un.cleee. aku dgn big boss ni agak baik la. selalu bersembang. uncle seorang yg berjiwa muda walaupon pada luaran dia nampak tua ( mean- mcm sekarang ) haha. sorry uncle! aku ingat lg masa 1st time msuk keja. masa tu uncle xda dlm kedai cuma kak sham (causin uncle) jea yang ada..masa tu aku dgn kak sham xsembang byk pon.yeala kn aku dgn dia kan baru nak knl2. hari pertama xda sangat banda nak bwt sbb uncle xda dlm kdai. aku hanya susun buku jea.hari tu jgk aku knl dengan makcik ani( isteri bos). kkedang pggl kak ani. waa makcik ani nie mmg happy go lucky btol. memang byk ckp.. ok la.. kiranya nt kt kedai xla rasa sunyi yak?. xgitu.. haa.. tp 1 jea yang xbest. hari2 aku dengar lagu tamil. sbb diorang buka radio THR RAGAA. ala radio  yg plg top berbahasa tamil. mmg pada mulanya rasa mcm mna ntah.. sbb aku dlu mmg sbrapa suke dgn bahasa tamil nie. diorang ckp cpt. tp apa yg depa ckp 1 patah pon aku x paham.. tp korang thu x.. yg skang ni aku da rasa minat dgn lagu2 tamil.. best tau!. sllu lagu tamil dri india yg best.. tamil malaysia best jgk tp aku xreti la beza yang mna 1 tamil malaysia dgn tamil india. Waa. klo korang dgr lagu tamil mmg seram sejuk kekadang tu. xthu la nk cakap mcm mna sbb korang kna dengar sendiri. sama la mcm dengar lagu korea. best! tp xpham apa yg dpa ckp. btol x?.. juz kta minat dgr lagu pon da ckup bwt hati kta rasa gembira wloupun xthu maksud lgu tu. tp mmg lagu korea no.1 dlm jiwa aku. sehari klo xdengar lagu korea i2 mmg bukan aku la. skang da msuk hari yang 30 klo xsilap aku kerja dkt kedai buku tu. banyak yang aku belajar dari situ. mcm2. mcm2 kerja aku bwt susun buku.. cara betul dan strategik unt menyusun buku. belajar disiplin. pagi2 kna bgn awl sbb aku keja msuk pukul 8 tp pukul 8 suku baru aku smpi. huhu. aku ni mmg xbley nak menepati masa. dari dulu sampai la skang. tp big bos aku xckp pea pon so aku biar jeala.. hari2 mcm tu.dia paham kot yg rumah aku agak jauh dri tempat kedai. yg plg best bla dpt pergi pameran buku. maksudnya mcm kami bwt pameran buku di sekolah2. byk juga sekolah yang aku pergi. semua ok jea cuma kekadang aku rasa geram bla jualan buku xberapa ok.. yeala korang tahu x aku kna keluarkan buku dari kotak.. agak2 dlm 5 buah kotak mcm tu. kotak besar plak tu. huh.. penat k!. tp skang penat tu da lali sbb da lma bwt keja mcm ni.masa pameran bley promote buku lagi.. haa aku sangat suka dgn kerja mem'promote' barang. tp perasaan malu i2 masih ada unt kaum lelaki berusia lbih kurang mcm aku.heh layan jea. klo nk banding antara kerja dlm kedai ataupun bwt pameran di sekola mn y plg best aku akan ckp aku lbih suka bwt pameran di sekolah berbanding jaga di kedai. knapa?.. sbb bla bwt pameran lagi ramai customer. rasa bwt bisnes ni best jea. agk2 dlm sehari pameran buku bley dpt 1000+ .. tp aku xpernah pegang duit kedai. yeala aku hanya pekerja jea k. n aku xberharap pon bley pgg duit kedai. kekadang bla kerja aku rasa mcm aku nak berhenti kerja pon ada. sbb da xlarat nk bwt benda2 mcm ni. tp bla lg aku nk belajar kerja yang agak mencabar mcm ni.. abg badrul ( ank sulung uncle ) sllu ajar aku bwt kerja dlm kedai. abg badrul ni hensem tau. sejuk jea mata memandang n dia ada seorang baby girl nama farisha umo dlm 2 tahun mcm tu.. budak ni comel sgt.. muka sebijik mcm abg badrul. haha.. kekdang aku rasa gembira jea bla tgok muka c farisha ni. tp bla aku nak pegang dia. di xnak. sombong btol bdk ni. tp dia pggl aku ka.. kak comel jea bla dengar. hish geram btol bla xdapat pegang budak kecik ni.

+ Tengah layan drama melayu NAOMEI
+ Kehidupan aku skang agak rumit- dugaan driNYA
+ JANGAN LUPA KOMEN K LPS BACA!

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !