"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, November 24, 2010

Majlis FareweLL K0Lej KKas ~Non Stop Of Joys




Woww. seribu kenangan yg pasti tidak dpt aku lupakan n yg Sure lagi  kakak sem 6 pasti xdpt melupakan segala memori yg tercipta selama berada di kkas selama 3 tahun ni. Wahh. majlis yang dibuat khas untuk meraikan bakal graduan sem6 dan post basic.Tema pakaian mlm ni mengikut sem. sem 1 iaitu sem aku dikenakan tema black and gold!. wut do u think?. 1st i think itu kaler mcm kaler org tua. tp mlm semalam mematikan tanggapan aku apabila dress hitam gold yg dipilih oleh kami sendiri merupakan dress code yg plg menyerlah selain dri dress c0de sem 6. Wow.so Hot!. Mengadaka n acara ini di Hotel Sentosa,Alor Setar. Agak jauh dari kolej.. Berangkat dari kolej menggunakan bas KKAS sendiri.Disebabkan kami perlu bertolak pada pukul 5ptg.. Bagi yang kerja (praktikal) shif petang diberi HK( Hari kelepasan).. Aku la tu. xpsl2 hk aku pada hari jumaat ni kena ganti balik.. so  hari jumaat ni kena ler kejaa.dak2 shif pagi sedap r dorang.. hari jumaat ni ni bley jea tubit g bandar.. HUh!geram rasaa..Dah la kad affin bank aku kena reject sbb card stolen" mesin atm tu la ckp gitu..padahal kad aku tu mmg kad aku la. mna ada kad curik!! ish geram rasa.. mmg kad affin bank dri sbelum kemunculan dan selepas kemuculan dia mmg byk dugaan yang aku kena tempuhi..mcm2 ler.. adoi.. memang menguji kesabran aku btol.. xpew.. sabar2. pasti ada hikmahnye.Ok. smlm Hk.. aku dpt tidur slama yang mungkin.. dkt tengahari bru aku bgun.. tu pun sbb lapar yang teramat sgt.. yeala.. tidur pun memerlukan tenaga.. kui3.lps tu.. kemas bilik. isi barang dlm kotak sbb xlama lagi dah nak balik rumah.. cuti sem akhir.. wah! cant wait for that day.. cepatla masa berlalu.. tp tu pun kalo lulus semua subjek dlm final exam . kalau lulus baru bley balik kalau x kena stay kt kolej unt repeat paper.. oh no! kwn2 tolong doakan aku lulus semua subjek yea.. Bas akan bertolak pukul 5 unt hantar kami ke hotel sentosa.. aku dlm pukul 4.30 baru la terhegeh-hegeh pakai baju.. ala aku simple jea.. xdanya makeup tebal2 mcm c gaga tu haa.. ada gk r calek cket2 kt muka ni haa.. prempuan kn?.. mesti r kn.. lps siap. aku n roomate aku-kak husna bergambar skali.. woww! sbelum makeup cair. hehe.
aku,kak husna dan lizan.Lps bergambar kelam kabut la kami turun bwh sbb masa tu jam dah menunjukkan pukul 5 ptg. Huh! kAlut takut bas tinggal. smpai jea lobi.. semua org still menunggu bas sampai. masa tue aku dpt nampak semua geng2 sem 1 bergaya sakan.. yang cantik bertambah cantik.. yang biasa pun jd cantik.. wooww.. kuasa makeup wei.. tp. smuanyer cantik2 r.. masa kat lobi.. ada sem 1 dan sem 2. sem 2 bertemakan warna hijau.. ada yang nampak betol vouge! S0 gourgous.. tp nampak sem 1 lebih over dari sem 2.. sebab sem 1 buat pertama kali kn.. mna r tahu nk bergaya mcm mana.. smua nak nampak elok jea mlm tu.. mna r tahu.. kot2 xbley pkai baju biasa keaa..padahal pkai baju kurung biasa pun bley.. yang aku ni pun.. pergi la buat tempahan baju khas unt acara ni.. rasa mcm membazir jea.. tp xpeala.. elaun kan ada.. lagipun xrugi pun.. baju bley pkai byk kali.. lagipun masa2 mcm ni la nak bergaya sakan pun.. aiseyy..barang yang aku wajib bawa ofcoz la kamera digital aku tu.. kalau tertinggal menangis xberlagu kot.kui3. lps beberapa minit bas kkas pun smpai.. disebabkan sem 1 terlalu ramai.. aku terpaksa naik bas trip kedua.. kak husna naik bas trip pertama.. huh! xaci betol.. xpe r.. aku naik bas trip kedua nan geng nia- zaharah,kak pah,aszah,diana,liza.. nasib baik dorang ada wei. kalo x terpinga2 aku kat situ.. padahal dlm bas duduk dgn kak nik.. hehe.lama gak perjalanan sebelum sampai hotel tu. jalan jem. semua orang pakat balik rumah masa tu.. waktu kerja dah habis.. jln agak jem r.. selepas sampai jea kat hotel.. msuk ke dlm dewan hotel tersebut.. wah! besar bangat.. dlm 600 orang bley msuk.. aku mencari2 meja bernombor 74 seperti yg diberitahu oleh kakak senior. dorang dah aturkan meja mengikut klik kecil.. msuk jea dlm dewan tu terus aku nampak kak husna.. kak husna  duduk di meja 74. kiranya aku pun duduk kat meja tu gak r. 1 meja ada 8 orang.. Perrhhhhhhhhh..no 74 meja belakang skali.. depan pintu nk masuk.. orang masuk keluar smua aku nampak.. meja aku meja yang plg jauh dari pentas kat depan. apa yang ada kat pentas.. langsung xnampak. mcm kabur jea.. yealaa.. meja belakang skali kan.huh.. rasa xpuas hati gak sbb sem 1 semua diletakkan di meja belakang2.. mangsa keadaan betol. mentang2 kami ni junior.. kui3. xda r.. nak hidup gitu r.. nampaknyer kalu gini.. aku kena tunggu sem 6 baru la aku bley duduk kat meja depan.. kui3.. sempat kea? aku harap sempat aku merasainyerr.. Insya ALLAH.. masa sampai tu jam menunjukkan pukul 6 ptg kalau aku xsilap la.. masih awal.. acara bermula pukul 8 malam. jenuh la tunggu wei.. apa aku buat?.. ambik gambar r.. tunggu apa lagi.. guna handset nisa.. hehe. xguna kamera aku.. save bateri unt snap pics masa acara bermula mlm karang.. hehe. thank nisa.. banyak gak gmbar yang aku ambik guna handset dia.. Hurmmm.. tangkap gambar. I like!. tunggu punya tunggu.. akhirnya.. jam menunjukkan dah nak dekat pukul 8 malam.. kiranya.. acara dah nak bermula.. kakak2 senior sorang demi sorang masuk ke dlm dewan.. wooww.. cantiknyerr! semuanyer cantik3 belaka wei.. xdanyer baju uniform missy dah.. haha.. barulah aku nampak siapakah kak senior sebenarnyer.. selama ni nampak jea depa dengan uniform putih yang xpernah nak kelabu tu.. memang semuanye cantik2 belaka.sampai aku yang tengok ni pun bley ternganga mulut.. nasib baik kat hotel lalat xda. kui3.. 

aku duduk semeja dengan kak husna,syikin,aiza,rani,kak yan,nisa,kak syu,fatheen.. termasuk aku.. 8 orang la 1 meja tu.. meja bernombor 74.. look tzer ee dan wong fong yan duduk sebelah meja aku.. dorang duduk dengan kak2 sem 2.. dua orang depa jea yang tersesat dgn kak2 sem 2.. kesihan dorang.. tp ok r.. kak2 sem 2 sporting jea.. btol kea??..  KkKkK.. dup dup dap.. akhirnya pukul 8 menjelma.. penantian dah nak berakhir.. ketukan kompang sudah bersedia untuk menyambut kedatangan pengarah besar diikuti dengan senior2 sem 6.. baris demi baris dorang masuk.. wooww.. merah tema dress code unt sem 6.. mmg nampak menyerlah la sem 6 mlm tu. merah wei.. nasib baik xda kerbau or lembu jea.. kalo x.. haru kot nanti.. lps semua dah masuk dan ambik tempat duduk masing2.. majlis pun bermula dengan bacaan doa.. lps tu ucapan2 diorang kuat.. aku xdengar pun.. sbb duk blakang skali.. bosan rasa.
lps tu persembahan pertama pun bermula.. sem 1 buat persembahan pertama.. dak2 kebudayyan buat persembahan tarian yang diketuai oleh sis farhana.. persembahan dorang seminit jea rsanya.. aku xnampak sangat sbb dok belakang.. tp aku nmapak la c mutiyah kawan kelate aku tu.. rupanyer lembut jugak dia menari.. ku ingat dia keras mcm simen jea... hahhahahahah.. lps tu.. mkn pulut dengan kuah gulai.. tu bukan menu hotel rsanya.. dibawa dari kolej kot.. lps habis mk tu tiba2 lampu dewan terpadamm..KekKkKk.. Masa tu kemunculan ghost!.. hehe. xdala.. lampu dipadan dan lampu lazer dipasang.. lazer kea? ntah.. rsanya la.. lampu lazer yang dijaga oleh seseorang unt mengawal pencahayaan yg agk gempak.. kejutan kea?.. saja nak buat mcm suprise cket.. sempoi gak waktu tu..pandai orang yang control lazer tu.. lagu yang dipasang pun mmg ngetop.. rsa enjoy.. n then lampu dipasang semula.. waktu tu la.. tetiba jea kak senior sorang ni dtg ke meja aku.. dia ckp dia nak sorang pindah kea meja depan.. aku terus bangun.. 
look and wong pun skali.. kami 3 orang pergi ke dpn.. duduk di meja staff nurse yang xdtg.. meja no 17.. korang bayangkan dari meja 74 ke no 17..berbeza jarak kn? dpt duduk tempaT VIP. hehe.. aku tinggalkan geng klik aku.. sorry yea guyss.. aku xsuka dok belakang xnmpak ler.. aku,look.wong,nadia,yen n bella duduk semeja.. 6 orang jea.. spttnya 1 meja 8 orang tp kami xckup 2 orang.. sbb tu la mkanan yang dihidangkan xhabis.. byk xhabis.. sup sirip ikan yu  contohnya.. byk lagi yang tinggal.. 
pastu pelayan hotel terus ambik unt tukar kea menu yang lain.. syang rsanya.. aku rasa mcm nak tapau jea bwk balik rumah tp bila pikir balik yang masa ni aku duduk dlm hotel baru la aku xjadi buat.. hehe kalo x buat malu jea.. hehe.. malu kea? bukankan kita belajar yang membazir tu amalan syaitan.. so salahkan aku kalau mkanan yang xhabis aku bwk balik??? hehe.. aku ni ckp jea lbih padahal xbuat pun.. gila nak buat mcm tu.ingt kat kampung sungai tok tungtOng ke nak buat gitu (kg aku).. menu berganti menu.. mcm2 kami mkn mlm tu smpai xlarat dah nak telan.. semua sedap2 belaka..MKANAN hotel la katakan.. hum.. makan ditemani dengan alunan muzik band kkas sendiri.. aku xingat la nama band kolej aku.. sxxxxxxx' rasanya.. x tu xthu apa.. tp yang pasti depan dia huruf s.. ala.. xbest pun vocal dia. suara biasa jea.. stkat nak menghiburkan bley la kot.. bosan jea aku rsa.. lps tu.. persembahan dari sem-sem yang lain.. mmg best r.. yeke? bley r tahan..lps habis acara.. sem 6 sibuk dok bersalaman antara 1 sama lain..



aku,look and mutiyah ambik gambr.. brgambar dengan sapa2 yang kami rasa nk bergambar.. non stop of snap!! i like.. bergambar ramai2.. siapa yang pkai cantik dijadikan pilihan unt bercouple dlm gambar.. hehe.. xguna betol aku.. 

aku smpat bergambar sambil memegang gitar band kolej aku.. wow! dah lama aku idamkan saat-saat ni.. snap..snap..snapp n snap..Ada gaya mcm yuna x? colbie cailat kea? or tailor swift??..hehe. perasan..Snap sampai aku xberdaya nak hipokrit dlm gambar.. habiskan masa menunggu bas unt pulang dengan snap gambar..the what the life is.. aku smpai hostel pukul 1 pagi.. smapi bilik terus lentok!. Berakhirlah mlm farewell pada hari ini (22/11/2010) dlm kenangan.

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !