"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, January 12, 2013

Bakal Jururawat Anda

 Assalamualaikum ,



Mencari sedikit  masa untuk mengupdate blog yg aku sayangi ini. yeaah, aku dah xda banyak masa untuk berblogging sudah. tahun 3 semester 2 merupakan sem terakhir yang perlu aku tempuhi selama 5 bulan lebih jea lagi. rasa sangat bersyukur sebab dah sampai ke tahap ini. bukan senang untuk aku tempuhi semua sem sehingga sem 6 sekarang. ketawa + menangis + sedih + stress xpernah lekang bagi setiap sem. bidang nurse sangat tough sebenarnya. aku banyak belajar , seriusly !


Hasilnya.. aku sekarang dah memegang title super duper senior di kolej kejururawatan . rasa bangga perlu ada untuk memotivasikan diri untuk meneruskan perjuangan ini tp xdalah sampai annonying sangat?! just practice yang diri ni dah mcm senior so tunjuklah yang diri kau tu dah matang. do something yang orang xkan pertikaikan yang kau adalah senior. xpayah la nak selekeh sangat kan.. nanti junior kau xda rasa hormat kat kau. huhu. perbezaan senior and junior memang tradisi di tempat belajar tapi bila masuk praktikal di wad there no more difference between senior and junior bcoz we are 1 as a teamwork ! ganbatte ! ;)



Bila jadi studen t last sem ni (sem 6) banyak borang yang kena aku isi. banyak sangat! antaranya borang penempatan , LJM dan sebagainya. letih sudah ~ tp demi nak habiskan sem 6 , aku sanggup lakukan apa sahaja. kalau teori pulak aku dah kena start studi subjek  dari sem 2 hingga sem 6 untuk jawab soalan exam nanti ! buku nota dah lama tersedia dekat atas meja belajar tp sampai sekarang xsempat nak buka.. huhu.asyik busy dengan benda lain je aku ni..well ;) . praktikal pun kena praktis jugak sebab ujian osce ada 10 stesyen ! oh men~ takutnya! berdebar sangat tapi saat ini dah lama aku tunggu . aku akan guna sebaik mungkin .



Tadi petang ada sesi bergambar untuk dapatkan gambar ukuran pasport as a staf nurse , sebab nak isi borang perlantikan jururawat terlatih so aku pakai line biru di tudung ala2x staf nurse terlatih yang korang jumpa kat hospital tu. ini adalah kali pertama dalam hidup aku dimana aku rasa berdebar giler,  rasa takut untuk pegang pangkat sebagai staf nurse sebab aku xrasa diri aku dah bersedia dengan bidang pekerjaan yang melibatkan nyawa manusia ini.emm. well , apa pun masa tetap berjalan .. berdebar mcm mana pun aku tetap kena ready dari sekarang. doakan aku dapat buat yang terbaik kay ;) .



Alahai dah jadi staf nurse sudah ! , malunya nak tunjuk. ngenge.


My bff ;)

My buddies

Ini adalah koleksi buku cross dari sem 1 -sem 5 . semua pelajar kkm mesti tahu mengenai buku cross ini ;)

sesi bergambar untuk dapatkan gambar pasport as a staf nurse .

kawan2x


Untuk penempatan  masa kerja nanti , aku dah buat keputusan negeri mana yang aku pilih . thank unt korang yang tolong guide aku .

Aku pilih
 1) Kuala Lumpur 
2) Selangor
3) Perak 

Antara 3 negeri ni aku xtahu kkm akan hantar aku kat mana , mintax2 dapat diantara negeri-negeri ni jeala. xnak pergi sabah, sarawak ! jauh sangat kot . huhu.



 Aku adalah bakal staf nurse yg paling muda dalam batch JP 2/2010 .
 berdebar sangat.


  c you next entry ;) .

4 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !