"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, July 26, 2013

Review God of Study [Kdrama]



Kang Suk Ho is an ordinary lawyer who decides to take up a job at the nearby high school. After seeing the conditions of the school and the poor grades all the students have, Suk Ho decides to create a special class promising admission to the most prestigious college in Korea, “Chun-Ha-Dae University.” Five of the most laziest students – Hwang Baek Hyun, Gil Pul Ip, Na Hyun Jung, Hong Chan Doo, and Oh Bong Goo join the class to in order to prove that they can do it with hard work and dedication.

sng cerita :
drama ini mengisahkan  pelajar -pelajar yang xda harapan untuk berjaya dalam exam, gelap masa depan dan malas nak belajar . demi masa depan mereka yang cerah . mereka diajar, dididik, dibantu , disayangi , dimotivasi supaya mereka berjaya dan cemerlang dalam exam dan dapat kejar cita-cita .



 more info :
....

Hokey aku feeling excited sgt nak tulis pasal drama god of study (GOD) ni . baru habis layan drama ni semalam dan pagi tadi mata aku xmenahan dpt eyebag yang sgt besar sbb dpt tidur sejam je demi nak habiskan cd part 3 GOS ni. start tgok 3 hari lepas, tp xdapat nak habiskan dalam masa sehari sebab komitmen pada bulan ramadan .Untuk pengetahuan , GOS bukanlah k-drama yang masih baru  drama ni release pada tahun 2011 dan aku beli dvd GOS pada tahun 2011 lagi tapi xsempat nak tengok sbb time tu banyak sgt drama korea yg aku layan dalam satu masa sampaikan aku xsedar yg aku dah tertinggal layan drama ni . well , tahun 2013 menjadi saksi yang aku dah berjaya layan drama GOD ni ;).


Bagi aku drama ni sangat best dan berjaya buat aku feeling nak berpatah balik ke masa sekolah dulu , zaman dimana aku stress nak seat exam SPM . zaman dimana aku takut xlulus dengan cemerlang dan xdapat sambung belajar , zaman dimana aku masih xsedar diri apa itu kepentingan belajar bersungguh-sungguh . zaman dimana aku rasa nak hempap kepala ke dinding sebab xdapat nak jawab soalan addmath yg gila senang' tu walaupun dah banyak kali buat latihan . hehe



but well, spm untuk aku dah lama berlalu..
sepatutnya drama ni keluar sebelum aku spm so boleh la aku prepare mcm yg dalam drama ni tunjuk -_-' kan# haha.. nak guna pakai masa diploma pun xdapat , aku baru je habis belajar diploma..  huhu , salah aku sbb lambat sgt layan drama ni . grrr . #xkesahlaaa.



Siyes, dalam drama ni banyak sgt tip belajar yg boleh digunapakai oleh student dan cikgu diluar sana. Tip yang xberapa nak common bg student malaysia kita mungkin?, agak luarbiasa dan logik untuk diikuti . so bagi korang yg still mengaji/studi demi nak jawab exam dengan cemerlang sangat disarankan layan drama ni . selain tip-tip belajar, drama ini juga memfokuskan kepada keazaman untuk belajar bersungguh-sungguh demi nak capai sesuatu matlamat . dalam masa yang sama , kita boleh lihat nilai persahabatan dan kasih sayang diantara student , teacher dan parent yang sgt menyentuh hati . yeaa! aku telah kalah dengan drama ni , GOS berjaya buat aku menangis untuk beberapa kali , nangis sebab sedih, terharu dan terlampau gembira dengan setiap perkembangan watak dalam drama ni ;')


Quotes from K-Drama (God of Study)

“If you guys continue this way, you’re going to live your entire lives being cheated by others until you die. In this society, there’s such a thing as rules. You have to live by them. Who do you think made these rules? Smart guys. Laws, the educational system, the estate system, taxes, finance, the wage system — smart guys made them up to suit their tastes, to make their lives comfortable. But they made it difficult for those less fortunate and less smart than them to even understand them. Smart guys use these rules to live the good life. For idiots like you, for fools who think using your brains is a hassle, you’ll live your entire lives conned or endlessly injured by those smart guys, and in the end, you’ll be defeated.” – Suk Ho

“Do you know what the biggest hurdle is when a person is facing a major event in his life? Emotions. That worthless ego, pride, stubbornness. One can get so lost in those emotions that he can’t see the food right in front of him to save his life. ” – Suk Ho

“Don’t make me weak. Don’t let me fall. I’m afraid… stay by my side.” – Baek Hyun

“I’m very sorry for ever liking you.” – Hyun Jung



Selain tu , aku juga admire dengan setiap watak yang dibawa sebab mereka sgt cool, positif , funny, setia, fashionable,sweet, tekad,bermotivasi, bersemangat, xkenal erti give up  ! hensem + cantik plak tu , mmg plus-plus kena dengan jiwa muda aku ni . #kan. -_-'
dan tidak ketinggalan dengan ost GOS yang sgt best dan addicted . kekekekekeh.



Selepas habis tengok GOS aku mengharapkan di masa depan nanti ada GOS 2 . kalau ada, tolonglah ambik pelakon dan watak yang sama yea.. pleassssse  ssgaaaattt.. haha.

rating untuk kdrama GOS aku kc 5/5
ini adalah jenis/genre kdrama yang aku suka



bagi korang yang nak layan drama ni secara online silalah ke :





 thank sbb baca ;)

1 comment:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !