"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, August 2, 2013

Diari Ramadanku # 3 / 2013



...
ramadan dah nak meninggalkan aku ..
ramadan pergi tanpa bicara kan?
hmm . aku masih nak kejar malam lailatul qadar ,
kalau boleh setiap masa nak beribadat .
tapi..
aku juga manusia biasa,
tidak punyai iman , hati yang kukuh .
walaupun aku sedar diri ni rapuh tapi aku cuba perbaiki .
sikit demi sikit
diri aku mungkin xsebaik mcm yg org lain pandang
tapi aku cuba buat yg terbaik .
insyaallah .
kalau Allah redha , aku pasti akan terus tenang seperti dalam ramadan
ramadan byk mengajar aku erti sabar ,
sabar yg xda tandingan di bulan lain
aku suka begini..
biarlah dunia membawa ceritanya sendiri
aku kadang malas nak sedar yg aku ada dunia aku sendiri
baik aku menyepi tanpa bicara..
biar xmenyusahkan orang sekeliling .
ini hidup aku .
jadi biar aku yg tentukan .
sebab ,
aku dah cukup besar untuk fikir apa yg terbaik untuk aku .
aku ada Allah swt ,
dia cahaya dan harapan bagi aku .




No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !