"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, September 30, 2014

Ban Pecah Memorable


 18/9/2014

Bilamana asalnya aku benci dengan bau laut , aku xsuka dengar bunyi ombak yg membidas bumi tanpa perasaan . tapi perasaan benci inilah mengajar aku erti keamanan yg tiada di tempat lain . sekarang aku dah xmcm dulu , aku sudah sangat cinta akan laut dan segalanya mengenai laut .

Asalnya aku tiada tujuan , aku hanya ikut naluri hati mahu kemana, kata hati mahu ke laut , so aku bawalah diri ke laut , Ban Pecah ,Tanjung Piandang,  Perak .xjauh mana dari rumah . berhampiran sahaja . dalam 20 minit da sampai . Aku ditemani oleh member sekolah aku , Ain . well . Mulanya mcm dia ada hal ptg tu , tapi disebabkan aku guna kuasa aku sebagai member baik' dia so dia tidak ada hak untuk tolak pelawaan aku hari itu . naseb .

Masa aku di sini , aku ingat nak buang celaka dalam laut , biar tengelam dan mati dibawa arus laut yg rakus itu . aku cuba buang , mungkin separuh sudah pergi dan lagi separuh sudah sebati dalam darah aku . biarlah mungkin yg separuh tetinggal itu boleh menjadi motivasi untuk aku di masa hadapan .

Kenapa aku suka laut? , laut sebenarnya mengajar aku untuk menjadi lebih tenang dan serba sedikit dapat melahirkan rasa 'syukur' dan redha dengan ketentuan Ilahi , Aku muda , aku mudah leka dengan dunia , bila jadi celaka dalam hidup mulala nak memberontak bagai dunia ni kepunyaan hak aku . xnak kalah dengan ego , hanya aku jer yg betul tapi hakikatnya aku masih muda dan penilaian aku untuk sesuatu celaka amat terhad untuk aku fahami  . yeah . aku sedang belajar semua itu . Jiwa kena tabah untuk hadapi celaka dahulu sebelum nak mula belajar apa itu celaka dlm hidup . faham .

...
Aku sekarang tengah belajar untuk menggunakan kamera DSLR . mana tahu , rezeki masa depan aku bermula dari sini . So ini adalah hasil kamera DSLR aku . aku cuba , aku try buat yg terbaik walaupun permulaanya masih kelam .Whatever is it aku akan terus mencuba . I will never give up with Photography .

















Indahnya ciptaan tuhan sehinggakan aku boleh tersenyum dan jiwa kembali tenang seperti air di lautan dalam . kau sedih? jiwa kau kacau? pergilah kelaut , cuba cari ketenangan dengan memandang di penghujung laut , kau akan nampak apa yg kau cari .


#Thank AIN sebab merelakan jiwa kau untuk jadi model aku dan mendengar rintihan jiwa aku yg mendambakan ketenangan yg xmungkin aku dapat di KL .




No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !