"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, September 20, 2014

Hiking di Taman Negara Pulau Pinang


1.8.2014

Lokasi : Taman Negara Pulau Pinang .
Gambar : Thank to my Lenovo S930
Model : Gadis Pulau Asli , No Make up (Who care?) ahakss ~_~


Hi,
Baki cuti MC + RAYA aku dihabiskan dengan jejalan sekitar penang . xjauh mana dari rumah aku pun , dalam 1 Jam , sampailaa.. so y not aku explore tempat sendiri dari buang duit explore tempat org lain ..

by da way der , sebenarnya Taman Negara Pulau Pinang ni aku sendiri xsedar tentang wujudnya taman negara ni , bila buka peta pelancongan dekat penang baru aku perasan tempat ni wujud . like seriusly bila fikir rasa mcm teruk gile aku ni tempat mcm ni pon xtahu . haha . biasee . tempat yg menyihatkan dan perlukan xtvt fizikal aku kurang ambik port . kekeke .

kat sana ada xtvt hiking and whatever lagilaa..yg aku nak pergi sangat sebab kat sana ada pulau , so ada laut laaa.. I addict dengan laut kalau korang nak tahu . hehe. aku pergi sana buat  xtvt hiking unplanned . u know what , aku hiking bukit pakai selipar flipper and seluar jean .. like what?? haha.. otai maa..I dah break the rules pendaki bukit . Hancurr . tp xkena buang negeri kan?


Lokasi Hiking : Pulau Kerachut
Peta Taman Negara .

Resit sewa bot untuk one- way . balik sahaja . pergi kiteorang hiking

Our Tourist guide wannabe





Selfie#


























Penat siok hiking kat sini . aku ni asyik kerja jaa.. mana ada buat aktiviti riadah pun kat KL tu . balik kerja g kerja , tidur , bila cuti berjalan je kat KL. mana ada g gym ke , g jogging kee.  memang xda stamina la . harapkan berjalan xberhenti masa kerja jeala. mana xsemput bila tetiba hiking bukit? naseb badan laa.. tapi apa apa pun , best ! masa hiking dapat dengar melodi alam yg sgt indah . seindah bunyi katak kentut . ok, sumpah aku gurau. haha.

Masa pergi bolela hiking , sebab excited . nak balik da lembik semacam ,  xlarat nak hiking balik so kiteorang sewa bot untuk balik . hehe .






Batu ni mcm buaya , Katanya , kau rasa ?






sebelum balik singgah jap kat Monkey Bay , kat sini boleh mandi . aku xmandi sebab lupa bawa bikini . syg betul kan . haha







Lepas penat hiking dan da puas layan angin laut kiteorang pun say bye bye to Taman Negara . Drive kereta sampai  Georgetown Perut tetiba mengilai lapaq , hehe . tapi xda idea pun nak makanan kat mana so aku search je pakai App Foursquare so terjumpala Persiaran Gurney , dekat situ ada gerai tepi jalan yg ada jual Pasemboq yg best . sebenarnya kedai pasemboq ni aku da banyak kali datang , tapi saja dok buat perakk masuk dalam blog . kekekeke . Pasemboq dia memang kaw , byk pilihan ! ampa kena try kalau mai Penang na ! bukan salah aku kalau hampa terlioq tengok pasemboq kat bawah ;)






Ini dia rupa Pasemboooqqq kalau hampa nak tau !



Bye  !


No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !