"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, March 29, 2012

Tekanan hidup terlampau semasa exam !


Assalamualaikum ,



Alhamdullilah,

hari ni dah genap hari yang kedua aku ambik exam ! jadinya esok adalah last paper! seronok sgt, rasa mcm nak pecahkan dinding bilik sebab paper medikal, surgical dan health science dah habis . gila ah. rasa lega dan xda dah tekanan hidup yg terlampau nak fikir mcm mana nak jawab soalan med,surg dan health science tuh.. tadi masa dalam dewan peperiksaan , lepas habis jea jawab health science terus rasa mcm nak jerit dlm dewan tu.. biar semua terkejut, ingtkan aku kena histeria. doh!# padahal gila seronok sbb killer paper dan habis. unt paper medikal dan surgical dah settle semalam ! huhu.





Peragai aku ni aku xpernah berubah.. dari upsr, pmr dan spm sampailah sekarang..studi bila nak exam jea.. bila exam lagi seminggu barulah kalut cari mana aku letak nota dan bila jumpa.. perhh! berselerak.. xpernah nak atur bagi kemas nota tu.. grrr.. #seriusly!. kalau lagi seminggu exam aku baca tipu-tipu jea.. baca dlm 5 minit terus terlelap.. alasan diberi = katil kat sebelah. badan bergerak sendiri ke katil dan bila sedar jea badan dah ada kat katil. mcm mana tuh!? nak salahkan siapa?.. last-last xstudi jugak jawabnya.. kan#.perubahan berlaku bila lagi 2 hari nak exam.. 2 malam tu memang tidoq xlena.. ptg tu, sibuklah p cari ayaq tin power root ali cafe untuk kc 'power' bagi xmengantuk.. jadi bolehla studi sampai ke 5-6 pagi.. kononya# tapi aku tertidoq gak dlm pukul 4 pagi mcm tu.. tp ok la.. lps minum air power tu terus badan aku ni mengeluarkan satu tenaga yang extravaganza untuk survive studi sampai ke lewat pagi . kalau x.. pukul 12 tepat aku dan terguling atas katil yang empuk kat asrama aku ni.. # itu special kes  untuk studi punya pasai.. kalau kes online or tengok drama korea boleh jea mata aku bertahan bertahan sampai pukul 5 pagi .. hehe. itu lain cerita.. xpayah guna ayaq power tongkat ali mata aku boleh bertahan.. hehe. sebab?. maybe drama korea tu byk pakai ubat tongkat ali kot#! grrr.. byk scene yg guna tenaga tongkat ali dan kacip fatimah# . huhu. yeah. biasalah.#kita sekarang ni bercakap mengenai drama korea bukan drama melayu ;p.




Eh, melalut sampai beragan xsudah !ok, cukup-cukup. tadi kita bercakap mengenai studi + exam. sambung balik.. selalunya lepas habis paper subjek tertentu.. aku akan simpan semua nota-nota subjek tu dekat tempat yg aku xnampak.. dan memang aku xkan tengok dah kecuali  dah dekat dengan final exam ! grrr.. waktu tu mana ada masa dah untuk blog, fb , drama korea, running man bagai.. fokus untuk final jea.. yealah ! takut xboleh jawab. yeah! terbaik kan?. grrr.. contoh yang xpatut dicontohi ! yealah.. nak tiru xboleh.orang KeL cakap berdose kalau meniru ni..lagipun. aku kan budak baik jadi xboleh la nak meniru . kan# hehe. ceh!.



Esok paper akhir.. subjek komuniti. subjek tu xsusah xsenang.. boleh la. asalkan hang baca dan faham comperm boleh jawab. xpayah nak hafal term-term susah mcm medical dan surgical tuh! jadi petang ni aku rilex r sikit. sebab tu ah boleh hupate blog ni haa.. kalau x berjemur la blog aku tanpa entri terbaru.. grrr. dan untuk pengetahuan. esok petang dlm pukul 3pm lepas habis jea paper komuniti aku akan berangkat balik ke penempatan klinikal di klinik kesihatan k.n. naik bas kolej ! huhu. xsabar nak balik k.n. bebas ! xsuka duduk kolej. mcm duduk dlm jail.. so aku akan gunakan masa komuniti aku di klinik kesihatan k.n dengan sebaik-baiknya..!  hari sabtu ni ada pasar hari dekat k.n. besau giler.. kali ni pergi pasar hari nak beli ayam mentah, ikan, dan sayur campur. nak masak kat rumah.. huhu. biasalah. hidup sendiri mcm ni ah ;).




#Nanti balik k.n xdapat dah nak online selalu sebab line bb celcom slow mcm labi-labi bercinta !


selamat tinggal !



No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !