"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, June 18, 2011

[INFO] Kewujudan Anonymous Hackers

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera
http://www.demotivationalposters.org/image/demotivational-poster/1005/anonymous-mask-v-anonymous-identity-scientology-oscar-wilde-demotivational-poster-1274915697.jpg
Credit: Google


Credit: youtube
  • Ok.. Aku sangat tertarik dengan Hacker ni.. so aku google dan studi pasal ni dan bley la nak terangkan kat sini serba sedikit.. Anonymous Hacker merupakan satu isu yang baru di Malaysia. Kerajaan Malaysia dikejutkan dengan dengan ugutan daripada Anynomous  hackers akibat daripada tindakan Suruhanjaya komunikasi dan multimedia (SKMM) menyekat beberapa laman web pengkongsian file.

10 website yang disekat oleh SKMM
http://www.warez-bb.org/
http://thepiratebay.org/
http://www.movie2k.to/
http://megavideo.com/
http://www.putlocker.com/
http://www.depositfiles.com/
http://www.duckload.com/
http://fileserve.com/
http://www.filestube.com/
http://www.megaupload.com/
Akibat dari tindakan ini.. ramai yg tidak berpuas hati dengan kerajaan Malaysia yang menganggap perkara ini telah mencabuli hak asasi individu. So disebabkan ini tercetusnya perang siber yang hangat diperkatakan di media sekarang.. dan disini korang bley tengok sendiri berapa ramai rakyat Malaysia yang sokong fan page ini di facebook.

1M Malaysians Don't Want SKMM Block File Sharing Website

Anonymous Hacker
  • Hacker yang bukan dari golongan yang berorganisasi, tiada group,tiada keahlian, tiada yuran bulanan, tiada perjumpaan, tiada ketua, tiada etiologi yang tetap.. by individual or none group
  • Konsep pemakaian anonymous hacker apabila berhadapan dengan umum adalah dengan menggunakan Mask yg mcm korang tengok kat ats tue bagi menutup identiti sebagai anonymous hacker.
  • Korang faham x?.. Maksudnya kat sini sesiapa jea dikalangan kita dalam dunia nie boleh jadi Anonymous Hacker dan apa yang terjadi itu adalah tanggungjawab diri hacker itu sendiri.. Boleh jadi Anonymous adalah seorang pelajar,pekerja awam,parent,teacher,lectures.. Anybody can be Anonymous hacker! simple and easy going jea. Hanya 1 jea yang penting iaitu.. siapa pun yang menjadi anonymous hacker mereka hanya memegang satu prinsip.. journey together, we may well change the world
We have a long fight ahead of us. lets work toward a better world together. together we can do what our elected officials refuse to do. make the world a better place. We Are Legion. Expect Us. Download,sharing produce to be free!
  • Dan apa yang aku faham Anonymous hacker ini  menyerang organisasi,kerajaan,syarikat,individu akibat daripada sekatan pada laman web di internet. Contoh laman web seperti sosial dan file sharing.. Korang tahu x isu Laman web Wikileaks? pernah popular beberapa bulan yang lepas. Wikileaks ni merupakan satu laman web yang mendedahkan rahsia sulit badan kerajaan bagi negara-negara tertentu. Malaysia turut menjadi sasaran wikileaks..Ok. so Pihak berkuasa telah menyekat laman web wikileaks dari diakses oleh pengguna internet----> isu luar negara bukan dalam negara.. disebabkan ini Anonymous Hacker menjadi aktif untuk menyerang pihak-pihak yang terlibat. Itu isu yang aku tahu r.. dan Satu lagi isu yang popular mengenai 'Anonymous Hacker menyerang Syarikat Sony Ericson sebab menyekat pengeluaran PS3.
  • Mudah jea nak faham mengenai anonymous hacker ni.. diorang bertindak untuk mengugut  pihak tersebut supaya  diorang dapat hak diorang balik..Kewujudan diorang adalah untuk mengambil hak sebagai pengguna internet..No spam! No block! untuk memudahkan kefahaman koraang.. just like Anonymous (org yg xdikenali-xda nama) yang beri komen dlm blog korang.. sllunya komen berbentuk ungutan. Ramai bloggers yang makin naik kena ugut dengan Mr/Mrs Anon ni.. Tapi Anonymous hackers adalah versi mengodam laman web. lebih praktikal dan inovasi.
''These acts of censorship are inexcusable. You are taking away a basic human right. The internet is here for freedom, without fear of government interference. Do not think that no one else notices. Your structured government has done the talking, and we hear loud and clear. Let this be an announcement to all your people. This is a sign, a warning, and an opportunity to listen to ideas above your own. In a way you are being stubborn. But how will this help anyone or your country. We fear that if you make further decisions to take away human freedom. We are obligated to act fast and have no mercy. For rules were meant to be broken. And corruption was meant to be washed away and forgiven. Now we will wash your corruption away so be prepared. Take this as a favor''.
We are Anonymous.
We are Legion.
We do not forgive.
We do not forget.
Expect Us.
  • Diorang gunakan kebijaksanan IT diorang dengan hack sesebuah website.. mencuri maklumat sulit.. rosakkan sistem yang sudah ada... hilangkan maklumat... This is what we call what A Hacker Do!    

  • Satu hal lagi.. Malaysia menggunakan cip memori sebagai penyimpan maklumat individu iaitu Kad Pengenalan. Cuba korang bayangkan sekiranya maklumat tersebut dicuri oleh pihak yang tidak bertanggungjawab? Memang semua sistem akan bocor lepas tu... tapi aku percaya sistem keselamatan dalam cip tersebut adalah sistem keselamatan antara yang terbaik di dunia.. Cip yg bukan mudah unt digodam.. Yeah Malaysia boleh!. But.. apa pun bley jadi.. so  Malaysia must be Aware.. and i know Malaysia Always be Aware. Guys! let support Malaysia to protect from this hackers.
  • Korang xpayah seronok sangat sebab ada orang yang yang berperang untuk mendapatkan balik hak korang.. memang la  best tapi korang xfikir kea yang kita dalam bahaya sekarang.. korang xpayah la sokong benda tue dari terus berleluasa wei.. Dan lagi satu..  bukannya xda cara lain nak buka laman web yang telah disekat..boleh jea kalau nak buka.. semua tue teknik jea..kena belajar lagi.. korang dah tahu semua tue tapi duduk maki lagi dengan kerja SKMM.. wth?.. bila diorang xbuat kerja mula la nak cakap segala bagai.. bila diorang ambik tindakan maki plak~ ya udah la wei.. peace!                
  • Yeah..  semakin hari.. dunia semakin maju.. otak semakin pintar.. jiwa semakin memberontak.. Apa yang kita hendak xsemestinya jadi hak kita.. sebab kita mempunyai undang-undang dalam dunia ni.. orang yang memepertikaikan perkara ini adalah orang yang bijak sebenarnya! dia berani mempertahankan hak dia sebagai pengguna tapi sekiranya tertangkap itu adalah tanggungjawab dia sendiri . 
 Laman web Malaysia telah digodam oleh Anonymous Hackers
Pic credit to: http://www.info.darxniq.com/


Nota Jjinbbang: Itulah yang aku dapat selama 4 jam aku research mengenai Anonymous Hacker. Fuhh! penat tapi otak aku dah berinfo about them! Oh yeahh.. hepi.


Please credit me if u want to share this entri ok!

4 comments:

  1. pergh warez bb pon kena block jugak?


    urm, lepas ni, sebelum balik msia, donlod bebanyak dulu~


    tapi nasib baik mediafire tak kena block kan?


    tapi mungkin juga gov block sebab taknak orang donwload cerita kat cinema tu, sebab nanti kang rugi ah.


    entah nye.

    ReplyDelete
  2. huhu~ aah nsib baik mediafire xkena block~

    best r dok kat egypt~ bley dwload sepuasnya. kita sma umo rpenya..;)

    ReplyDelete
  3. menarik info ni! hari tu ade perkongsian kat group, beza antara hacker dan cracker.. hacker ni lebih berhemah dalam menggodam, dan tujuan dia baik, kalo cracker, memang jahat!

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !