"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, June 8, 2011

Kisah drama Nora Elena versi Korea

Assalamualaikum para pembaca

Petang ni aku bersemangat sungguh nak update pasal Nora Elena.Mesti ada yang sudah muak dengan entri Nora Elena kan? Asyik-asyik Nora Elena!.. xda plak yang update pasal drama melayu yang lain.. Slot samarinda kea.. kan..  Inilah orang cakap transformarsi drama Melayu yang diadaptasikan dari sebuah novel ke Drama.. Aku rasa pengarah drama melayu sekarang kena peka dengan apa yang penonton nak.. Cari novel yang meletup dan alihkan kepada drama.. comperm! drama tue bley meletup!.. Cara ni sebenarnya dah lama diguna pakai oleh pengarah drama kat luar negara.. Contoh macam Jepun dan Korea.. Kebanyakkan drama popular diorang adalah adaptasi daripada komik/novel.

PLAYFUL KISS

Ini adalah contoh drama korea yang diadaptasi dari mangga jepun
View Image
Mangga version

 
File:PlayfulKissPoster.jpg 
Korea drama version

  • Drama playful kiss toksei dok kato xbest.. Memengg best yo! aku dah habis tengok.. Aku ikut internet punya streaming.. So sekarang bagi korang yang masih xtengok lagi bley jea kalau nak tengok.. Kt 8tv.. Hari sabtu/Ahad .. aku xpasti maaa.. sebab aku xfollow kat tv tapi memang comperm drama di tengah ditayangkan kat dekat 8tv buat masa sekarang.. Time: 6pm-8pm (kalau xsilap)

  • Kalau korang nak tahu 8tv hanya mengambil drama korea yang meletup sahaja yang akan dipilih untuk ditayangkan dalam siaran diorang.. so sebab tue la kebanyakkan drama-drama yang korang tengok kat 8tv tue menjadi bualan orang ramai.. kalau korang pasang astro la lagi gempak! follow all drama korea.. xpayah susah-susah beli dvd mcm aku.. aku tengah mengumpul dvd drama korea unt dijadikan koleksi ;)
Review drama Nora Elena
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhEX041dzA6yBDF58YRFD-9rbTMGFWKr5o4jrYqNWqRLyXmXxWxaU1C6LFAHgR5lDJvkVtqzP8iI_tTVYOqA8RNEg50fOFx71lnNux9CZIIi4avff4c2qs9gBcPdPueN7lTVGocHSbeQCg/s1600/nora+elena+3.jpg
Ish.. apa ni pegang-pegang.. berdosa tau x..  huhu. standard lol kalau berlakon.

  • Mengenai drama melayu Nora Elena.. aku nak komen sikit ler.. Drama ni memang best.. bile korang tengok korang secara xlangsung korang akan terpukau dengan kecantikkan Nora Elena dan si Gentleman Seth Tan (kreatif yo nama ni.. i likkkke).Pasangan yang serasi bagai upin dan ipin.. kekekeh.. Hurm. aku xnampak kelainan lain dalam drama ni kecuali keserasian sesama pelakon.. Itu jea.. plot cerita kita dah bley agak..lepas ni mesti jadi cm ni.. dah dapat teka.. xda suspen pun.. yang bley buat aku untuk follow cerita ini hanyalah disebabkan aku suka tengok Nora Elena dan Seth Tan.. Lakonan diorang memang best! Seth Than khususnya sangat bijak dalam body language@ gesture. Cuba korang perhatikan masa korang tengok drama elena tue nanti.. Lakonan Siti Saleha pun sangat baik dalam menghayati watak Nora Elena!.. Aku semestinya nak tengok adegan yang lebih dari aksi romantik drama melayu.. juz setakat pegang-pegang pipi tu buat apa.. Btw.. Ini adalah drama Melayu.. so ada etika dan syarat pra tonton kalau nak buat adegan melampau pun.. sebab tue la.. tapi kita sebagai penonton yang normal nak tengok lebih dari yang tue.. sebab dah biasa dengan acting drama dari negara lain.. Kalau bab-bab romantik tue.. drama korea paling aku layan!!.. Mmg terbaik dan sweet sangat.. Kalau drama omputih aksi diorang ghairah sangat so aku malas nak tengok.. japg mata jadi terlalu blue..  xbaik unt otak.


Nota Jjinbbang: Korang repeat baca banyak kali pun xpew entri ni.. aku xtahu pun. so xkantoi.. kekekeh
That all!.. Thank sebab sudi baca sampai habis :)

2 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !