"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, June 23, 2011

Segmen : Syoknya Menaip

Assalamualaikum. 
Oke.. Macam biasa ini adalah segmen yang lebih kepada giveaway@ contest la sebabnya ada hadiah.. so korang xnak join ke?.. Kalau bosan tu....xda benda nak buat.. so better join benda macam ni dapat jugak idea dan paling tak pun bley kenal kawan baru kan?.. so This is My Contestant!

Tugasnya adalah:

Buat satu entri bertajuk SYOK NYE MENAIP, ok dalam entri korang tu korang kene ceritakan kenapa korang rasa syok bila menaip kalau korang...sambung lah ayat tu hehe..nak buat panjang mane ikut korang heheh asal jgn dua tiga perkataan je lah..
Klik banner unt Ke Entri Penganjur


Kenapa Korie Rasa Syok Bila Menaip?

Korie Ni Gila
  • Gila dengan menaip.. y?.. sebab terpengaruh dengan dunia blog padahal kalau nak ikutkan kalau belog aku ni xwujud mesti aku banyak habiskan masa dengan xtvt lain dari asyik mengadap lappy ni jea.. sampai naik beku kepala.. ntah apa yang jadi dekat orang belakang rumah pun xtahu.. pastu bila dengar orang kedai kopi gossip pasal orang belakang rumah tu baru  terhegeh-hegeh nak tahu.. apa derr.. sebab  Syoknya Menaip

Korie Suka Bercerita
  • Ya ke?.. Hurm ada la 2 3 cerita yang boleh bawak modal kalau aku terbitkan di majalah.. cewahh.. xdalah.. aku bukan 'retis' ok! aku biasa jea.. Aku ni banyak cerita sebenarnya sebab aku suka membaca mengenai isu yang baru dan kalau aku betul-betul minat pasal sesuatu isu tu aku akan google cari pasal info tue.. then. aku akan tulis dalam belog semua info yang aku dapat.. just like to share with other laa.. kenapa perlu share? sebab aku akan rasa puas dengan apa yang aku faham.. dan kalau bernasib baik adalah pengomen yang beri komen yang membina semangat.. Itu yang best! so lepas tu lagi aku suka nak menaip.. itu yang boleh jadi Syoknya Menaip tue.

Korie Banyak Masalah dan Buat Masalah
  • Oh yea! Semua orang ada masalah right?.. Aku pun.. Banyak betul masalah dalam hidup aku.. so aku gunakan blog sebagai ubat untuk menghilangkan masalah dan resah aku  ni.. dan kadang-kadang yang mana aku boley cerita kat korang aku cerita.. jadi dalam masa yang sama bley hilangkan strees!.. Aku xlepas dengan buat masalah.. kadang-kadang masalah tu yang membuatkan aku jadi mangsa.. Kerap! Kebanyakkan berlaku di kolej yang aku belajar ni so aku gunakan blog sebagai tempat aku lepaskan semua.. Api dan Air bergabung melahirkan entri yang panas! itu yang menyebabkan Syoknya Menaip

Korie Suka Bersosial!
  • Macam korang.. orang ada Facebook,Twitter,Tumblr .Aku pun rasa nak buat semua tue.. normal la kan.. Laman web sosial ni memang familiar dalam dunia blog.. Mcm Blog dan Follower.. Masing-masing memerlukan antara satu sama lain.. kalau xda...sunyi.. lebih kurang mcm tue la.. Contoh terdekat dengan diri ni adalah Facebook! Dalam Fb ada Group.. Group yang bley kita bersembang dengan member-member lain.. Contoh kat sini 'Sahabat Blogger' Korang mesti tahu punyalah group ni.. Aku selalu join chat kat situ sebab bley kenal ramai orang.. dan yang paling penting bley ping entri blog yang terbaru.. best kan?.. Tapi baru-baru ni.. aku dah kena spam dari pos link dalam fb.. .dah xbley nak ping entri terbaru kat situ.. sedih jea rasa weh..-___________- hanya yang memahami jea yang tahu perasaan ini.. Tapi apa pun yang terjadi perasaan Syoknya Menaip tu cun.

Korie Boley Bermiang dengan Artis yang Korie Minat
  • WTH? haha.. Macam yang korang tengok dalam blog aku ni.. Kalau korang terjah semua entri-entri aku yang lepas korang comperm terkejut... Aku pun terkejut gak sebenarnya.. kenapa? 2000>3000 Entri aku adalah mengenai KPOP/KDRAMA sahaja! dalam masa 3 tahun aku dalam dunia blogging ni.. terkejut x?.. hahaha.. separuh terkejut yea?.. Hurm Itu dulu.. sekarang dah malas nak layan sangat benda-benda tue.. just ambik port yang mana betul-betul aku minat jea... dan kadang-kadang aku boley nak merepek mcm-mcm dengan diri diorang yang aku minat tue.. Erk! Korie bukan perempuan gatal ok..Ini hanya kitaran normal sebagai peminat artis korea jea ;].. Bila dah miang... mula la nak menaip.. Itu yang menyebabkan Syoknya Menaip


Korie Boleh Nasihat Menasihati
  • Dunia blogger ni kan bersifat Universal.. tanpa sempadan.. sesiapa pun bley baca blog kita.. jadi bila aku xpuas hati sikit jea.. ada jea yang xkena.. aku boleh suarakan dalam blog sebab itu adalah kebebasan untuk aku bersuara.. Contoh macam aku nak sangat cakap dengan Seth Tan-Aaron Azizi yang berlakon dalam Nora Elenon tu.. tapi xdapat.. so aku gunakan blog sebagai madah nak berbicara dengan dia.. even dia xbaca pun aku xkisah sebab ada orang lain yang tahu perasaan aku ni bila diorang baca entri tersebut.. so mmg best! Itu yang menyebabkan Syoknya Menaip.


Korie Suka Hadiah dan Penghargaan
  • Bila ada Contest,Giveaway,Segmen Aku suka join kalau aku xda kerja la.. sebabnya boleh dapat hadiah! xpun penghargaan sebab masuk pun jadilah.. Hadiah apa pun xkisah sebenarnya ...Yang penting aku join xtvt tersebut...Boleh kenal-kenal dengan bloggers lain kat luar tu.. Banyak faedah sebenarnya bila join benda-benda mcm ni sebabnya boleh mengeratkan hubungan sesama blogger. Best kan?. so meh la masuk segmen ni.. Syoknya Menaip

Setakat tu jea entri ini.. Aku dan mengantuk beb.. btw.. Aku xkisah aku menang ke x asalkan aku join korang punya segmen or contest.. bley kenal-kenal dengan korang semua.. Itu yang Manis tu.. Oke.. Itu jeala dari Korie yang suka dekat Hyuk Jae-----> Miang lagi. hahaha..

Oppss! hampir terlupa-----------> kena Tag 2 orang Blogger
  1. Achik
  2. Ichifighting
  3. Dkpopnews (Extra) ;D


Nota Jjinbbang : Penggunaan 'Aku' dalam entri ini maybe agak kasar bagi sesetengah pihak dan maybe xbersesuaian tapi.. ini adalah cara korie menulis.. Rasa lebih rilex.. xsuka skema-skema.dan maaf sekiranya xbley jadi lebih sopan..

3 comments:

  1. wah wah haha nie yg suke bace nie hehe panjang pun panjang hehe best pun best hahaha... suke2 hehe i like hehe.. thanks join ya hehe... penggunaan aku tu x kisah sgt hehe sebab miss A pon gun aaku dalam entri haha... ikut masing2 lah kan hehe... btw gud luck ye hehehe.. tapi awak lupa satu ehhe iaitu tag kan kepada 2 org rakan blogger yg lain hehe dan pastikan mereka tahu mereka di tag hehehe

    ReplyDelete
  2. @miss A haha lupa tag! grrr excited terlebih nk mnaip ;)

    Teng sbb suka

    ReplyDelete
  3. Memang suka menaip ni...panjangnya..hehehe...
    nice post & Salam Kenal... :)

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !