"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, September 16, 2013

Selamat tinggal waktu lapang`


Seminggu sudah berlalu..
Meninggalkan rumah .. meninggalkan semuanya .
tiada lagi waktu lapang seperti zaman 20 tahun yang lalu..
walaupun umur aku still xgenap 21 tahun tapi sekarang umur inilah yang akan menghadapi dunia pekerjaan yang sebenar ..

Ini bukan kerja mudah .. ini mungkin kerja gila yg akan meletakkan diri aku di kawasan yg paling bahaya tanpa diminta.. tapi aku akui, ini adalah jalan yg aku pilih.. jadi kena terima walaupun hati ini xcukup matang untuk membuat keputusan lagi tentang hidupnya .

Orang luar dari bidang ni xkan pernah faham apa yang aku rasai .. mereka hanya pandai berkata-kata . kalau kata semanis madu xpa , ini sepahit hempedu..? jadi aku kena belajar untuk telan juga.


dunia . aku sendiri xfaham .
aku cuba untuk belajar menghadapinya ..
kadang aku sendiri xyakin dengan diri aku..
kadang aku benci akan dengan perubahan..
kadang aku mencari sesuatu yg aku sendiri xsedar..


aku cuba belajar dari sekarang.
aku perlu belajar
masa depan aku bergantung padanya.

aku yakin pilihan aku ini benar .
tiada talian hayat untuk memilih.

moga dia redha dengan aku.


dan ada yg mendoakan untuk kecemerlangan jiwa ini .


 Ameen .

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !