"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, March 16, 2011

LIFE: korie diagnosis about her life


Aku perlu taip sesuatu untuk menghilangkan enxiety aku ni~
Aku dah balik ke asrama.. dah dekat seminggu. hurmm xdala. baru nak masuk hari yang kelima. Erhh! ape yang aku rasa.. aku nak sangat balik rumah. Kehidupan di kolej semakin hari buat aku lagi rasa sempit. sempit yang membuatkan aku berfikir ke arah negatif.. macam-macam aku fikir sampai di luar otak fikiran aku pun. Masalah aku sekarang aku ni kalau berlakunya apa-apa kat diri aku.. aku memang xbley nak  lupa. aku asyik teringat jea.mcm mana e aku nak terangkan?Hurm.. hanya diri aku jea yang tahu..
kenapa aku harus terusan begini.. kenapa akal aku mesti terus memikirkan mengenai benda tu.. kenapa aku xbley lupa pasal tu dan kenapa aku xbley nak percayakan kata-kata mak aku.. Teruk sangatkah keadaan aku sekrang sampai aku bley jadi sehingga begini.. aku rasa diri aku ni kosong.. aku hanya hidup untuk menunggu masa untuk datang dan pergi.. Kadang-kadang aku sedih bila aku buat mcm ni kat badan aku.kasihan dier.. Exam dah dekat.. aku still blurr.. still terkapai-kapai di perlabuhan,.. Huh sudah! bisik hati aku.. aku dalam kelas pun asyik terlelap jea.. bila lecture mengajar kat depan yang aku terus tidur.. dah bermacam cara kawan-kawan aku gerak aku tp aku tetap tidur.. apa yang membuatkan aku jadi mcm ni.. nak kata aku xfokus aku fokus tp benda still jadi sama jea.. xda perubahan. apakah ujian yang diberikan olehNya ini.. yang pasti aku xbley kalah dengan perasaan itu.. aku kena percayakan diri aku dan aku kena percaya setiap takdir tuhan itu ada hikmah disebaliknya.. korie.. ko kena kuatkan semangat kau.. ko kena terus berusaha sehingga le akhir hayat kau.. usah pedulikan kata-kata sumbang dalam diri kau tu sebab kau xcukup kuat untuk menghadapi semua ini.. apa pin yang terjadi kat diri kau lepas ni kau kena redha dengan ketentuannya dan kau kena bersedia untuk menghadapi semua ni.. dan 1 jea aku minta.. aku nak KAU berikan aku keimanan dalam hati yang tetap sehinnga ke akhir hayat.. teruskan cara dan hidup kau yang gila-gila tue.. biar apa yang nak jadi itu jadi.. kau kena percayakan perjalanan hidup yang nyata inin walaupun kau nampak sukar tapi di mana pun kita berda kita berda di landasan yang sama.. study must smart! jaga kesihatan.. jangan cepat sakit.. jauhi infeksi..                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !