"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, April 4, 2011

dengan Slumber Sempoinya aku langgar peraturan

Masa: 10.53 pm
Tarikh: 3/4/2011
Status:  Agak letih!. baru dapat baju uniform nurse yang ditempah.

  • Salam korang.. korie menaip lagi yea.. internet terlalu lembab malam ni so aku terpaksa menaip di WordPad dulu ler.
  • Wordpad pun wordpad la asalkan aku dapat update belog hari ni.
  • Apa ye nak cerita hari ni.. Ermm.  kesinambungan dari tajuk entri ni.. pagi tadi aku macam biasa ler. bangun lambat. aku lajak hingga ke pukul 10 pagi. Mentang-mentang ler keja petang.
  • Hari ni ada kelas prep rasmi kat kelas pukul 8.30am-11am.So disebabkan aku terlajak tidur aku xpergi Prep td.Hoho. Nasib aku baik sebab Pengarah xdatang check bilik kebilik.. selalunyer dia buat spot check bilik ke blik bila time prep pagi. Aku mmg sllu terlepas ni. huhu. maybe suatu hari nanti aku akan kena. xsabar rasanyer.. agaknyer kalau kena kejut dengan pengarah kolej mesti gempak kan? bley buat tajuk entri blog ni. huax3.Ermm. gurau jea.
  • Agak Susah la aku sekarang sebabnyer aku berkawan dengan budak biro disiplin. agak rapat sebabnya dia satu wad dengan aku dari sem 1 lagi. dan selalu dapat shif sama dengan dia. dia baik. ok jea tapi tahap disiplin dia mmg tinggi lerr. mmg jauh beza dari aku. itu yang xkena tu. susah aku! Mudah jea aku  kena kantoi kalau xpergi prep.. sebab dia sama shif dengan aku so aku xbley nak bermanipulasikan fakta shif aku yang sebenar. AHHHH!.Tadi aku xturun dia yang ambik nama aku. huhu. mmg femez la aku lepas ni kalau nama ni sampai ke tangan pengarah.Xpew. steady,rilex dan sempoi jea!
  • Sekarang ni Anugerah Bintang popular tengah berlangsung.. aku nak tengok.. aku suka tengok benda-benda mcm ni tapi disebabkan penat baru balik keja mood aku dah xda nak tengok tv. aku rasa nak baring jea atas katil sambil update belog ni. lagi puas. aku dapat keluarkan semua yang aku rasa.dan pasal anugerah tu akukan baca dekat blog-blog bloggers lain. pasti diorang akan update.
  • Hum. cerita sepupu aku semalam. anak dia dah discharge( boleh balik). ptg tadi jugak dia blik. aku xsempat buat majlis perpisahan la dengan diorang. bila la plak nak jumpa yeaa.. mcm ni la hidup manusia dengan manusia. macam chipmore. kejap xda kejap ada. Ok cakap pasal chipmore.. aku ada cite sikit. td kawan aku ni panggil aku biskut marie( 'lebih kurang mcm chipmore la-kira acilah tu'). 'korie dan marie dah nak dekat sama' sebab aku selalu hilang.. erm. hilang dalam wad . sebenarnya aku xpergi manax2 pown. ada jea dalam wad.Selalu tengok P.A.P patient tengah lapkan badan anak dia dengan penuh kasih sayang sebab patient dekat wad aku ni kerap pyrexia( demam).huhu. teringat aku dekat mak aku. aku selalu sembang dengan makcik dan pakcik merangkap mak dan ayah patient. tanya sana tanya situ. yang mana kena dengan aku lagi syok la bersembang.. tapi kalau nak bersembang dalam wad kena usha-usha sikit. tengok ada x sister or pengajar kolej kea.. kalau diorang nampak student nurse xbuat kerja apa dia mesti akan tegur dan suruh cari kerja kalau xda kerja. hoho.
  • Hari ni ramai patient dah discharge. ok aku nak cerita sikit.. adala seorang P.A.P ni. dia jaga suami dia yang tengah sakit. sakit yang agak tenat. Isteri dia la sekarang yang jage dia.  24 jam dia ada dengan suami die ni.. Emm. mmg isteri yang terbaik! aku nak cerita pasal P.A.P  yang agak cerewet ni. semuanyer kena buat elokx2. kalau nak buatt apa-apa prosedure dekat husband dia mesti kena pastikan semua lengkap dan kena sterile. biasalah kalau dapat p.a.p yang tahu pasal dunia perubatan ni mcm tu la.. dan staf nurse yang incharge kena fokuskan kat bed tu sebab p.a.p dia merupakan seorang yang perlu dihormati dalam dunia perubatan ni. Hum. so mmg observation kat bed tu staf nurse sendiri yang buat dan patient ni diletakkan dekat dengan kaunter jururawat. so mudah kalau apa-apa kemungkinan berlaku kat patient staf nurse dapat detect awal.
  • Aku selalu jea kena panggil dengan p.a.p patient  ni.ada jea benda yang dia suruh buat. aku buat jeala.. aku suke buat kerja dari dok saje dan bergosip pasal budak A dan budak B. xSUka aku. Ermm.Kwnx2 aku ada yang dah menyampah dengan p.a.p die ni sebab cerewet. hum. sabar jeala. selagi boleh sabar kita sabar ya. mcm ni la tugas kita.
  • Tadi role call Pn.K yang bertugas. Aku mula-mula tu terkejut.. kenapa lak tetiba jea pn. k jadi warden plak. huhu. kalau korang  nak tahu pn.k nie pengajar aku. aku selalu kena panggil  time kelas dia sebab dia dah tahu yang aku ni kerap tertidur masa kelas berlangsung...so mmg aku akan dipanggil la masa kelas dia. Dia selalu panggil nama aku bukan apa.. dia nak selamatkan aku dari berangan sana sini. dia suruh fokus dalam kelas dia.Erm. 
  • Pn. K adalah pengajar yang paling aku suka.. sebabnyer..dia sebagai pengajar dia faham apa yang pelajar dia suka dan xsuka.. dan kalau pelajar tu ada masalah dia akan selesaikan dengan cara dia dan pelajar selesa dengan cara tu. Dia baru jadi warden kolej hari ni. Erm nampaknyer.. nama aku lagi kerap dipanggil la.. huhu. rilex sempoi sudah..
  • Hari khamis ni trial osce( ujian praktikal). Aku still xbersedia lagi nie. dressing,ecg,injection semua comperm akan naik.. ahhh!! aku xcukup praktis lagi kat wad. adoii. cm mana ni? Ermm.. esok aku keja shif pagi.. aku kena pastikan aku belajar sampai boleh esok unt prosedur ni semua. Fighting!.
  • K.Agaknyer sampai sini jeala hari i yea.
  • Jumpa esok.

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !