"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, April 3, 2011

SAYA rasa SANGAT POPULAR hari nie

Time: 9.45pm
Tarikh: 2/4/2011
Status: Penat!. baru balik kerja(praktikal)

Selamat malam korang semua!
Wahhh. hari ni aku bersemangat betul nak update belog. huhu nak tahu kenapa?
ada story nak cerita lerr..
Ermm. hari ni aku jumpa orang yang kenal aku tapi aku xkenal diorang.. jumpa kat hospital
huhu..
cm mna jadi mcm tu?
pelik yea x?.. lain la kalau aku ni Fatin liyana kea.. miss lolly kea or Nisa ( nisa menaip) kea?
diorang tu pofular.. aku x.
aku juz pofular dengan panggilan 'korie' jea kat kolej
huhuu..

Ok meh nak story sikit dekat kalian semua..
aku jumpa saudara jauh aku tadi... aku dengan die sepupu.
baru jumpa.. dah lama sangat xjumpa..tu pun nasib baik dia carik aku dulu
kalau x.. aku xtahu larh.. aku bukanyer kenal sangat dengan saudara jauh aku.. ramai kot..
jauh di sini bukan maksudnyer jauh dari tempat tinggal aku tapi jauh mean jarang jumpa.
kalau kenduri besar maybe baru bley jumpa
biasa la kan kita.. 

Aku jumpa dia dekat wad 3D
aku sekarang praktikal di wad 3A..
Aku curik-curik keluar dari wad tadi  pergi seludup diri kat wad 3D
kwn-kwn aku semua xperasan yang aku dah hilang ni..
diorang ingat aku g buat kerja... biasalah aku.. sllu jalan sana jalan sini..
ada jea kerja yang kena buat..
so mmg diorang xkan pandang lain la kat aku kalau aku xda dgn diorang..
huhu..
tapi..korang.. aku bukan sllu larikan diri dari kerja ok
tadi baru 1st aku lari dari waktu kerja pergi ke 3D
aku bukan apa.. aku takut xdan nak jumpa dengan diorang.. Ermm sebenarnya.. aku dapat tahu sepupu aku ni ada dekat wad tu dari kawan aku yang praktikal di wad tu. sepupu aku ni la yang p tanya dia.. knl x aku.. so  selepas makluamat diberi.. mmg comperm la kawan aku knl aku.. sebab aku dgn dia ni mmg 'Ngam'. so mmg sepupu aku tu mmg pandai pilih orang la yeaa..
then, kawan aku ni bagitau kat aku pasal die.. sebab tu la aku bley pergi ke 3D dengan yakinyerr.


Ok.. yang sakit sekarang adalah anak sepupu aku.. kiranyer anak dia tu dengan aku pertalian die apa yea? dua pupu kea? anak menakan aku la kan?.. hoho. yea kot noh.. belasah jea
tadi jumpa.. memang riuh laa.. mcm kat mall jea.. huhu..
pada mulanyer aku xknl sape sepupu aku ni tp lps dengar dia cakap pasal diri die baru aku dapat tangkap kot mana yang bley sangkut dengan aku ni.. ayah dia tu abang ayah aku.. tapi dah jadi xrapat sebab abang ayah aku ni meninggal sebelum aku wujud lagi kat dunia ni.. so pertalian dengan diorang agak jauh sedikit la tapi diorang still berhubung rapat dengan ayah aku cuma jarang jumpa jea.. dan aku pernah sekali  tidur dekat rumah sepupu aku ni..so mmg sangat kenal la.. mak sepupu aku ni.. aku panggil mak dia 'Cu bonah'
Sepupu aku ni aku pangggil.. 'kak ina'

 Nak tanya something..
nampak kan perbezaan  kat belog aku sekarang..
aku dah tukar header..
sehari semalam la aku belajar buat header guna photoshop..
mmg xrugi la..
cm mana ok x?
gempak x?. bagi aku header aku sekarang x lagi mencapai taste aku lagi..
baru sedikit..
aku akan buat yang lagi GEMPAK! nantikan

Dia mempunyai beberapa orang anak.. berapa yea? xpasti la pulak.. tapi yang ada dengan dia tadi 3 orang termasuk yang sakit..semua heroin la..rasanyer 3 orang jea kot.. ermm.. yang sulong 17 tahun.. ramah orangyer.. semua anak-anak dier ramah. memang xsegan la.. mmg riuh la sembang dengan diorang dan yang paling best anak die yang 17 tahun ni sama taste dengan aku wei..
Peminat kpop! perhhh!.. memang lagi riuh la aku tadi bersembang pasal kpop
dan aku ada bagi url blog ni kat dier...
maybe sekarang dia tengah baca kot..
huhu.. Hai awak!.. tengah baca blog saya yeaa.. jangan tersentap yea :)

Mcm mana aku boley tahu die ni peminat kpop..
aku ternampak majalah malay epop kat katil adik die.. keluaran April 2011.. cover Bigbang is back!
aku xbeli lagi.. bile tenampak terus jea aku capai majalah tu dan dengan lantangnyer aku tanya die
Ko minat kpop kea?.. huhu.. dia pown dengan lantangnyer.. 'Aahhh!!'
Hehe.. mmg suke la aku bila dapat geng yang sama taste dengan aku.
welcome to my korie club ok!.
u will get vvip punya layanan dari korie if u peminat kpop!.
Ermm..
Bagi korang yang xminat kpop tu jangan pandang jelik..pelik or something yang xxXxX la yea
mmg kiteorang mcm nie..
kpop is the best!

lalalalalala..
hari ni kerja ok jeaa.. penat sikit.. berpeluh banyak aku..
Ermmx3..
patient baru bertambah.. patient yang sebaya dengan aku bertambah.. yang still student poli,kolej..
masalahnyer dengan diorang ni adalah pada waktu melawat..
masa waktu melawat la kiteorang student nurse kena buat observation.. ambik tanda vital patient-suhu,nadi tekanan darah,bo,pu, dan pernafasan.. 
Masalahnyer timbul bila waktu melawat pelawat diorang ni ramai... kawan-kawan poli or u diorang semua datang.. memang terlampau ramai la.. semua lelaki!. so bagi kiteorang student nurse mmg kiteorang agak malu la nak ambik observation bila ramai P.A.P(Pelawat) 'lelaki khususnyea' kat patient tu..
Ermm.. kadang-kadang aku buat rilex jea.. ambik observation sorang-sorang dengan diorang tapi kadangx2 agak malu la jugak.. biasa la kan.. Ermm..
Tapi selalunyer.. buat jea observation walaupun ramai P.A.P kat situ.. buat santai jea.. kita kerja mesti profesional ok!..
jangan fikir banyak.. kalau fikir banyak.. xjadi la kerja..


Wad aku hari ni ada male nurse dari kolej swasta." Murni Nursing College'
Sama sem dengan aku.. Ok la dengan diorang.. poyo sikit..
biasa la kan..
Erm..

Aku sempat tanya kat anak sepupu aku tadi.. kat mana dia beli majalah epop tue..
dia cakap kat kedai buku kat bawah..
kedai buku kat bawah ada satu jea..
masa rehat td.. aku terus menuju ke kedai buku unt dapatkan majalah malay epop..
takut habis.. selalu cepat jea habis.. masa aku pergi tadi majalah ni berlambak giler kat kedai buku tu.. agakx2 dalam 8 buah lagi.. tolak yang aku beli tinggal 7 buah lagi..
Ermm.. lagi dua hari comperm habis la majalah tue..
mcm pisang goreng!.
Ni ha aku letakkan pic epop malay kelauran April 2011..so jangan lupa beli yea.. ada priview pasal super show 3 19/3/2011 kat stadium bukit jalil hari tu. so must dapatkan yea.Cepat pergi cari.. japg habis.. gigit kuku la korang
Malay epop April2011: Priview SS3 di Stadium Putra Bukit Jalil

Malay epop2011: Cover depan! Bigbang is back

dan lagi sebelum berakhirnyer entri aku ni..aku nak cerita sikit
tadi ada patient panggil aku 'korie'
aku pun kalih ler.. aku ingatkan siapa.. terkejut aku..
huhu.. tengokx2 patient.. Ermm!.. 
mmg baguslah patient tue..

K lah sampai situ jealah..hari yea..
So hari ni saya sangat enjoy!

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !